annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Cita

Trådstartare
Jag sitter faktiskt rätt ofta (läs minst 2ggr om dagen) och läser alla de möjliga häst relaterade annonser. Näst intill varje dag så hittar man dagens garv.
Har möjligtvis mkt dålig humor :D men när man hittar annonser som:

Flyg-täcke (kliade i fingrarna att fråga hur högt man kommer med de :angel:

Sen så snubbla jag över an sadelannons där sadeln var helt ny men ändå riden i i 1år :eek::D haha

kan vi inte dela med oss av annonsmisstagen :rofl:
 
Sv: annonsera mera :D

Jag tycker alltid det är så kul när man ser annonser som " 9-årig val säljes ...." Jag menar, har man en val till salu vänder man sig kanske hellre till någon form av zoo ...
Det är som om folk inte har fattat att den förkortningen användes på den tiden man betalade dyrt för varje tecken i annonserna så man försökte förkorta varje ord så mycket som möjligt!:D
 
Sv: annonsera mera :D

Ojoj man ser hur många som helst. Folk som inte kan skilja på han och honom, inte kan stava till rasen (gäller både häst, hund och säkert andra djur också) och igår var det någon som sökte "box-plats" åt sin "halvblods-valack". Snälla använd rättstavningsprogram på annonser :p
 
Sv: annonsera mera :D

Jag läser sällan annonser, men när jag gör det och ser stavfel så blir jag också tokig! Jag blir liksom anti och även om det skulle vara något som jag behöver/vill ha så skulle jag dra mig för att kontakta säljaren bara för att den inte kan stava... (kanske säger mer om mig än om säljaren...)
 
Sv: annonsera mera :D

Precis så funkar jag också! Fast jag brukar tänka att den som skrivit annonsen kanske lider svårt av dyslexi, och så får jag lite dåligt samvete. Å andra sidan kan man bekväma sig till att fråga någon som INTE har dyslexi om man har stavat rätt ....
 
Sv: annonsera mera :D

*kl*

Jag tycker en del bilder kan vara roliga.

Ligger ute en annons på en ridhäst för 80 000 och på bilden är den uppställd i gången så man ser bara huvudet och luktar på en katt som hoppar i luften :D.

Det var sambon (ej hästintresserad) som kika på en känd annonssida på nätet (skaraborgs län om ni vill se ;)) och tom han reagera på den bilden.
 
Sv: annonsera mera :D

Ojoj man ser hur många som helst. Folk som inte kan skilja på han och honom, inte kan stava till rasen (gäller både häst, hund och säkert andra djur också) och igår var det någon som sökte "box-plats" åt sin "halvblods-valack". Snälla använd rättstavningsprogram på annonser :p

Förlåt, jag tittar och tittar, men ser inget stavfel..?
 
Sv: annonsera mera :D

kan vi inte dela med oss av annonsmisstagen :rofl:

Jag tycker islandshästbyxor, lät spännande i en annons. Jag hade min häst på lösdrift med en hög med islandshästar. Och jag hade vissa problem,när jag skulle ta på och av excemtäcken på hästarna om ägaren var bortrest. Jag törs knappt tänka tanken på att dra på islandshästarna BYXOR också...
 
Sv: annonsera mera :D

Åååh.. Tänkte´nte på de´.... :o

Fast hellre bindestreck än särskrivning iaf. Som t ex "halv blodsvalack"... :D
 
Sv: annonsera mera :D

kl

Stör mig sjukt mycket på bilder som ligger på sne har till och med set en fil på saluhäst som var uppladdad liggandes!
Eller hästar som säljs för en större summa där bilderna är suddig, hästen strå i en lerig hage med täcke, bara huvudbild etc.
Det är väll ändå exteriör som är intressant? eller e jag petig?
 
Sv: annonsera mera :D

Fast det är mest troligt det dom har gjort. Rättstavningsprogrammet känner inte igen boxplats eller halvblodsvalack alla gånger. Går man då in och kollar hur det ska stavas kan man få alla roliga förslag (och även bindningssträck). Tex vill mitt rättstavningsprogram få halvblodsvalack till halvårsvis:angel:

Kl
Kan tycka att vissa verkar inte tänka på (eller bry sig om) vilka bilder dom lägger in i annonsen. Såg en annons på en 2 åring där bilden var från när den var föl och låg och sov i hagen. Ja, det sa ju mycket om hur hästen så ut...
 
Sv: annonsera mera :D

Jag läser sällan annonser, men när jag gör det och ser stavfel så blir jag också tokig! Jag blir liksom anti och även om det skulle vara något som jag behöver/vill ha så skulle jag dra mig för att kontakta säljaren bara för att den inte kan stava... (kanske säger mer om mig än om säljaren...)

Så gör jag med, och jag tycker inte det är mycket konstigare än att de allra flesta skulle dra sig för att t.ex. köpa tjänster av företag med hemsidor fulla av stavfel, och som ser ut att vara gjorda av en femteklassare på 90-talet. Det ger helt enkelt inte ett seriöst, pålitligt intryck.

Är man dyslektiker eller på annat vis har problem att få till korrekt stavning kan man be någon annan om hjälp.
 
Sv: annonsera mera :D

Jag hittade för ett par år sedan en annons på en häst i ca 80 000 kr-klassen. Bilden på hästen var tagen med hästen stående i ridhuset, med ett pelham satt upp och ner!

Jag mailade och frågade ifall det fanns nån tanke med det men fick inget svar och strax efter försvann annonsen...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp