Ang. egentagna bilder på okänd häst

M

Madeleine Nilsson

Jag har lite bilder på en häst som står inte alltför långt bort från där jag bor, har dock inte sett den på länge. Den var inte i så bra skick om man säger så. Jag vet inte vem som äger den eller nåt. Har dock pratat med djurskyddsinspektören om den. Nu undrar jag i alla fall om jag får lägga ut mina bilder på hästen här? (Vill höra vad folk tycker!)
Jag antar att det inte är tillåtet, jag måste väl ha tillstånd från ägaren? Eller? Hur är det egentligen?
 
Sv: Ang. egentagna bilder på okänd häst

Får jag? Är det sant? Trodde nästan jag skulle bli utskrattad!
Ska bara se ifall några fler svarar också. Inte för att jag inte tror dig, men jag vill verkligen vara på den säkra sidan! Har för mig att det var några bilder på en NSV-hingst som togs bort just för att det inte var trådskaparens egna häst...
 
Sv: Ang. egentagna bilder på okänd häst

Jo det är sant.

Tror förresten det finns nån mer tråd om det. Ska leta lite :)
 
Sv: Ang. egentagna bilder på okänd häst

Så länge du inte talar om vems hästen är eller var hästen står någonstans om det kan härleda till vem som äger hästen så ja då får du visa bilderna officiellt.
 
Sv: Ang. egentagna bilder på okänd häst

Det var nog snarare så att trådskaparen antingen visat bilder som inte är tagna av denne och använts utan att fråga om lov alternativt bilden var direktlänkad från en annans server utan lov eller så var det en bild där en människa var med på som man kunde känna igen alternativt namn på ägaren eller liknande nämndes i tråden utan dennes lov.
Den specifika tråden kan jag inte svara på vad felet låg för jag har inte sett den men det låg inte på att det var för att en annans häst visades.
 
Sv: Ang. egentagna bilder på okänd häst

Okej, då tror jag er! Tack bägge två!
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 083
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 676
Senast: Lhas
·
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
2 949
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Magsår eller kolik?
  • Vi som letar häst II
  • Hovelände

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp