¤¤ Ang. Börjes storlekar ¤¤

jessivega

Trådstartare
Jag sitter hemma med diskbråck :mad: och börjar bli lite smått rastlös,får ju inte rida eller nåt på ett tag så ja tänkte hrmm shoppa lite :D:angel:.
Nu till några frågor då:
1: Ja hade tänkt o beställa lite slit o släng ridbyxor från B**jes, och undrar nu hur deras Domani byxor är i storlekarna? ja drar runt 38/40 i andra ridbyxor. Är deras på samma nivå då?
2: Deras ulltäcke är oxå något som jag tittat på lite. Hur är dom? Pållan drar 145cm.

Vore tacksam för svar av nån som har dessa sakerna :laugh:
 
Sv: ¤¤ Ang. Börjes storlekar ¤¤

De är väldigt strechiga. Men fullt normala tycker jag, kanske något stora.
 
Sv: ¤¤ Ang. Börjes storlekar ¤¤

Jag tror jag har runt 36-38 i andra byxor, och jag har 38 i Domino-byxorna. Det funkar perfekt. Gillar dock inte riktigt deras passform, de passar nog bättre på andra "sorters människor" än mig.

Täckena vet jag tyvärr inget om.
 
Sv: ¤¤ Ang. Börjes storlekar ¤¤

Hur menar du med andra sorters människor? :D e det för folk med lite former/höfter eller?
då e dom rätt normala i storlekarna iaf...
 
Sv: ¤¤ Ang. Börjes storlekar ¤¤

Hade förra årets ulltäcke. Mycket bra. Dock sa hon i "kassan" att de var små i storlekarna men det var det inte=( så jag kom hem med ett för stort. Skulle säga att dem är normala mer mot det mindre hållet.

Ridbyxorna är helt ok. Blir dock lite ut töjda efter lite användning.
 
Sv: ¤¤ Ang. Börjes storlekar ¤¤

Jag har ingen erfarenhet av ridbyxorna, men alla hästarna i stallet har varsitt ulltäcke från Börjes. Jag tycker att täckena är normala i storleken, men de är ganska stora i halsen (vilket gör att de passar mina grova kallblod :p )
 
Sv: ¤¤ Ang. Börjes storlekar ¤¤

Våran gammelhäst har ett ulltäcke från Börjes och det är normalt i storleken men stort i halsen, precis som föregående talare just nämnde... Han har också 145 på täcken...
 
Sv: ¤¤ Ang. Börjes storlekar ¤¤

Både byxor och ylletäcke är helt normala i storlekarna. Endast ridbyxor i manchester är lite mindre i storleken än vanligt. Ridbyxorna är däremot lite korta i benen.
(Mitt ylletäcke är sedan -01 så det kanske inte är det samma som de har nu, men mitt är normalt i storlek i alla fall.)
 
Sv: ¤¤ Ang. Börjes storlekar ¤¤

Jag upplever precis tvärt om, att de är långa i benen!

Jag har 34'' i benlängd på jeans, och Domino-byxorna (iaf de helskoda, har inte provat några andra) passar mig perfa i längd.
 
Sv: ¤¤ Ang. Börjes storlekar ¤¤

Jag köpte ett par i helgen och jag har normalt 36 i byxor men här var jag tvungen att ta 38 för att de skulle sitta bra i grenen. Dock var de för långa men jag har rätt korta ben så i benlängd har jag 34-36. Termobyxorna är dock stora i storlekarna för där har jag x-small. De hade utförsäljning av dem så jag gav endast 150 kr för dessa.
 
Sv: ¤¤ Ang. Börjes storlekar ¤¤

va bra :D jag har oxå 34 i benlängd så då blir d nog bra..beställde 2 par o en jacka o lite annat smått...:angel:
 
Sv: ¤¤ Ang. Börjes storlekar ¤¤

Jag har också 34" i längd på jeans eller 86 cm i längd. På mig slutar Dominobyxorna på vaden. Mina är några år gamla. Har de ändrat modellerna kanske?
 
Sv: ¤¤ Ang. Börjes storlekar ¤¤

Dock var de för långa men jag har rätt korta ben så i benlängd har jag 34-36.
Men....då har du ju jättelånga ben. De flesta människor jag träffat har 32" i benlängd.
 
Sv: ¤¤ Ang. Börjes storlekar ¤¤

Har du hel- eller halvskodda? Har för mig att en kompis provade halvskodda och de var kortare. Sen är det inte alls omöjligt att de ändrat modellen :) Jag köpte mina första -05 eller -06 om jag inte missminner mig helt.
 
Sv: ¤¤ Ang. Börjes storlekar ¤¤

Det kanske är det som skiljer? Mina är knäskodda. Inköpta 05 tror jag.
 
Sv: ¤¤ Ang. Börjes storlekar ¤¤

Alltså jag har värsta formerna, höfter och allt, men de sitter bara lite konstigt.
Vad vet jag, jag kanske är van vid skumma byxor :o
 
Sv: ¤¤ Ang. Börjes storlekar ¤¤

Jag bara ÄLSKAR domino helskodda ridbyxor, använder bara dom . Detta kan ju bero på ekonomin också XD men jag kan inte köpa ett par ridbyxor för 1 o 5 när man kan få 5 par av en annan sort :O Jag tycker att de är sköna, sitter ok och är slitstarka!
 
Sv: ¤¤ Ang. Börjes storlekar ¤¤

*KL*

Fick mina ridbyxor idag..:d
Dom satt verkligen som handen i handsken!!
Köpte mig ett par gråa me mörk skoning och ett par svarta.
Dom var verkligen sköna, så det blir nog fler sådan och springa i sen. Dom rutiga ser snygga ut.:d
 
Sv: ¤¤ Ang. Börjes storlekar ¤¤

Jag har några av deras domani ridbyxor.
Är den bästa byxan man kan ha!!!!!
Håller tvätt efter tvätt och har suverän passform.
Iaf på mig......
Jag är oxå 38/40 (förutom just nu en stund efter jul)
Och jag har storlek 40 på byxorna.
 
Sv: ¤¤ Ang. Börjes storlekar ¤¤

Aha, såg att du redan köpt dem nu.
Men vad bra att de passade på dig med!!!!:laugh:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 088
Senast: inverterad
·
Utrustning Köpte mitt första par Pikeur ridbyxor idag - ett par vita att ha på tävling :love: Tror modellen heter Lugana eller någonting i den...
2
Svar
22
· Visningar
8 836
Senast: Salinero
·
Utrustning Hej! Är lite inne på att beställa ett par Mountain Horse supreme high rider men är osäker på storleken.... Har läst mig till att de...
Svar
0
· Visningar
709
Senast: ifuh
·
Utrustning 3 frågor i samma tråd.... tycker det är onödigt att skriva två skilda trådar då alla frågorna gäller samma sak: sadlar. 1. Jag har en...
Svar
3
· Visningar
1 148
Senast: Spyro192
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp