Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

En person har fortfarande inte hämtat ut sitt paket på Vinted. Vad händer om hen inte gör det måntro? Inga omdömen sen tidigare heller.Har sett personen varit online iaf sen paketet anlände för 5 dagar sen.

Ska nog skicka en lite påminnelse utifall. Trodde Vinted gör men kanske inte? Jag vill då helst inte ha tillbaka det. Håller ju på o rensar.😅
 
Inte rensat men lagt ut lite klänningar.

Tänkte slänga en typ korsett med fjädrar som fjädrar av sig, sen så blev jag osäker på om fjädrarna verkligen kom därifrån så la tillbaka :sorry:
 
En person har fortfarande inte hämtat ut sitt paket på Vinted. Vad händer om hen inte gör det måntro? Inga omdömen sen tidigare heller.Har sett personen varit online iaf sen paketet anlände för 5 dagar sen.

Ska nog skicka en lite påminnelse utifall. Trodde Vinted gör men kanske inte? Jag vill då helst inte ha tillbaka det. Håller ju på o rensar.😅
Hämtar personen inte ut det skickas det tillbaka till dig, hen får tillbaka sina pengar och du blir utan 👎 osäker om Vinted sätter automatisk omdöme, men jag har aldrig kunnat lämna negativt omdöme.
 
Hämtar personen inte ut det skickas det tillbaka till dig, hen får tillbaka sina pengar och du blir utan 👎 osäker om Vinted sätter automatisk omdöme, men jag har aldrig kunnat lämna negativt omdöme.
Då hoppas jag han hämtar ut det innan den 30e. 😑
Handlar om 30 kr bara men ändå. Måste då vänta på nytt att någon vill köpa. Drygt ju…

Jag skicka ett meddelande med en liten påminnelse. Fick iaf svar”Yes!” Vet inte om jag ska ta det positivt eller negativt. 😅😂
 
Jag gick igenom nagelgrejerna igår och slängde allt som inte var tillräckligt fint för att rädda eller sälja och idag gick jag igenom ”kontorslådan” i köket och rensade bort alla torra pennor, använda papper, gamla kort, kuvert mm och hittade flera grejer jag har letat efter som inte hörde hemma i den lådan 😅
 
Jag gick igenom nagelgrejerna igår och slängde allt som inte var tillräckligt fint för att rädda eller sälja och idag gick jag igenom ”kontorslådan” i köket och rensade bort alla torra pennor, använda papper, gamla kort, kuvert mm och hittade flera grejer jag har letat efter som inte hörde hemma i den lådan 😅
Alltså de där lådorna 🙈 men så skönt att få rensat i dem!
 
Här går det lite segt. Men lagt två pussel igår och idag, varav ett blev sålt igår kväll tillsammans med ett som legat ute ett par veckor, så det är ju bra. Har också sytt en del infinity scarfs som jag ska ha med på vårmarknaderna i maj, det har gjort att en hel del tyger gått åt, så det känns faktiskt skönt, även om det kanske inte tillhör "rensa" kategorin 😅
 
Här går det lite segt. Men lagt två pussel igår och idag, varav ett blev sålt igår kväll tillsammans med ett som legat ute ett par veckor, så det är ju bra. Har också sytt en del infinity scarfs som jag ska ha med på vårmarknaderna i maj, det har gjort att en hel del tyger gått åt, så det känns faktiskt skönt, även om det kanske inte tillhör "rensa" kategorin 😅
Klart det räknas! Tyg försvann ju ut tyghögen och scarfsen ska ju försvinna sen! :up:
 
Hjälp, jag har fått fyra svar på fem minuter på mitt balkongbord borde kanske satt högre pris :D hur väljer man?
Ser du klockslag på när du fick svar från dom? Jag hade tagit den som skrev först och sett vad dom svarar och avtalat köp. Sen till resten svarat typ,

Hej, fick en del svar och har avtalat med den som skrev till mig först men om inte köpet blir av hör jag av mig.
 
Ska nog ta och rensa ur bland smyckena jag har. Insåg ikväll att det är ju rätt meningslöst att ha en massa halsband, armband och örhängen när enda gångerna jag haft det är när jag varot på fest, och dom tillfällena var få förr, och ännu färre senaste typ 5 åren 😂
 
Vad tycker ni om de försäljare som går in och självmant prutar när man favoritmarkerat en artikel?
Jag blir stressad som faen som kund eftersom de flesta som gör det inte låter det gå några dagar där jag kan fundera utan går på direkt, gärna med meddelanden till där de kan skicka samma dag och eller om jag har frågor... :confused:Nästintill enbart polska säljare med det tillvägagångssättet. Favoritmarkerar jag en vara som varit ute ett tag där säljaren går ner bra i pris efter någon-några dagar känns det mindre stressigt. Jag vill fundera över mina favoriter ett tag, ofta markerar jag flera liknande åt gången.
Sammanfattning: Det kan vara bra för båda men avvakta lite
 
Jag satte en låda här i förra veckan och har sorterat ut lite här och där. En annan låda tömde jag ut lite burkar i plast och glas jag sparat- bra att ha, men de kasseras nu, kalendrar från tidigare år, migrändagböcker samt solcellslampor i form av söta djur men som inte längre lyser tyvärr och lite annat krimskrams. Tar lite i taget helt enkelt. Ändå kul att det blir skillnad faktiskt!

Har pussel som jag tänkte lägga ut på annons och målarböcker också. Men börjar med detta.
 
Vad tycker ni om de försäljare som går in och självmant prutar när man favoritmarkerat en artikel?
Jag har inget emot det. Jag gör det själv när jag vill bli av med något men inte vill sänka priset för alla för jag hoppas att någon ska köpa det för fullpris.
Jag blir stressad som faen som kund eftersom de flesta som gör det inte låter det gå några dagar där jag kan fundera utan går på direkt, gärna med meddelanden till där de kan skicka samma dag och eller om jag har frågor... :confused:Nästintill enbart polska säljare med det tillvägagångssättet. Favoritmarkerar jag en vara som varit ute ett tag där säljaren går ner bra i pris efter någon-några dagar känns det mindre stressigt. Jag vill fundera över mina favoriter ett tag, ofta markerar jag flera liknande åt gången.
Sammanfattning: Det kan vara bra för båda men avvakta lite
Du kan ställa in så att det inte syns när du favoritmarkerar något 🙂
Jag tycker att det är okej att skicka ett prisförslag direkt för det är så svårt att hålla reda på vilka som har favoritmarkerat för man kan inte se vilka som har favoritmarkerat utan att gå tillbaka bland alla notiser och Vinted skickar notiser för typ allt så favoritmarkeringarna försvinner snabbt i mängden. Jag minns inte hur länge prisförslaget finns kvar, men vad jag har sett på det jag har köpt och sålt så finns det kvar rätt länge så du behöver ju inte köpa direkt du får ett förslag utan vänta så länge som du känner dig bekväm med 🙂 Men säljare som skickar meddelanden och håller på och stressar håller jag med om att det inte är trevligt! Skicka ett prisförslag och låt den eventuella köparen fundera ifred!
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
882
Senast: Happimess
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 509
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 451
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 297
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp