annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: annonsera mera :D

nä de är ju så... ska jag sälja något så är jag noga med hur bilden ser ut och tar t.o.m bild på eventuella skador eller om det är något som är smutsigt osv.. så att köparen inte ska känna sig lurad osv om de är nätt eller så när personen får hem varan.. tycker att sånt är jätte viktigt
 
Sv: annonsera mera :D

KL Såg just en annons på en islänningen där det stod namn och pris i annonsen. Enbart det.
 
Sv: annonsera mera :D

funderade på en sak...om det kan vara så att folk kanske inte "bryr" sig så mycket om annonser de lägger ut på sidor där det är gratis? menar man kanske lägger ner mer energi på en annons som du får betala för. var bara en tanke som slog mig..

vilka sidor kollar ni på när ni kollar annonser?
 
Sv: annonsera mera :D

*kl*

läste ni inte annonsen där hästen bara kunde säljas till någon mörkhyad eftersom den attackerade ljushyade människor haha
:rofl:



Jag kan bli tokig på folk som skriver Nordsvensk, när dom uppenbart säljer en kallblodstravare. Det är inte samma ras.

Ibland står det inget om trav alls utan bara nordsvensk flera gånger i annonsen, och på slutet står det stam, och då är det uppenbart vad det är för ras :grin:




Jag har även svårt för förkortningar, tillexempel Det=d, också=å, och=o/å osv. Ser väldigt barnsligt ut och jag läser det helst inte.
Väldigt långa annonser utan punkter och nya rader :p

Och alla dessa värdelösa bilder! Om man säljer en hopphäst för 100tusen kanske man inte ska ha en bild där den står med täcke i hagen, eller en bild på huvudet i boxen när den äter hö.
 
Sv: annonsera mera :D

Jag retar mig på alla kattannonser som använder raskatt som säljargument när det är huskatter det handlar om. Alltså, det står att det säljs Norska skogkattungar (eller oftast skogskatt) i rubriken, och sen i annonsen så står det att mamma eller pappa är huskatt eller nån annan ras. Jamen då är det inga skogisungar och borde således inte saluföras som det i rubriken.

Eller på hästar som säljs till avel och inte har stammen utskriven.
 
Sv: annonsera mera :D

stavfel kan oxå vara roligt. här är en tycker jag, själva meningen är ju helt bedårande :D
sambon såg en annons där det stod som beskrivning på hästen:
- svart (mbr) strjärn, snopp med otrolig utstrålning!

han visste då inte vad snopp i denna meningen var...
 
Sv: annonsera mera :D

sambon såg en annons där det stod som beskrivning på hästen:
- svart (mbr) strjärn, snopp med otrolig utstrålning!

Hahahahaha, men gud! :rofl:

KL

Kom på en sak till som jag tycker är lite lustigt: De som skriver "endast seriösa spekulanter" och sådär. Förstår ju vad de menar, men det låter lite lustigt. Jag menar, vem vill höra från icke seriösa spekulanter? Och skulle den meningen stoppa de som räknas som icke seriösa spekulanter från att höra av sig är det tänkt? :p
 
Sv: annonsera mera :D

KL

Eller när det är en annons på ett avelssto och säljaren skriver inte ens stammen i annonsen...

I somras hittade jag en annons med ett halvblod som hade FYRA bra gångarter! :-P
 
Sv: annonsera mera :D

Den är dessutom ganska vanligt. "Bra stam" kan det stå ibland också. Men alla har ju olika idéer om vad som är bra stam :S
 
Sv: annonsera mera :D

Jag håller med flera skribenter här:
annonser som är illa skrivna ger ett oseriöst intryck.

Jag tycker också att det "ska" vara bild i annonsen och då inte en häst iklädd stora täcken stillastående i en hage.
Hur bilden ska se ut, beror förstås på vad det är för häst som säljs.

Jag störs de gånger annonsören inte skriver ut ungefärlig mankhöjd eller ras. Om det är en korsning är det väl självklart att man skriver ut vilka raser man tror eller vet att det är i hästen?

Jag tycker inte om för långa annonser om "ögonstenen" och "sorgen i hjärtat" och "älsklingen".

Jag tycker inte att det är rimligt när säljaren villkorar köparens framtid i form av "får inte säljas vidare". Hur ska man kunna garantera det??

Annonser som kräver viss form av hantering, uppstallning, utrustning (utom när det finns en rimlig förklaring), hovvård går direkt bort.

Annonser utan utsatt pris går bort: det är inte alltid uppenbart utifrån annonstexten ens vilken prisklass det handlar om.
 
Sv: annonsera mera :D

Hahahahaha, men gud! :rofl:

KL

Kom på en sak till som jag tycker är lite lustigt: De som skriver "endast seriösa spekulanter" och sådär. Förstår ju vad de menar, men det låter lite lustigt. Jag menar, vem vill höra från icke seriösa spekulanter? Och skulle den meningen stoppa de som räknas som icke seriösa spekulanter från att höra av sig är det tänkt? :p

Brukar dessutom ofta skrivas av sådana som inte är seriösa på en enda fläck själva.
"Med sorg i hjärtat vill mattes gull flytta hemifrån. Mattes ängel är en hundvalp på tio veckor som jag nu måste sälja på grund av arbete. Blablabla. Får ej säljas vidare, endast till LIVSLÅNGT hem!!! Oseriösa göra sig inte besvär."

Nej, för själv var ju personen så bra på att vara seriös som säljer vidare hundvalpen efter 14 dagar. Kan man själv inte planera längre än två veckor är det ganska magstarkt att begära av köparen att den ska veta vad som händer om tio år.
 
Sv: annonsera mera :D

Nej, för själv var ju personen så bra på att vara seriös som säljer vidare hundvalpen efter 14 dagar. Kan man själv inte planera längre än två veckor är det ganska magstarkt att begära av köparen att den ska veta vad som händer om tio år.

Ja och just den typen av formuleringar är ganska vanliga.
Livslångt hem. Sista hem.
Får inte säljas vidare.
Måste hanteras si.
Endast för bruk inom så.

Det är inte ovanligt att säljaren lägger in ganska många villkor för hur köparen ska hantera "varan" i framtiden. Märkligt.

Jag tycker också att det är märkligt de gånger man annonserar ut en häst, inte skriver någon prisuppgift och inget om aktuell utbildningsnivå och "endast seriösa spekulanter".
Hur ska man kunna veta om man är seriös spekulant??
 
Sv: annonsera mera :D

Eller en sadelannons med bild och texten:
Pm vid intresse.

( annons på Facebook..)
Hur ska jag veta om jag är intresserad när jag inte vet nånting om sadeln och inte heller om den kostar 5 eller 35 tusen??
 
Sv: annonsera mera :D

Håller med er, taskigt skrivna annonser är otroligt avtrubbande.

Angående detta med "krav" som man har på nästa köpare så hade faktiskt jag ganska många krav när jag skulle sälja mitt fullblod.
Dock så pratar vi problemhäst som fryser mer än ofta. ^^
Därför passar hon inte på lösdrift och vilken människa som helst klarar helt enkelt inte av henne.
Hon var innan hon kom till mej en vandringspokal så då gör man ju sitt bästa för att hon inte ska hamna i samma sits igen. :)

Det kan vara av sådana anledningar det finns "krav". :)
 
Sv: annonsera mera :D

Haha måste dela med mej av några rader ur en annons jag såg nyss! :D

"Perfekt maxad hela vägen bak till rumppartiet,"
'
Okej, hur menar dom här? :D

"147cm med sko och brodd, därmed tar han obehindrat alla stora ryttare"
Vilken tur att den har en sko och brodd så alla STORA ryttare kan rida :)

Bli inte förskräkt av hans storlek, jag har riktig mätsticka att lägga på.
Nämen, vilken tur att du har en riktig mätsticka att lägga på.
Nu känner jag mej mycket lugnare på en gång. ^^
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp