Bukefalos 28 år!

ang. pojkvännen pappan till barnet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ang. pojkvännen pappan till barnet

Silverkedjan skrev:
Man har väl olika krav på mognad ;)

Måste ju erkänna att jag inte haft det problemet som trådskaparen har, då maken alltid hellre varit hemma med mig, än att ranta hos kompisar... Dessutom har vi aldrig varit krogmänniskor någon av oss...

Däremot, så har min man intressen, som gör att han kan vara borta rätt så mycket. Precis som jag har mina intressen och aktiviteter, som han inte delar.Så har det alltid varit. Det visste vi när vi skaffade barn och antingen så accepterar man det faktum att ens partner har egna intressen/aktiviteter/hobbies/kompisar osv.eller så skaffar man inte barn med varandra.. Lite lönt att komma på det "för sent" sas...
 
Sv: ang. pojkvännen pappan till barnet

Fast trådstartaren skrev ju inte att det var varje lördagskväll och heller inte att han går ut med kompisarna varje helg. Bara att han dricker nåt varje helg. Och det är ju möjligt att hon räknar med de gånger han tar ett glas vin till lördagsmiddagen, hemma.

(fast jag kanske har fel)
 
Sv: ang. pojkvännen pappan till barnet

Fast det är väl en enorm skillnad på att ägna sig åt ett intresse (som man så småningom kanske kan ta med barnet på) än att SUPA ???

Om man varje vecka så fort man är ledig vill iväg och dricka ihop med polarna, då tycker inte jag man är någon bra förebild för sina barn :mad:

Och vill man dessutom inte lyssna på, eller försöka förstå sin sambo innan bebin kommit, varför skulle det bli bättre efteråt? Tror ni möjligen han kommer att fortsätta dra iväg och supa med polarna och lämna mamman hemma att "passa" barnet? :smirk:
 
Sv: ang. pojkvännen pappan till barnet

Silverkedjan skrev:
Om man varje vecka så fort man är ledig vill iväg och dricka ihop med polarna, då tycker inte jag man är någon bra förebild för sina barn :mad:

Och vill man dessutom inte lyssna på, eller försöka förstå sin sambo innan bebin kommit, varför skulle det bli bättre efteråt? Tror ni möjligen han kommer att fortsätta dra iväg och supa med polarna och lämna mamman hemma att "passa" barnet? :smirk:

:bow:
Precis, frågan är väl eg. inte om själva ölen i sig (som han lika gärna skulle kunna ta hemma framför tven) är nödvändig eller ej, det jag tycker är beklämmande är valet, vad händer om trådskaparen säjer ifrån att "stanna hemma en månad och var med mig och magen istället för att supa -gör normala saker med dina kompisar" spela golf eller fotboll eller vad de nu har för intressen som gör dem till polare.
För att dricka bara för att tycker jag är :mad: och jag tycker det är omoget ur den aspekten att det då inte är bebin eller magen som kommer först utan hans obligatoriska supartimma varje helg.

Håller med dig Silverkedjan i det att väljer han bort henne nu, kommer han säkert som amen i kyrkan inte prioritera om när bebis väl är född.
 
Sv: ang. pojkvännen pappan till barnet

Förstår inte riktigt varför du citerade mig och sedan påpekade sånt som jag redan skrivit i mitt inlägg... (skulle fö inte heller inskränka personers liv i allmänhet men nu var det ju en specifik fråga det handlade om och då kommenterade jag det).

Men i alla fall; allmänt. Jag tycker krogen 1 g/månad är ofta. I alla fall om man är blivande småbarnsförälder. Borde man inte kommit förbi den desperata krogsvängen då? Men jag kanske är gammal...
 
Sv: ang. pojkvännen pappan till barnet

Att dricka några öl med kompisarna är väl ändå inte att supa..?
 
Sv: ang. pojkvännen pappan till barnet

mino skrev:
Alkohol i den utsträckning du beskriver skulle jag inte ha några problem med. Men det verkar lite som om din sambo har fallit offer för "här ska fanimej inte ett skit ändras"-syndromet som särskilt killar verkar kunna hamna i. Som gravid känner man av graviditeten på ett annat sätt och inser kanske tidigare att det här måste vi förbereda oss på. Men vissa killar verkar vara fast i att de måste bevisa att allt är som förr. Jag tycker att det är viktigt att man diskuterar det för även om man säkert till viss del kan leva som förr är det inte särskilt sunt och moget att göra det för att "man ska". Det är inget fint/coolt med att inte anpassa sig till nya förändringar, särskilt inte om man inte är överens som par om att så här vill vi ha det. Barn är i högsta grad ett gemensamt projekt där jag tror att det är superviktigt att man drar åt samma håll. Om inte annat att man åtminstone har diskuterat sina olika behov och idéer om hur man vill ha det och inte lämnar sin partner i sticket.

exakt :bow: :bow: :bow: "här ska fanimej inte ett skit ändras"-syndromet...känner vi till ja...
 
Sv: ang. pojkvännen pappan till barnet

jag tror på att han har det där syndromet + att han trotsigt vill fortsätta vara "ung" han vill "leka" med polarna så länge det går...frågan är ju om han kommer slut med det när bebisen kommer eller om han fortfarande vill va "ung" efter det...tror du måste ta ett allvarligt snack med han...

jag skulle inte tycka att det var några problem om han tog nåt hemma bara han inte blev full som en gris alltså och det på nåt sätt går ut över bebisen utan mest för att det är gott om han nu tycker det. men jag tror att det mest är det där att han vill vara "ung" han känner kanske av nåt som han inte riktigt kan få fram...det är nog bäst att ni pratar hur gammal är han förresten?

jag o pojken har aldrig varit nåra festartyper och kommer nog inte bli hehe så ja tror det kommer bli rätt lungt på den fronten men jag skulle självklart låta han träffa vänner och kanske ta en öl nångång(nej han gillar inte öl jaja)...

jag tänkte på det är det någon som varit rätt "lung" i sitt liv som "ung" och sen inann barnet eller efter fått nåt slags fantt och bara velat ut o festat igen...??dum fråga men men hehe.
 
Sv: ang. pojkvännen pappan till barnet

linda_84 skrev:
Jag känner lite så att varför ska han dricka om inte jag gör de?

.. så är de inget skoj för mig o bara sitta o titta på när alla andra dricker o har skoj.

Just dessa två saker du skriver håller jag inte alls med dig om! För min del får min sambo gärna dricka och följer jag med så är det för att jag tycker jag får utbyte av de personerna även om jag inte dricker. Jag skulle alltså inte känna mig utanför pga att alla andra dricker! Jag har roligt utan sprit, tom roligare, jag slipper huvudvärken dagen efter.

MEN, om du inte tycker att din pojkvän respekterar dig och inte alls tar hänsyn till dina känslor då måste du få honom att förstå! Om han ska iväg, säger du då om du tycker det är ok eller inte. Eller säger du ok och sitter sedan hemma och känner dig ledsen? Även om du inte kan få honom att "sluta leva", så är det viktigt att han prioriterar dig också, oavsett om du är gravid eller inte.

/Timsetim
 
Sv: ang. pojkvännen pappan till barnet

ulda skrev:
Fast trådstartaren skrev ju inte att det var varje lördagskväll och heller inte att han går ut med kompisarna varje helg. Bara att han dricker nåt varje helg. Och det är ju möjligt att hon räknar med de gånger han tar ett glas vin till lördagsmiddagen, hemma.

(fast jag kanske har fel)

"min sambo dricker nästan varje helg dock går han kanske ut på krogen max 1 gång i månaden o riktigt festar!
annars blir de mest ett par öl med killkompisarna. men för mig känns de för ofta. även om jag ibland följer med på ölkvällarna o träffar deras flickvänner osv.. så är de inget skoj för mig o bara sitta o titta på när alla andra dricker o har skoj."

Detta kan jag inte tolka som något annat än att han är med killkompisarna varje helg. Hade det handlat om ett glas vin till middagen en gång i veckan tror jag inte tråden hade skapats öht?
 
Sv: ang. pojkvännen pappan till barnet

Olius skrev:
"min sambo dricker nästan varje helg

Trådskaparen har ju själv skrivit "Nästan varje helg" Inte "varje helg"..
Alltså tolkar jag det som att han INTE sitter och dricker öl med polarna Varje helg..

Nästa mening får mig att fundera om det verkligen är han som är problemet.. Verkar snarare som att Hon saknar att kunna dricka och "ha skoj" och är lite avundjuk för att han fortfarande kan det...

Olius skrev:
så är de inget skoj för mig o bara sitta o titta på när alla andra dricker o har skoj."
 
Sv: ang. pojkvännen pappan till barnet

Nu var det ju inte om det var exakt alla eller nästan alla helger som var själva poängen :confused: Det är väldigt ofta och hon ser det som ett problem.
Jag frågade mig om det verkligen är rätt proritet att vara ute med kompisgänget så ofta när man har en gravid fru hemma. Det är ju liksom inte slut vid graviditeten, sen kommer oftast ett barn också och då får vi ju hoppas att han prioritera sin familj istället för "kompisgänget" all ledig tid.
 
Sv: ang. pojkvännen pappan till barnet

Oj. Jag har inte ens tänkt tanken att det någonsin skulle vara ett problem att min sambo gjorde sånt. Vad är problemet ? Att den gravida inte kan dricka och ha skoj ?
 
Sv: ang. pojkvännen pappan till barnet

Verkar så iaf......

Har inte sett några klagomål på att han inte sköter sig och tar ansvar som han ska, i övrigt..

Han dricker några öl med kompisarna Nästan (vad nu det innebär?) varje helg och går på krogen MAX 1 gång per månad och det är tydligen inte så kul för trådskaparen att bara kunna titta på när de övriga dricker och "har skoj", då hon pg av graviditeten inte kan dricka själv...

Vissa anser att detta är ett enormt problem och att han är totalt oansvarig, skiter i sin gravida flickvän, är egoistisk och bara tänker på sig själv...

Jag håller inte med om den uppfattningen..
 
Sv: ang. pojkvännen pappan till barnet

Det är inte DET jag hakar upp mig på. Utan att han är ointresserad av att FÖRSTÅ henne och verkar nedlåtande när hon vill KOMMUNICERA.

Inga bra pappa-egenskaper :crazy:
 
Sv: ang. pojkvännen pappan till barnet

Gnist skrev:
Vissa anser att detta är ett enormt problem och att han är totalt oansvarig, skiter i sin gravida flickvän, är egoistisk och bara tänker på sig själv...

Men nu är det ju så att när man bildar familj, då är inte allt som det brukar. Både mamman och pappan får nog se till att lägga sina prioriteringar på familjen istället för kompisgänget. Med det menar jag inte att man ska dumpa alla kompisar utan bara att man blir tvungen att flytta över en del "kompistid" till familjen.

Är det så konstigt?
 
Sv: ang. pojkvännen pappan till barnet

Fast huruvida han är ointresserad av att förstå henne eller inte kan vi ju inte veta. Det är bara hennes bild vi får.

Han kanske har gjort en massa omprioriteringar som de har diskuterat sig fram till - vad vet vi ?

Jag undrar hur hennes vilja att förstå honom egentligen ser ut.Hon verkar ju tycka att själva grejen att gå ut med kompisar är kul och hon är avundsjuk för att hon får sitta bredvid och vara nykter. OM det var så att han vägrade ha henne med eller om hon var för foglossig för att följa med så vore det väl en sak - men det har inte frakommit här iallafall.
 
Sv: ang. pojkvännen pappan till barnet

"han tycker att jag överdriver o att jag inte kan förbjuda honom att dricka o gå ut på krogen."

Moget, eller?
 
Sv: ang. pojkvännen pappan till barnet

Hur moget är det att försöka förbjuda honom att dricka några öl med kompisarna ibland.....Pga att hon själv inte kan dricka..:crazy:
 
Sv: ang. pojkvännen pappan till barnet

Nu skriver hon ju faktiskt att allt hon försöker med är att få honom att förstå hur hon känner sig.

Vilket han uppenbarligen inte är intresserad av.

Om man inte kommunicerar bättre än så INNAN man får barn, hur ska det då bli EFTER :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Först, jag finns på detta forum under ett annat användarnamn, men väljer nu att vara anonym då jag dels inte pratat om allt detta med...
2
Svar
30
· Visningar
3 250
Senast: vallhund
·
Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
18 431
Relationer Med risk för att detta blir väldigt långt, så ber jag redan nu om ursäkt. Jag har för några veckor sedan brutit med min särbo. Det gick...
Svar
18
· Visningar
2 829
Senast: Monstermom
·
Relationer Min syster har två små barn, äldsta är 2år. Pappan är väldigt passiv och nästintill ointresserad av barnen. (Och av syrran som det ser...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 457
Senast: ekra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp