Bukefalos 28 år!

Allt är åt helvete!!

Fast att barnet inte torkar själv när det varit på toaletten är inget "problem" som uppkommit i samband med det här eller för att barnet mår dåligt, det är helt enkelt så att barnet aldrig behöver göra det annat än i skolan, för någon har alltid gjort det åt hen. Det är en bekvämlighetsgrej som alltid funnits. Så det får ni säga vad ni vill om, det har inte med barnets mående nu att göra.
 
Fast att barnet inte torkar själv när det varit på toaletten är inget "problem" som uppkommit i samband med det här eller för att barnet mår dåligt, det är helt enkelt så att barnet aldrig behöver göra det annat än i skolan, för någon har alltid gjort det åt hen. Det är en bekvämlighetsgrej som alltid funnits. Så det får ni säga vad ni vill om, det har inte med barnets mående nu att göra.
Varför skulle det vara bekvämt? Om inte bekvämligheten ligger i att man behöver uppmärksamhet i så hög grad att det till och med räcker med den uppmärksamhet man får när någon torkar en.
 
Fast alltså @orkarintemernu det är just inlägg som dessa om torkningen där det skiner igenom att du inte ger så mycket för det här barnet. Att ens sitta och argumentera för att hon av bekvämlighets skäl vägrar torka sig, som om hon vore lat bara, känns för mig helt absurt. Nåt ligger ju bakom det där liksom.
 
Nu har verkligen det har sparat ut ... Jag undrar varfor de flesta aktiva i traden nu attakerar varandra och TS istallet for att forsoka komma med konstruktiva svar?
Men hur konstruktivt är det att sitta och argumentera för att barnet bara är lat och därför inte torkar sig? Vad spelar det ens för jädra roll om hon torkar sig? Jag fattar inte relevansen alls.
 
Men hur konstruktivt är det att sitta och argumentera för att barnet bara är lat och därför inte torkar sig? Vad spelar det ens för jädra roll om hon torkar sig? Jag fattar inte relevansen alls.

Sa den som borjade traden i affect, mycket arg och ledsen, och sedan har angnat en stor del i att forsvara sig forutsatts i det har fallet vara konstruktiv och klarsynt? Vore det inte battre om vi forsokte hjalpa till och diskuterade utan att attakera och tala om hur hemsk TS ar som, mitt i sin sorg, uttrycker sig klantigt ... ELLER kanske HAR svart att forsta barnet. Hur har (inte specifict du @niphredil) ni har tankt att hon ska forsta battre nar hon blir attakerad istallet for vanligt omtalad hur barn fungerar?
 
Fast @hastflicka , TS nämnde i förbigående att barnet ibland inte vill torka sig, varpå en annan användare svarade med äckelkräkssmileys. Givetvis ska det bemötas. Hon skrev inte inlägget om toalettbesöket i affekt vad jag förstod, det bara spanns vidare på av någon som kände ett behov av att uttrycka hur äckligt det hela är.

Jag tycker Buke vore en jävla sorglig plats att hänga på om ingen hade reagerat i det läget.

För övrigt tycker jag inte att TS har blivit attackerad.
 
Fast @hastflicka , TS nämnde i förbigående att barnet ibland inte vill torka sig, varpå en annan användare svarade med äckelkräkssmileys. Givetvis ska det bemötas. Hon skrev inte inlägget om toalettbesöket i affekt vad jag förstod, det bara spanns vidare på av någon som kände ett behov av att uttrycka hur äckligt det hela är.

Jag tycker Buke vore en jävla sorglig plats att hänga på om ingen hade reagerat i det läget.

För övrigt tycker jag inte att TS har blivit attackerad.

Sa man ar inte i affect om man har TS problem nagra timmar/dagar efter att man borjar en trad om att allt ar at helvete?

Vi tycker helt klart olika ... jag ser absolut ingen vinst for nagon, utom mojligen den som "bemoter" och far ur sig lite aggressioner, att bemota allt som sags. Men tycker framfor allt att det finns olika satt att bemota pa. Som man sager har; "Man fangar fler flugor med honung an med vinager". Om man ar intereserad av att hjalpa till, vill saga.
 
@mandalaki Da tonen i traden ar sa hanfull och hard mot bade TS och varandra i manga fall ar jag osaker pa om jag skulle vilja ge mig in i traden aven om jag hade konstruktiva forslag. Nu har jag inte det, men om JAG tycker att det nastan ger mig en knut i magen att lasa manga av posterna har sa inser jag hur TS maste kanna det.
 
Sa man ar inte i affect om man har TS problem nagra timmar/dagar efter att man borjar en trad om att allt ar at helvete?
Vad jag menade var att toalettdiskussionen inte uppkom för att TS skrev nåt dumt eller upprört, utan för att en annan användare skrev angående det. Att skriva att "barnet har inga problem utan har gjort så länge, av bekvämlighetsskäl" känns inte så himla "i affekt" om du frågar mig. Men du menar att TS var upprörd när hon skrev så och alltså inte menar det? Det för mig känns som en märklig sak att utgå ifrån men om det är så får ju TS såklart skriva det.

Och absolut - fram för konstruktiva förslag! Både @Wysiwyg och @micaelathegreat har ju exempelvis skrivit jättevettiga inlägg med förslag.
 
Bekväm och lat behöver inte va samma sak, det är äckligt med bajs så det kan va bekvämt att slippa också.


Men eran syn att se på det så har det här barnet mått psykiskt dåligt hela sitt liv.
 
@mandalaki Da tonen i traden ar sa hanfull och hard mot bade TS och varandra i manga fall ar jag osaker pa om jag skulle vilja ge mig in i traden aven om jag hade konstruktiva forslag. Nu har jag inte det, men om JAG tycker att det nastan ger mig en knut i magen att lasa manga av posterna har sa inser jag hur TS maste kanna det.
Knut i magen är just vad det handlar om, även för mig. För det här barnets skull. Jag skulle tycka det var förfärligt om ingen här reagerade på hur hen beskrivs, i inlägg efter inlägg.
 
Kl
TS är trött och irriterad på barnet och vägrar tro att det finns allvarliga orsaker till alla bekymmer. En åttaåring har såpass ny och hög integritet så det är märkligt och knappast lättja med toan tex.

Pappan vill inte att ts är i hemmet när barnet är där. Det ses som negativt av många fast ts syn på barnet lyser igenom.

Som ensamstående förälder är det enligt mig NORMALT att vilja hålla isär sitt barn och sin partner om det inte går väldigt väldigt bra. Jag kan faktiskt inte fatta vad det är för fel med det. TS är ju dessutom trött på sambon och exet också!

Jag kan faktiskt inte tänka mig något tristare än att längta efter min vecka och sen hantera konflikter med min partner och barnet när det väl kommer. Skulle det dessutom funka på skolan men inte hemma för att barnet regredierat och min partner var märkbart trött på mitt barn så inte sjutton skulle partnern få vara där under min vecka då. Inte om den lekte förälder heller för den delen.
 
Bekväm och lat behöver inte va samma sak, det är äckligt med bajs så det kan va bekvämt att slippa också.


Men eran syn att se på det så har det här barnet mått psykiskt dåligt hela sitt liv.
Ja och det kanske inte är så konstigt alls? Så kan det vara för många barn med bristande vuxenansvar omkring sig. Det handlar bara om vilken syn man har på barn och hur man väljer att se det. Eller inte. Som de flesta vuxna gör. Blundar alltså. För barns misär, även när den är alldeles uppenbar. Det finns någon jäkla konstig inställning att vuxnas behov går före barnens, och det lyser verkligen igenom i den här tråden. Förbannat sorgligt är vad det är.
 
Men seriöst, jag har skrivit hur många ggr som helst att det är en oro hos barnet. Men just toalettbesöken beror INTE på det psykiska måendet, för då har barnet mått dåligt hela sitt liv. Men visst, säger ni set så är det väl så, men då är ju inte jag orsaken iallafall.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 209
Senast: mars
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 521
Senast: Bulldoozer
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 318
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras Jag är en relativt vanlig och normal person, är utbildad inom hund och är väldigt seriös med hunderiet. Blir därför otroligt förvånad...
2
Svar
35
· Visningar
2 968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp