Bukefalos 28 år!

Shimzy

Trådstartare
\"amma\"!?

min vovve går runt med mjölk hela tiden... :smirk:
hon har gjort det nu i ca 2 månader.. hon har aldrig hart några valpar själv, är bara 1,5 år..

men min fråga är om ni tror att man akn andvända henne som amma till andra valpar...!?
 
Re: \"amma\"!?

Ta kontakt med ammacentralen (brukar ha annons i Hundsport).
 
Re: \"amma\"!?

Det finns mediciner mot skendräktighet...

Känns lite väl ungt att ta hand om en kull valpar i den åldern. Det är ju inte bara amningen hon måste sköta utan även uppfostran etc. Bara en tanke, ni andra kanske tycker annorlunda?
 
Re: \"amma\"!?

det har jag med funderat på.. asså om åldern..
men jag vet inte så mkt om detta så jag hoppades att någon här visste..
 
Re: \"amma\"!?

ta kontakt med vet för att få piller mot skendräktigheten, ge mindre mat , ta bort alla gosedjur, skor, kuddar, kläder som hon kan tro är hennes valpar. det är inte bra för hunden att gå runt och tro att hon är dräktig, hon kan utveckla juvertumörer och pyo metra..
lycka till :)
 
Re: \"amma\"!?

åldern är det inget fel på att få valpar så tidigt... :)
 
Re: \"amma\"!?

en skendräktig tik skulle nog inte vara så himla bra att ha som amma eftersom hon inte skulle ha några valpar själv och så skulle det bli en stor psykisk påfrestning när hon adopterat valpar hon inte få ha kvar. däremot, för att få bort mjölken så kan man dra ned något på maten så absorberar kroppen maten. skendräktighet är vanligt och naturligt, och mjölken sinar i sinom tid men hon verkar i alla fall haft mjölken "normalt" länge och den börjar snart försvinna. men allt är fullt normalt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 959
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa I förrgår tog jag bort vår 11-åriga hund, hemmaavlivning. Vi har även en 6mån valp av samma ras, som även var med hemma vid...
Svar
7
· Visningar
874
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 676
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 431
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp