Bukefalos 28 år!

Annat än Outlyne till långsmala?

Sv: Annat än Outlyne till långsmala?

Zippa är bästa västen anser jag och har du trivts med den innan så köp en likadan.
 
Sv: Annat än Outlyne till långsmala?

Airowear Zippa är en föregångare till Outlyne. Om Zippa satt bra kommer troligen även Outlyne göra det.

Tillverkas Zippa fortfarande? Om inte blir det svårt att köpa.
 
Sv: Annat än Outlyne till långsmala?

kl

rubytoo: Zippan som jag hade var flera storlekar för liten när den slutade användas, men de verkar oavsett vara utgående överallt och inte vara möjlig att få tag på i rätt storlek.

I torsdags var jag och provade lite västar, Outlyne L3 Slim Long var dessvärre på gränsen till för kort i ryggen (tvungen att spännas ut längre än till den orange säkerhetsmarkeringen) men det största problemet var att den var på tok för stor i midjan. :(
Nästa vecka ska jag få testa en T2 Long, men risken är att den blir för kort framtill då det diffade 3 cm i waist to waist-måttet mellan T2 och L3.

RS var så pass stor i jämförelse med outlynen, alldeles för kort i ryggen i xs, att det inte ens var någon mening att prova.
 
Sv: Annat än Outlyne till långsmala?

Tippary västen är helt klart den bästa. Ganska lång i ryggen och väldigt reglerbar i sidorna, dessutom den skönaste som finns! Ett minus för priset men den är helt klart värt det. Finns i många olika färger. Många av dom i fälttävlanslandslag använder den här västen. Om du provar den en enda gång kommer du aldrig vilja ha något annat ;)
 
Sv: Annat än Outlyne till långsmala?

De största minusen jag kan se med den västen är att den inte verkar säljas i Sverige (eller har jag googlat dåligt?) och att dess säkerhetsstandard känns otydlig. Är det jämförbart med Beta klass III?

Tyvärr verkar västen ha en ojusterbar längd i ryggen igenom samtliga vidder och med mina mått runtom hamnar jag bland de kortare längderna. Men hade den funnits att prova på hemmaplan hade det varit lättare att se. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag letar säkerhetsväst eftersom att det är krav på att man ska ha det på ett ridläger jag ska på i sommar. Jag har inte ridit med...
Svar
15
· Visningar
1 822
Senast: Nevermind
·
Utrustning Eftersom jag häromdagen insett att både västen och hjälmen har väl många år på nacken så gjorde jag en raid i stadens ridsportsbutiker...
2
Svar
23
· Visningar
2 618
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Jag läste precis en artikel som var länkad här i från buke om en tjej som brutit ryggen på två ställen. Läste vidare i artikeln och såg...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 480
Senast: Fredag
·
Utrustning Hej! Jag har nyligen bytt säkerhetsväst från en Zippa till en Racesafe och är har blivit helt fundersam på om den verkligen har rätt...
Svar
5
· Visningar
3 159
Senast: gulkiwi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp