Anledningar att vara lyckliga över :)

Just idag är jag väldigt lycklig över mitt jobb! Andra dagar driver det mig till vansinne, men dagar som idag när jag får träffa en ungdom och se hennes utveckling från totalt kaos för ett halvår sen till att hon nu sitter och berättar om hur mycket hon lär sig i skolan och att hon aldrig tidigare trott att hon kan lära sig saker. Det är bara helt fantastiskt att få följa.
Jag fick samma känsla av lycka häromdagen när jag träffade min sondotter.
 
- Min sambo, vår alltid glada dotter och vår mestadels sura katt.
- Min familj och mina vänner.
- Vårat hem och vår bil

- Att solen och ljuset är påväg tillbaka.
 
Är också lycklig över att ha ett liv ganska avskalat från ansvar. Dvs inga barn, inga lån, inga stora åtaganden. Känner mig väldigt fri.
Det där, alltså. Jag upplevde mycket tydligt det motsatta i min ungdom. Nu drömmer jag om ett ansvarsfritt liv igen, men det visar sig vara lögn i helvete att rekonstruera.
 
Finns så mycket att va glad över :love:
- min älskade sambo jag är så glad att jag träffade :heart
- Vi väntar vårat första barn :heart
- Hela övriga familjen, vänner :heart
- Mina hästar, hund och katt :heart
- Ett bra jobb jag trivs med
- Bor på en vacker plats
- Bil, hus, släp
- Alla resor jag gjort och som jag planerar i framtiden.
 
Det där, alltså. Jag upplevde mycket tydligt det motsatta i min ungdom. Nu drömmer jag om ett ansvarsfritt liv igen, men det visar sig vara lögn i helvete att rekonstruera.
Svårt med djur. Själv är jag "mellan djur" för tillfället. :angel: Passar på att njuta av det. Så skönt att t ex inte ha någon att oroa sig över på nyårsafton!

Dock blev jag lycklig häromdagen när sambon började prata om vad som skulle behöva göras för att kattungesäkra hemmet. :love: Vi har börjat kravla oss upp från hålet av sorg efter kissen som gick bort för två år sedan.
 
Jag är glad över:

*Min man som jag varit tillsammans med i 13 år. Han skämmer bort mig varje dag.
*Ett jobb jag trivs på med underbara kollegor.
*Ett bra boende som kanske blir ännu bättre snart.
*Inga lån.
*Fina vänner.
*En trevlig medryttarhäst (som dock är skadad nu) med bra ridmöjligheter.
*Min bebis på 5 veckor, som ibland ger mig gråa hår men :love:
*Mina katter.
*Min relativt goda hälsa.
*Min personliga utveckling där jag blivit starkare och tryggare i mig själv.
*Att jag är född i och lever i trygga Sverige.

Sedan finns det alla saker som förgyller vardagen, en bra teveserie eller bok, en promenad i solen, ett skönt bad, en sovmorgon, äta gott etc. Jag är ofta tacksam för att jag t.ex. inte är hemlös och har råd att köpa vilken mat jag vill ha, det kan folk tycka är konstigt, men man ska inte ta något för givet!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 850
Senast: _Taggis_
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
35 008
Senast: monster1
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 630
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp