Anmäla vanvård anonymt?

Sv: Anmäla vanvård anonymt?

Tyvärr kan det innebära att du inte är anonym ändå. Har inspektören skrivit upp det och någon begär ut handlingarna så syns det.
Mojjen
Tror inte du ska må dåligt över detta om de får veta. Om jag vore i din sits hade jag anmält anonymt, men stått för det om de fick veta att det var jag som gjorde anmälan. De känner ju dig och vet antagligen hur din syn på djurhållning är. Ingen kan ju klandra dig det är ju inte du som gjort något fel. Snarare borde "barnen" och även föräldrarna skämmas rejält. :mad:
 
Sv: Anmäla vanvård anonymt?

Jag är oxå nyfiken!
Har du fått något svar tillbaka, eller har de varit o inspekterat än?
 
Sv: Anmäla vanvård anonymt?

nej, inte hört nått mer.

ringde till handlägaren i onsdags och tryckte på att dom skulle komma och kolla. hon sa att dom skulle prioritera upp det, så det skulle bli inspektion på torsdag eller frdag (igår alltså....). eftersom jag var lite rädd att barnet skulle hinna fixa till röran och allt äckel tog jag några kort och skickade till dom.
efter det har jag inte hört nått mer.

och mycket riktigt! på torsdg kom det nytt strö och hästarnaåkte ut i hagen! iallafall 5 av dom. de andra tre får stå kvar inne. om det beror på att hagarna inte räcker till eller om du smiter vet jag inte....

jag vet att dom har annonser ute på att sälja några av hästarna, hoppas nån nappar och åker dit och kollar och pratar lite vett med mina styvsyskon. nån som inte är med i familjen.
för man behöver inte vara ett geni för att inse hur en undernärd häst ser ut...
smiley.php
 
Sv: Anmäla vanvård anonymt?

Tyvärr kan det innebära att du inte är anonym ändå. Har inspektören skrivit upp det och någon begär ut handlingarna så syns det.

Skulle bara säga att det isåfall inte är så överallt.
Jag är själv inblandad i ett djurskyddsfall i form av "vittne" och även om mitt namn togs vid kontakten med länsstyrelsen så syns det inte i handligarna kring ärendet när jag tittar på dom. Då står det "enligt samtal med Anonym".
 
Sv: Anmäla vanvård anonymt?

Ja man kan anmäla anonymt:DAbsolut ska du det om det inte blir bättre, men prata med dem innan ifall det bara är okunskap:bow:
 
Sv: Anmäla vanvård anonymt?

Man kan anmäla annonymt i för hållande till den anmälde men du måste uppge ett namn i för hållande till djurskyddsmyndigheten! men du är anonym! sen kostar det inget att anmäla men för dom som den som blir anmäld! kostar det!
 
Sv: Anmäla vanvård anonymt?

hej, om du vill att de ska detta på allvar måste du ta bilder/bra med uppgifter och att ni är flera stycken som anmäler!. Det tar nästa inget på allvar längre. Har anmält en 2.3 ggr. Sista gången var för nån veckan sen då var ci 10st. Då åkte dom dit. Men han fick bara varning som har fått alla andra gånger. Så bara att forsätta om de inte tar de på allvar:=) Lycka till
 
Sv: Anmäla vanvård anonymt?

Går det vidare så får man inte vara anomyn längre:).
 
Sv: Anmäla vanvård anonymt?

dom kom utoch tittade, inget hände.
hela vintern har gått, men när jag fick reda på att hon hade avlivat ett föl och låtit det legat kvar inne i stallet i 3 dagar, för att sen dra ut det med 4-hjuling och låta det ligga utanför stallet i ytterligare 4 dagar, så ringe jag både polis och länsstyrelsen. en kontrollant var ute dagen efter och tittade. nu ligger fölet i en grop, men fortfarande inte övertäckt (efter 1månad)......

jag blir på less på folk...... och förbannad! förra året fick hon åxå ta bort ett föl, det var så illa maskangripet som liten, så han slutatde växa. :crazy:
och ett nytt föl kommer i år.

men jag ger inte upp!!!!
 
Sv: Anmäla vanvård anonymt?

SÅ HIMLA HEMSKT!!!
Blir så j*vla förbannad på såna människor som inte fattar hur illa det är ställt med ens egna djur och inte ser att dom lider!

Jag har själv inte varit med om någon som misskött sina hästar men att avliva ett föl och låta det ligga?!?!?!?! FYYYFAAAA*! jag skulle kunna döda människorna som gör så!!!

Hoppas du får igenom det här, GE DIG INTE!
 
Sv: Anmäla vanvård anonymt?

Jag tycker att situationen som ts berättar om verkar vara mkt allvarlig.

Men varför bli så upprörd över att fölet ligger kvar?
Ursäkta men det kan väl knappast göra situationen värre för fölet?
Sedan är det klart att det inte är bra med döda djur som ligger överallt.
 
Sv: Anmäla vanvård anonymt?

Förstår att du är upprörd över att hästarna inte får mat,vatten,inte får komma ut mm. Men vad är det för fel med att inte ha vattenkoppar och istället ge hästarna vatten i spann??? Och att ha stalldörren öppen är kanske inte hela världen?
 
Sv: Anmäla vanvård anonymt?

Men varför bli så upprörd över att fölet ligger kvar?

för att det låg inne i stallet i tre dagar!? när de andra hästarna står inne dygnet runt?
Tycker jag är ganska allvarligt.
Dessutom är det ett brott mot miljöskyddslagen att ha kadaver liggandes såpass länge utan att ta hand om det. Iallafall när det ligger på "allmän" plats och inte på plats avsedd för kadaver, som det finns på vissa gårdar....
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 281
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 244
Senast: Twihard
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 221
Senast: nullo-modo
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 185
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp