annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: annonsera mera :D

Jag måste säga att jag gillar alla som klagar på annonser och inte korrläser sina egna inlägg :-)

Men jag håller också med om att är det tillräckligt många pundiga felstavningar, särskrivningar, bindestreck m.m. tappar jag också intresset.

Min favorit är annars "Stallplats i mindre trevligt stall...". Underbart, vem vill stå i ett stall som är mindre trevligt?

/Lavinia
 
Sv: annonsera mera :D

kl.

Annars är ju det klassiska man stör sig på att folk inte klarar att skriva ut småord som "och" & "är". Istället skriver de o & e. Så fort jag läser det i en annons stänger jag den, det är så otroligt störande för mig.
 
Sv: annonsera mera :D

Det stör jag mig också på.
Hur svårt är det och skriva hela orden?

Såg en annons förut med en rätt komisk bild.
Hästen stod i boxen,med huvudet bakom foderkrubban så man såg bara kroppen och benen :D Väldigt givande bild.

Eller vad sägs om annonserna med en bra bild, men sedan visar det sig att hästen på bilden är ppapa/morfar/något annat till hästen som ska säljas?
:p
 
Sv: annonsera mera :D

KL

"Ruttinerad" och "vallack" måste vara de två vanligaste stavfelen som finns inom hästvärlden, och det stör mig lika mycket varje gång jag ser det!

Tycker också det är smått irriterande med annonser som knappt innehåller två hela meningar, typ: "Valack f. 02, startad MsvC dressyr. Snäll o trevlig i all hantering." Jag menar, ska du ändå sätta ut en annons - och dessutom kräva rätt mycket pengar för hästen - så kan du väl passa på att skriva lite mer ingående i alla fall? Menar inte att man måste författa en hel novell, men några hela meningar med värdefull information kan man väl ta sig tid att författa i alla fall? Finns ju hur mycket värdefullt som helst att berätta om sin häst! Själv blir jag snarare irriterad och omotiverad än nyfiken av sådana annonser...
 
Sv: annonsera mera :D

KL

"Ruttinerad" och "vallack" måste vara de två vanligaste stavfelen som finns inom hästvärlden, och det stör mig lika mycket varje gång jag ser det

Icke att förglömma: "possetiv"...

kl

När man googlar på hästens namn och hittar ägarens (alltför avslöjande) blogg, kan det bli väldigt störande :crazy: Ibland är det bara en massa harmlösa fjortisbilder som ägaren tagit på sig själv i spegeln men i vissa fall blir man ju rädd på riktigt :eek:

En annan sak som gör att jag går i taket är när man skriver något i stil med: "...efter nästan två år tillsammans!"

Har man haft hästen LÄNGE efter två år???
 
Sv: annonsera mera :D

Tycker också det är smått irriterande med annonser som knappt innehåller två hela meningar, typ: "Valack f. 02, startad MsvC dressyr. Snäll o trevlig i all hantering." Jag menar, ska du ändå sätta ut en annons - och dessutom kräva rätt mycket pengar för hästen - så kan du väl passa på att skriva lite mer ingående i alla fall? Menar inte att man måste författa en hel novell, men några hela meningar med värdefull information kan man väl ta sig tid att författa i alla fall? Finns ju hur mycket värdefullt som helst att berätta om sin häst! Själv blir jag snarare irriterad och omotiverad än nyfiken av sådana annonser...

Eller hur! Jag retar mig också på sådana annonser. Jag tycker att det tyder på en nonchalant säljare som inte är speciellt intresserad av hästen, eller någon som inte öht känner hästen väl. Skulle aldrig slösa tid på att ringa.
 
Sv: annonsera mera :D

OT.
detta inlägg är inte riktad till någon speciell person.

när jag såg denna tråd tyckte jag att det skulle bli kul att läsa alla knäppa annonser som bukare sett, men ist kännde jag mig illa till mods av endel inlägg.. det är detta som gör att jag drar mig tillbaka många gånger för jag inte vet hur något stavas mm..

jag är dyslektiker (ja jag sökte på google just nu för att få det rätt stavat) och jag har inte alltid möjlighet att kolla upp alla ord när jag skriver. visst jag kan oxå tycka att när man säljer något ska man anstränga sig lite med bra bilder osv och att texten ska vara tydlig och läsbart men det är inte alltid lätt för vissa andra.

min pappa har grov dyslexi, han kan knapt skriva så jag får åka hem till honom för att hjälpa honom med mejl.

så en annons med lite stav fel stör jag mig inte på.
 
Sv: annonsera mera :D

Jag förstår dig, det är säkert inte lätt att ha dyslexi, men faktum är att man drar sig för att svara på en annons som är taffligt skriven.

Såg ett par exempel idag. Jag letar efter någon som vill låna, rida och tävla ett par av mina hästar, och ibland finns det sådana annonser bland "köpes". Så jag letade där och hittade ett par annonser som jag nog hade besvarat om de inte hade varit så illa skrivna. Det ger ett oseriöst intryck, helt enkelt.

Så jag tror att alla parter tjänar på att man lägger ner jobb på annonser och ber om hjälp om man har problem med att stava. För självklart kan man vara en jätteseriös person trots dyslexi!
 
Sv: annonsera mera :D

Om man anstränger sig att lägga ut en annons på sin häst, fotar och filmar den, så borde man ju även anstränga sig för att stava rätt och ta reda på hur det ska vara. Felaktiv stavning i en annons ger inget bra intryck av dig som säljare. Tar man sig inte tiden att ta reda på hur det ska vara ger man inget seriöst intryck.
 
Sv: annonsera mera :D

Fast det jag tror att de flesta har problem med är att annonserna är så hafsigt skrivna och inte ens verkar genomlästa av annonsören själv, än mindre av någon annan. Så snabbt måste man sällan få iväg en annons att man inte har tid att låta någon annan läsa igenom den.

Det är nog bara en bråkdel av alla dessa annonser som är skrivna av dyslektiker. Känns som att ni borde vara bättre på att se till att någon korrekturläser det ni skriver än gemene man.
 
Senast ändrad:
Sv: annonsera mera :D

ja självklart gör jag det om jag någon gång skulle lägga ut en annons. (anstränga mej med stavningen)

jag brukar även googla på ord när jag skriver på andra ställen oxå. men sen kan det komma ord som jag skriver och inte vet om att jag skriver fel.. men är jag osäker på ett ord kollar jag givetvis upp det :)

men jag har förståelse om det finns något stavfel i en annons. där emot tycker jag inte att hela annonsen ska vara helt felstavat men ok om det är något ord.
 
Sv: annonsera mera :D

Tycker också det är smått irriterande med annonser som knappt innehåller två hela meningar, typ: "Valack f. 02, startad MsvC dressyr. Snäll o trevlig i all hantering." Jag menar, ska du ändå sätta ut en annons - och dessutom kräva rätt mycket pengar för hästen - så kan du väl passa på att skriva lite mer ingående i alla fall? Menar inte att man måste författa en hel novell, men några hela meningar med värdefull information kan man väl ta sig tid att författa i alla fall? Finns ju hur mycket värdefullt som helst att berätta om sin häst! Själv blir jag snarare irriterad och omotiverad än nyfiken av sådana annonser...

såg nyss en liknande annons fast ännu kortare. endast två meningar men kunde lika gärna vara en mening. :o
 
Sv: annonsera mera :D

Jag förstår vad du menar och kanske har du redan fått svar, men jag skulle i alla fall inte skratta om det var ett par ord som var felstavade eller liknande, alla gör ju slarvfel ibland, men många verkar liksom inte bry sig om hur de skriver bara de får "hästskrället" sålt :grin:

kl

*tove* - den annonsbilden du nämnde fick mig att skratta högt när jag såg den :rofl:

För att fortsätta lite på temat katter i hästannonser så tycker jag det är roligt när det är bilder på t.ex. ett täcke och så smyger det runt en katt i hörnet av bilden. Det känns ganska vanligt förekommande. Det är dock inte störande på något sätt utan bara roligt, tycker jag
 
Sv: annonsera mera :D

Eller hästar som är tumkörda!:D

Hur tumkör man en häst:confused::rofl::rofl:

Är man dyslektiker eller har svårt att uttrycka sig i skrift får man helt enkelt ta hjälp, alla har inte gåvan att kunna skriva och förklara vad man menar, invandrare, barn och tonåringar speciellt!

Skulle jag skriva en annons på arabiska skulle jag ringa min vän som arbetar som tolk mellan arabiska och svenska, jag skulle aldrig få för mig att skriva själv!;)
 
Sv: annonsera mera :D

Jag läste den annonsen, NÅGOT konstig och rasistisk. Minns inte riktigt nu, men det dög inte med vilket land som helst, längre fram i annonsen var det vissa folkslag (indier?) som dög bara. Kändes inte direkt som det var ryttare till hästen man annonserade efter där kan jag säga... :crazy:

Eller alla dessa utomlandsannonser (ofta med PRE) som är skrivna med översättningsprogram rakt av så man inte fattar nåt! Sanslöst! Billiga och fina hästar brukar det vara, men man undrar ju hur seriöst det är... Nästan så man skulle förstå mera om de skrev på sitt språk.. ;)
 
Sv: annonsera mera :D

jag är sån som gärna köper och säljer saker på nätet. det jag stör mig mest på är nog faktiskt annonser som saknar bilder helt och hållet.står vad det är men man vill ju ändå se skicket på saken. eller när de lägger in bilder som de har "lånat" från nätet,alltså som INTE är tagna på deras egna saker som de ska sälja.. man tjänar ju massa tid för både sig själv och den som eventuellt ska köpa om man lägger ut bild direkt i annonsen på det man säljer.
SPECIELLT om det är en häst man ska sälja så tycker jag verkligen att man ska ha bild på.och då såklart en vettig bild som ej är suddig och som visar verkligen hur hästen/saken ser ut.
 
Sv: annonsera mera :D

Ja eller när man ber att få en bild på saken man ev. vill köpa och får svaret att den finns på bild på den eller den sidan :crazy: Jag vill ju gärna se skicket på just den saken jag ska köpa men det har vissa ingen förståelse för.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

  • Färgtråd III
  • Födda -21
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp