Bukefalos 28 år!

Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Satt och kollade på lite hästannonser och dök över den här:

"Utgångspris ca 100 000 pga en liten benbit på ett bakben, som veterinären inte trodde skulle orsaka besvär."

100 000 för en lös benbit? Tror det gör man i kyrkan för övrigt... Jag vill inte veta något tror jag vill veta fakta. Undra om det är någon som betalar så mycket för en häst, där det verkar lite osäkert?
Hästen var tänkt för fälttävlan.
 
Satt och kollade på lite hästannonser och dök över den här:

"Utgångspris ca 100 000 pga en liten benbit på ett bakben, som veterinären inte trodde skulle orsaka besvär."

100 000 för en lös benbit? Tror det gör man i kyrkan för övrigt... Jag vill inte veta något tror jag vill veta fakta. Undra om det är någon som betalar så mycket för en häst, där det verkar lite osäkert?
Hästen var tänkt för fälttävlan.

Det beror ju helt på vad hästen är värd utan benbit?
En lös benbit är ju ingen dödsdom liksom.
 
Satt och kollade på lite hästannonser och dök över den här:

"Utgångspris ca 100 000 pga en liten benbit på ett bakben, som veterinären inte trodde skulle orsaka besvär."

100 000 för en lös benbit? Tror det gör man i kyrkan för övrigt... Jag vill inte veta något tror jag vill veta fakta. Undra om det är någon som betalar så mycket för en häst, där det verkar lite osäkert?
Hästen var tänkt för fälttävlan.

Ingen veterinär kan ju säga 100% bergsäkert att den inte ska orsaka besvär, därför skulle jag bli mer skeptisk till en annons där man skrivit det.

Var jag intresserad skulle jag be att min egen veterinär fick titta på plåtarna så skulle jag utgå från det omdömet.
 
Ingen veterinär kan ju säga 100% bergsäkert att den inte ska orsaka besvär, därför skulle jag bli mer skeptisk till en annons där man skrivit det.

Var jag intresserad skulle jag be att min egen veterinär fick titta på plåtarna så skulle jag utgå från det omdömet.
Oavsett, det är bra det står med i annonsen, men tycker ändå att "trodde" låter så himla oseriöst i sammanhanget. Tror gör man som sagt i kyrkan.
 
Alltid lika spännande med google translate :
"Gullig kvinnlig sto Röda Raspianska hästen"

Det roliga var ju att rubriken var översatt (och resultatet förfärligt och totalt oförståeligt) men att övrig text faktiskt var skriven på förståelig engelska. Märkligt att folk översätter med google translate, vet dom inte att nästan alla i Sverige behärskar engelska?
 
Intressant när en häst ökar och minskar i pris. Finns en ute som varierar mellan 45 och 50 upp och ner.
Att man sänker priset efter ett tag förstår jag men ökar på det igen blir ju bara konstigt.
När min tränare provred en häst på Irland så sa försäljaren att den absolut inte kunde gå på tygeln. Efter att försäljaren ridit hoppade hon upp, och hästen gick på tygeln. Då höjde försäljaren priset avsevärt:D
 
När min tränare provred en häst på Irland så sa försäljaren att den absolut inte kunde gå på tygeln. Efter att försäljaren ridit hoppade hon upp, och hästen gick på tygeln. Då höjde försäljaren priset avsevärt:D

Hahaha :D

Följde med kompisar som skulle titta på häst. De ville kolla på ett vbl-sto där ägaren bestämt hävdade att det inte gick att få henne i galopp (fråga mig inte varför kompisarna ville ha en sån, frun i familjen hade sina idéer). Min syster, 12 år, sitter upp och travar iväg på grusvägen. Vänder hästen och galopperar tillbaka, en väldigt fin och sansad galopp. Ägaren och vi stod som fågelholkar. Det blev inte den. En annan gång ville de titta på en häst som ska ha gått 120 banor. Syrran sitter upp och den slänger av henne två gånger och vägrar närma sig det enda hindret som står på ridbanan, som är 50 cm högt... Det blev inte den heller....
Sorry för OT
 
Satt och kollade på lite hästannonser och dök över den här:

"Utgångspris ca 100 000 pga en liten benbit på ett bakben, som veterinären inte trodde skulle orsaka besvär."

100 000 för en lös benbit? Tror det gör man i kyrkan för övrigt... Jag vill inte veta något tror jag vill veta fakta. Undra om det är någon som betalar så mycket för en häst, där det verkar lite osäkert?
Hästen var tänkt för fälttävlan.

Jag tycker inte det är det minsta konstigt vare sig att en häst med lös benbit kan gå för en hundring eller att man säger "tror" om fyndet.
Man kan aldrig garantera något med hästar.
Sitter benbiten tex lös utanför led så borde den inte orsaka problem. Jag har just varit med i försäljning av en häst som kostar mer än det dubbla outbildad. Den hade lös benbit utanför led som inte borde störa. Men uppfödaren valde att operera bort just för att kunna sälja utan att riskera skit om köpare på ngt vis får problem med hästen och sen kan skylla på benbiten. Benbiten upptäcktes av en slump när man röntgade hela hästen inför försäljningsplaner sattes i verket. De gör alltid så iom måna om sitt rykte som uppfödare och tränare.
Den hästen hade gått att få mer än 100 för även med benbiten kvar. Har de stam, gång, känd uppfödare och ridits in av proffs kan man lätt få någon hundring eller två för dem.
 
Jag har problem med folk som kallar sig för mamma till sina djur och med folk som skriver annonser som om dom vore djuret i fråga. Speciellt de sista meningarna i denna annons stör min hjärna.

"Tidigare har jag gått på travet men togs därifrån som nybliven 6 åring, sen har jag sedan dess bott hos en tjej som älskar mig mer än livet men nu har hon och jag haft våran tid tillsammans och hon säger till mig att hon är ledsen men att vi måste gå skiljda vägar, så nu undrar jag om det finns någon annan där ute som skulle kunna tänka sig ta hand om mig och ge mig kärlek som min mamma gjort ?
Jag vill att du ska vara snäll mot mig, ge mig mat och kärlek, mocka min Box, borsta på mig och kanske sätta dig på min rygg så jag får bära dig på en härlig skogstur.
Och jag vill att du ska vara så lik min mamma som möjligt, du ska vara glad och positiv, men framförallt vara tuff och envis för det kan jag också vara ibland. Och hur dum jag än är ibland så vill jag att du ska älska mig ändå.. PS, jag är väldigt mammakär och jag kommer intr välja första bästa .."
 
X har sedan 2 år tillbaka ej vart ridbar pga Kissing Spines. Har tränats från marken de senaste 2 åren och de är något som X tycker är roligt.
X har varit Triangelmärkt sedan maj 2017. Även fast hon är 17 så är X pigg och fräsch utöver Kissing spines.
Besiktigad april 2017 UA förutom ryggen.

Enligt veterinär kan hon användas till avel.

:meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
668
Senast: em76
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
63 64 65
Svar
1 297
· Visningar
50 688
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
2 089
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
35 36 37
Svar
730
· Visningar
54 621
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp