Ang alla låsta trådar på detta forum

Sv: Ang alla låsta trådar på detta forum

Ja men hörru, jag har en knöl i sidan bak på muskeln gör attans ont. undrar vad det kan vara, slipper kanske gå till doktorn då.;)
 
Sv: Ang alla låsta trådar på detta forum

Nä men sluta nu!! Lägg ner din pissiga attityd en gång för alla nu. Kan du inte svara ordentligt så skit hellre i det.

Den här tråden handlar om kommunikation mellan användare - moderatorer - Gunnar. Ett försök att få en bättre förståelse och flyt åt båda håll. Och dina svar visar verkligen vad du tycker om oss användare. Du är som Basil i Fawlty towers, han är så lycklig på sitt hotell, bara det inte hade varit för alla idioter till gäster som envisas med att bo där.

Varför är du moderator? Har du funderat på det? Vad är det i uppdraget som tilltalar dig?

Och jag blir så frustrerad över att ännu en seriöst menad tråd ska behöva bli en tråd om A.K.N.s attityd.
 
Sv: Ang alla låsta trådar på detta forum

Tja, det är ju ingen som tvingar dig att svara.
 
Sv: Ang alla låsta trådar på detta forum

Nä men sluta nu!! Lägg ner din pissiga attityd en gång för alla nu. Kan du inte svara ordentligt så skit hellre i det.

Den här tråden handlar om kommunikation mellan användare - moderatorer - Gunnar. Ett försök att få en bättre förståelse och flyt åt båda håll. Och dina svar visar verkligen vad du tycker om oss användare. Du är som Basil i Fawlty towers, han är så lycklig på sitt hotell, bara det inte hade varit för alla idioter till gäster som envisas med att bo där.

Varför är du moderator? Har du funderat på det? Vad är det i uppdraget som tilltalar dig?

Och jag blir så frustrerad över att ännu en seriöst menad tråd ska behöva bli en tråd om A.K.N.s attityd.

Snuffsan vet du vad ? A_K_N hjälper bara till att belysa problemen på ett utmärkt sätt, stor eloge till henne :angel: när hon inte slänger på låset så fräser hon och är otrevlig.
Har en uppfattning av att den fröken är lite het levrad av sig. Inlägget ovan visar bara att hon inte läste vad jag skrev och kasta iväg sitt inlägg utan att tänka efter hade hon sansatt sig en smula så hade en hon tagit kritiken som en man (läs :kvinna)

Klart att tråden är seriös många problem har tagits upp fler lär det bli, det kommer att komma fler trådar om detta precis som tidigare

Det som ofta glöms bort är att bakom varje användarnamn finns även en människa med sinna åsikter en del snälla andra dryga , roliga ,tråkiga , vissa rent elaka osv, hur man än vrider på det så är min åsikt att reglerna och tolkningen av dessa väldigt luddiga
 
Sv: Ang alla låsta trådar på detta forum

Ja, jag instämmer. Numera väljer jag att inte lägga några trådar där AKN är moderator, eller om hon är aktiv i en tråd. Ska det verkligen vara så?
 
Sv: Ang alla låsta trådar på detta forum

*kl*

Jag är lite fascinerad, för jag har personligen inte upplevt alla dessa problem. Jag håller inte alltid med, oavsett vilken moderator det gäller, men nej, så problematiskt som vissa upplever det har jag inte märkt att det är.
Inte heller reglerna har bekymrat mig vad jag kan påminna mig.
 
Sv: Ang alla låsta trådar på detta forum

Om det händer i princip varje gång kan jag tänka mig att man som moderator tröttnar på att radera inlägg och försöker vara tuffare redan från början.

Till Gunnar och moderatorerna.

Det här blir jag rätt fundersam över att läsa.
Jag tycker absolut att alla användare bör hålla sig till reglerna som finns på forumet, det är inte det jag menar. Men moderatorerna finns väll ändå här för att städa upp bland trådarna. Om man då som moderator börjar tröttna på att radera trådar så kanske man borde fråga sig om man verkligen vill vara moderator?
Jag har sett till på flera håll där det uppfattas som att moderatorerna tycker att de är så snälla mot oss andra användare och gör oss en så stor tjänst genom att moderera, för det är ju såååå jobbigt med alla såååå jobbiga saker när folk inte följer reglerna. Face it, om alla följde reglerna så hade det inte funnits någon användning för moderatorerna och om det är så hemskt så sluta vara moderator, det finns säkert många som vill ställa upp och som fortfarande kan bibehålla en glad och positiv ton. Långt ifrån alla moderatorer har den där översittarstilen som ett par besitter, men jag väljer att inte nämna vem var hur och varför då jag anser att alla kan få en chans att förbättra sig när man påpekat att det finns brister, utan att man pekar ut en speciell person.
 
Sv: Ang alla låsta trådar på detta forum

Jag skulle dock mycket gärna se att du PM:ade mig med namnen på dessa moderatorer. A_K_N behöver du inte PM:a om ;)

I övrigt får du tro mig, det finns inte mängder med användare som vill bli moderatorer och ofta är det så att de som vill bli kanske inte alltid är lämpade.

Dessutom är det så att vi alla har våra egenheter moderatorerna får stå ut med en hel del från inte så trevliga användare. Eftersom de hela tiden städar bort det värsta så ser ni inte allt och inte vilka PM de ibland får.

Ingen skulle vara gladare än jag om vi slapp moderatorer pga att alla skötte sig och verkligen försökte följa de regler som finns.
Tyvärr finns det ett fåtal användare som inte ens verkar vilja följa reglerna, även om de allra flesta gör det och kanske någon gång av misstag bryter mot något av misstag.

Det citat du hänvisar till gäller som jag ser det att moderatorerna och även jag i vissa lägen väljer att ta bort en hel tråd i stället för att lägga massor med tid på att försöka ta bort kanske mer än helften av inläggen i en tråd. Ofta kan det bli så att om man plockar bort en massa olämpliga inlägg och sedan låter tråden vara öppen fortsätter de som fått inlägg borttagna ändå i samma stil, vilket leder till att man återigen får ägna en massa tid till att gå igenom och plocka inlägg.
I dessa fall är det upp till moderatorn att försöka hantera detta på bästa sätt.

Om det är så att ni anser att någon moderator eller flera missköter sitt uppdrag vill jag att ni hör av er om detta.
Skicka ett Pm till mig, skriv i klartext vilken moderator det gäller. Beskriv på vilket sätt moderatorn inte sköter sig, lämna gärna länkar om det finns möjlighet. Om man inte hör av sig till mig eller direkt till moderatorn om sådant man anser illa skött tycker jag att man gjort väldigt lite för att försöka förbättre situationen.
Sedan kanske inget händer omedelbart, jag anser att även moderatorer bör få fler chanser precis som många användare får det innan de bannas.
 
Sv: Ang alla låsta trådar på detta forum

Det finns nog en hel del som skulle tacka ja, om de blev tillfrågade tror jag faktiskt.
 
Sv: Ang alla låsta trådar på detta forum

Det är inte alls omöjligt och bästa sättet att bli uppmärksammad och att komma i åtanke är att hjälpa till genom att använda Rapportera ikonen och i övrigt bete sig på ett bra sätt på forumet.

Som ni kanske sett har jag tagit in två nya moderatorer för ett tag sedan. Dessutom finns det nu hjälpmoderatorer på alla forum, som kan hjälpa till när huvudmoderatorn ber om det.

Det är möjligt att jag skulle kunna ta in en eller kanske två moderatorer nu, om jag såg att de hade intresse för "rätt" forum.
 
Sv: Ang alla låsta trådar på detta forum

om du söker moderatorer, kan du inte sänga upp en "annons" för att se om det finns något intresse, men passa dig så inte moderatorerna modererar bort den, för annonser är ju faktikst inte okej här på buke... fast eftersom du är enväldig härskare så kanske det blir okej helt plötligt?:p

vilka är de "rätta" forumen för tillfället att visa intresse för?
 
Sv: Ang alla låsta trådar på detta forum

Som jag skrev tidigare, ofta är de som verkligen önskar att bli moderatorer inte de rätta.

Alltså är det dumt att annonsera.

Det är betydligt bättre att titta på hur mycket en användare redan hjälpt till, exempelvis på de forum som är aktuella och sedan kolla av med övriga moderatorer vad de sett när det gäller beteende på forumet. Sedan kan det bli läge att skicka ett PM och fråga om användaren kan tänka sig att hjälpa till som moderator.

Jag har moderatorer för alla forum just nu. Jag vet dock att några kanske funderar på att lägga av.
Om mycket befogad kritik kommer in gällande någon moderator kan det självklart bli tal om att byta ut denna, men detta görs först efter försök att rätta till eventuellt olämpligt moderators-beteende.
 
Sv: Ang alla låsta trådar på detta forum

Men att du inte får synpunkter på vissa kan ju bero på att man resignerar. Det har varit väldigt mycket kritik från olika håll på en viss moderator under lång tid. Men denna är ju ändå kvar.
 
Sv: Ang alla låsta trådar på detta forum

Jag skulle dock mycket gärna se att du PM:ade mig med namnen på dessa moderatorer. A_K_N behöver du inte PM:a om ;)

Fått mycket PM där eller :angel:, med tanke på hur många gånger du har skrivit här öppet på forumet att du har påpekat för AKN hur hon skriver som moderator, men ingen skillnad blir det.
 
Sv: Ang alla låsta trådar på detta forum

Jo precis, det verkar som om en del inte behöver bättra sig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp