Allt runt distans

Sv: Smått och Gott

Har hört att de kan ha lite svårt att få ner pulsen. Men det kanske finns de som tävlar islandshästar? Jag har faktiskt ingen koll på det.
 
Sv: lite frågor:-)

Tack för svaren:-) hur gör man för att rida prova på måste man ha licens o vara medlem o sånt då?
Du får gärna länka till någon sida med bra sköna rid byxor:-) finns det vatten avstötande med? Spännande detta hihi jag som helst rider i mys byxor men vore bra med något hållbarare men en då skönt o inte så stelt som rid byxor. Alltså vanliga.
Men nu på vintern har jag med overall men snart är det vår:-)


Hur ofta o länge rider ni ungefär för att förbereda inför tävlings säsongen?

Ridbyxor av tightsmodell i olika varianter kan man hitta om man googlar på Irideon riding wear till exempel, eller Stud one. Jag tror att Kerrits också har bekväma ridbyxor, men jag har inte provat dem.

Om ProvaPå:n går på en vanlig tävling så behöver du som ryttare ha löst en tävlingslicens, och för att göra det behöver du ha ett grönt kort och vara medlem i en ridklubb. Om ProvaPå:n arrangeras separat tror jag inte att man behöver det, men det är nog säkrast att kolla med arrangören.

Hur ofta och länge man tränar inför tävlingssäsongen beror på vilka klasser man tänkt att tävla i och hur fort man tänker att man ska rida. Om man vill ha hjälp med ett bra upplägg kan man ta kontakt med en tränare. En lista över tränare och deras kontaktuppgifter finns på http://www.distansridning.se
Just nu tränar jag och hästen 4-5 gånger / vecka, många långa pass med aktiv skritt varvat med konditionspass. Passen brukar vara 1.5 - 3 timmar långa.
 
Sv: lite frågor:-)

Jag glömde bort att skicka efter gula boken i tid och kommer förmodligen inte hinna få den innan tävlingen. Har jag förstått rätt att man ändå får starta även om den inte är med, och att man istället får skicka den till veterinären efteråt för att få den ifylld ??
 
Sv: Allt runt distans

KL

Det har varit väldigt dött på forumet i år tycker jag! Brukar va trådar för varje tävling & ofta bilder från dessa men knappt nåt i år. Hur går det för alla distansare där ute?!
 
Sv: Allt runt distans

Jag håller med! Har tänkt att starta någon tråd för att få fart här igen men har inte orkat föra över bilder till datorn.
Kanske skulle ta tag i det!
Här var senaste tävlingen 1/6 Tjustritten CR50 som blev godkänd :)
Nästa ritt blir Dakeritten 13/10 T50
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
2 970
Senast: Gnist
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 001
Senast: Jeps
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 337
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 470
Senast: Zewz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp