Allt runt distans

Sv: Allt runt distans

*KL på mig själv*

Ursäkta en otroligt dum fråga. Men vad gör distanstränare? En dressyrtränare står där och hjälper en medans man rider, men en distanstränare...?

Är det mera fråga om rådgivning, typ?

Som sagt detta är säkert en superdum fråga som alla kan svaret på utom jag :o
 
Sv: Allt runt distans

En distanstränare hjälper en att lägga upp ett lämpligt träningsshema och är också till för rådgivning och stöttning och att de är som ett bollplank. så man jag bolla sina ideer och få råd. Kanon bra tycker jag. annars hade inte jag vågat att klättra i klasserna om jag inte hade någon som hjälper mig och stöttar mig i det jag gör.
 
Sv: Allt runt distans

En distanstränare hjälper en att lägga upp ett lämpligt träningsshema och är också till för rådgivning och stöttning och att de är som ett bollplank. så man jag bolla sina ideer och få råd. Kanon bra tycker jag. annars hade inte jag vågat att klättra i klasserna om jag inte hade någon som hjälper mig och stöttar mig i det jag gör.

Tack för svar :)
Har nämligen sett på Distansridningsidan att det finns en ganska nära mig :angel:
 
Sv: Allt runt distans

Jag har läst heeeela tråden! Tack för all information, till oss gröngölingar!:bow:

En fråga som dök upp; får man rida med öronproppar? Jag menar sådana som travarvärlden brukar ha till hästarna. Kallas för...?:angel:
 
Sv: Allt runt distans

Får man rida med headset till att antingen lyssna på musik med eller att prata i telefon med?
 
Sv: Allt runt distans

Hej! Tänkte eventuellt vara med och rida en clear round på 50 kilometer på Hökensåsritten.. Det står att det krävs ryttarlicens, vilkentyp av licens krävs? Räcker det med ett lokalt eller måste man betala 900 kr för det??
 
Sv: Allt runt distans

Du kan rida både Clear Round och T50 på lokal licens. Regional licens krävs först vid ritter över 50 km.
 
Sv: Allt runt distans

Får man rida med headset till att antingen lyssna på musik med eller att prata i telefon med?

Jag har ingenstans sett att man inte skulle få det. Telefon får man ju prata i, så jag kan inte se varför det skulle vara förbud mot headset. Det skulle vara risken att fastna med sladden/sladdarna någonstans, som kanske skulle kunna få domare/andra att reagera. Finns ju dock sladdlösa headset numera, bluetooth.

Däremot har jag provat att rida hemma med headset, och har ofta haft ett helsike med att få "skräpet" att sitta kvar i öronen i alla gångarter. Efter det lyssnar jag på musik i mobilen om jag lyssnar, och det med högtalarna på (:D).

Musik under tävling skulle jag inte ha på. Man känner sällan/inte alltid miljön/banan väl, och det gör ju inte heller hästen. Jag skulle vilja ha hörseln fri, om inte annat så för att inte bli totalt överraskad av något som hästen reagerar på. Och för att höra andra ekipage, som t.ex. kommer bakifrån.
 
Sv: Allt runt distans

Eventuellt ska jag rida en distansritt i april. Stallägaren på stuteriet där jag står med min häst frågade om jag ville hänga
med på en av hennes hästar på en "prova på distans" på två mil, såvida hon inte ska tävla dressyr på en annan häst den dagen.

Det ska bli så roligt om det blir av! :bump: Pållen jag ska åka med på är en vältrimmad sak och vi kör oftast tvåtimmarsturer när vi
är ute och på söndagsturerna med mycket galopp utan problem, så förhoppningsvis så ska vi ta oss runt två mil utan problem även på bortaplan. ;)

Men vad har man på fötterna? Måste man rida i ridstövlar?
 
Sv: Allt runt distans

Det går nog prima!;)

Jag har gympadojjor med säkerhetetsstigbyglar på mig på tävling, ibland kombinerat med shortchaps:)
 
Sv: Allt runt distans

Nej, man måste inte ha ridstövlar. Tack o lov!
Men antingen ska skorna ha klack (typ vanliga ridskor) eller så måste du ha säkerhetsstigbygel.
// Linda
 
Sv: Allt runt distans

+ mahlmt, vad bra, då slipper jag släpa fram mina tävlingsstövlar till dressyr som man nästan inte ens kan böja på benen i. :D
Då blir det ridskor och shortchapsen som vanligt. :)
 
Sv: Allt runt distans

Hej.
Jag är intresserad av att veta hur Er kondis & fysik utvecklats iom. distansritt? Jag behöver själv komma i form och distans har länge intresserat mig.
 
Sv: Allt runt distans

Hoppar in med en fråga!
Vart har ni köpt era distansträns? Nu tänker jag främst på de i biothane.
/Amanda
 
Sv: Allt runt distans

Om du googlar distansritt så får du upp det. Får nog inte skriva ut länken här.
mvh Jonna
 
Sv: Allt runt distans

Om du googlar distansritt så får du upp det. Får nog inte skriva ut länken här.
mvh Jonna

Jo Mias sida har jag hittat. Så det är i stort sett den enda svenska återförsäljaren som finns? Jag skulle vilka beställa i en färg som hon ej köper hem. Är väl bara att leta vidare eller höra om man kan specialbeställa på något sätt ;)
 
Sv: Allt runt distans

Googla endurance+gear så får du träffar från andra länder :) Jag har beställt ett par byxor från en sida från USA som jag tycker funkade bra.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 839
Senast: Piaff
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
1 993
Senast: Jeps
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 336
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 465
Senast: Zewz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp