Bukefalos 28 år!

Anatomisk westerngjord

mahlmt

Trådstartare
Finns det anatomiska westerngjordar?
Jag tycker att de flesta w-gjordar är stora och tjocka. Skulle vilja hitta någon nättare eller en med anatomiskt utformning. Finns det?
// Linda
 
Torsion har anatomiska gjordar till westernsadlar. Jag har en Tuend westerngjord som är anatomisk och i läder. Den är till salu för en billig peng pga jag har dressyr fästen på min sadel...
 
Hej Linda!

Jag har ju haft en Torsionsadel, & därtill en Tuend Westerngjord. Som ny var den helt underbar, tunnare & anatomiskt utformad. Perfekt tyckte jag. Men med tiden den användes, & blev svettig mm. Så blev den obehagligt stel. Drog mig för att använda den, kanske det varit bättre om man " blött" upp den innan varje pass, för stel så in i... blev den när svett mm torkade. Sen var det " mocka" liknade material på insidan, & det blev nästan som sandpapper när det stelnade. Likaså rostade spännena efter inte så lång tids användande. Tycker det är skam på en gjord som kostar närmare tusenlappen ny. Mina erfarenheter. Andra kanske gjort på annat sätt, & fått bättre upplevelser.

MVH Linda
 
Men OJ! Tack Linda!
Jag tror dig :bow: och en sån vill jag inte sätta på min Cz. Han svettas alltid mycket o kommer att få skav av en sån gjord.
Finns det inga anatomiskt utformade westerngjordar? :confused:
// Linda
 

Liknande trådar

Utrustning Kan vi inte prata lite om anatomiska träns? På senare år har ju det här med anatomiska träns fullkomligen exploderat känns det som och...
2
Svar
35
· Visningar
2 921
Senast: Piaff
·
Utrustning Alltså inte för att försvara en för hårt åtdragen pullback-nosgrimma på något sätt, men det gjordes en studie för några år sen där...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 253
Senast: SiZo
·
Utrustning Kan vi inte ha en bettråd där vi kan diskutera olika bett? Jag tycker det är kul med olika bett och deras inverkan och gillar att testa...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 073
Senast: Gimlan
·
Tjatter Jag söker en nätt pannlampa med bra sken som jag kan ha när jag cyklar. Eftersom jag ska till tex föreläsningar så vill jag inte ha en...
Svar
12
· Visningar
544
Senast: MCP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp