Anlita... vem?

* förråd för grejer från huset (som ett vanligt vinds- eller källarförråd)
* förvaring för verktyg, alla trädgårdsapparater och -maskiner
* boende för framtida getter respektive får och dels förvaring för hö, halm mm till djuren
* vinterlösdrift till getterna.)
Du får mäta upp utrymmena så du vet vad du har att spela med. Sen titta på hur stort du behöver för olika ändamål. Vad som behöver ligga i närheten av vad(djur, foder, gödselplatta etc). Vad som behöver gjutet golv resp fönster eller ej. Var du har belysning och vatten. Ska du enbart förvara verktyg mm eller vill du ha snickarbod etc. Tänk på råttor ang foder och grejer från huset.

*springpostar*
 
Tack för bra idéer och tips! :bow:

Kostallet rymmer nog inte både får och getter, även om jag bara tänkt att ha sisådär fem får och några färre getter. Helst vill jag också att getterna ska ha möjlighet att gå ut direkt till en vinterhage på vintern. Fåren är tydligen inte så intresserade av det.
Har tyvärr inget att bidra med i frågan om hur man bäst utnyttjar sina uthus men har sedan ett år en liten fårflock som gör sitt bästa för att uppfostra mig.
Vet inte om våra får går mot strömmen men de går gärna ut på vintern också om de får chansen. Däremot får man räkna med att man behöver ha dem inne periodvis ändå om det lätt blir lerigt i hagen, våra springer ut o in hela tiden så klövarna hinner aldrig riktigt torka.
 
Menar du att maskinerna (gräsklippare och sådant) inte ska vara i samma byggnad som djur och hö?

Jag vet inte reglerna exakt men tex. åkgräsklippare med självstart (batteri) får man inte ha tror jag, kanske dieseltraktorer men med krav på huvudströmbrytare och gnistskydd.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp