Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter som det blir "gör om gör rätt" ;)
Tyvärr tror jag du ska försöka göra om filmen med tanke på hur många som lägger ut filmer där hästen bara rids i ett varv. Orsaken är alltför ofta uppenbar eftersom man ser att hästen inte kan gå i andra varvet utan att halta rejält. Jag blir alltid misstänksam när jag ser en annons med film i endast ett varv.
Haha jag vet ju hur illa det ser ut. :o
Det är inte min häst så jag får väl försvara mig med att jag inte hade det bästa materialet att jobba med. :angel:
 
Ett uttryck jag har svårt för, och som syns i var och varannan annons är "han/hon har hjärtat på rätt ställe". Hade nog inte varit lite jobbigt ifall det var på fel ställe.

Bild för uppmärksamhet.
Har blivit nästan löjligt vanligt på Facebook, även i inlägg där en t.ex ställer en fråga.

Aldrig hört talas om, då har man lärt sig någonting nytt.
 
Hej Google translate!

"Underbar Shih Tzu flicka tillgänglig. Hon är ett utmärkt exempel på rasen, hennes papper är här och hon kommer att komma med dem. Vi ringde henne (namn borttaget) och hon har blivit veterinärkontrollerad och är helt passformig och frisk, en bra, solid, klumpig valp. Hon har fått fullmaskning och loppbehandling, kommer inte att vara microchipped på rådgivning om veterinärmedicin, hon avnjutas för närvarande på fast mat. Hon är nu 16 veckor och är tillgänglig för att gå nu, kontakta nu för mer information"
 
Hejsan!
2764.png

Tänkte kolla lite intresse på denna sida!
Denna kille heter Goliat och är snart 12 år gammal,
För 2 år sen va han på hälsokontroll han mådde prima och det har fortsatt o må lika bra! Hans utlösning om man säger va lika bra skick som dom yngre hanarna! Då så tänkte jag, för man vet ju inte hur länge denna underbara kille är vid liv, för det kan ju snabbt vända verkligen! Så det skulle va underbart att få ha en valp med Goliats gener i
2764.png

Så det skulle vara fantastiskt att få hitta en tik till denna goding verkligen!
2764.png
❤ han är 50% amstaf och 50 % rottis
2764.png


Spermaprov på hälsoundersökning för hund ?????
 
Hej Google translate!

"Underbar Shih Tzu flicka tillgänglig. Hon är ett utmärkt exempel på rasen, hennes papper är här och hon kommer att komma med dem. Vi ringde henne (namn borttaget) och hon har blivit veterinärkontrollerad och är helt passformig och frisk, en bra, solid, klumpig valp. Hon har fått fullmaskning och loppbehandling, kommer inte att vara microchipped på rådgivning om veterinärmedicin, hon avnjutas för närvarande på fast mat. Hon är nu 16 veckor och är tillgänglig för att gå nu, kontakta nu för mer information"
+ @Lyraolissy
http://www.bukefalos.com/threads/oserios-avel-amnet-som-tyvarr-aldrig-tar-slut.1435116/page-28 Läs gärna sidan 29 också.
 
Hejsan!
2764.png

Tänkte kolla lite intresse på denna sida!
Denna kille heter Goliat och är snart 12 år gammal,
För 2 år sen va han på hälsokontroll han mådde prima och det har fortsatt o må lika bra! Hans utlösning om man säger va lika bra skick som dom yngre hanarna! Då så tänkte jag, för man vet ju inte hur länge denna underbara kille är vid liv, för det kan ju snabbt vända verkligen! Så det skulle va underbart att få ha en valp med Goliats gener i
2764.png

Så det skulle vara fantastiskt att få hitta en tik till denna goding verkligen!
2764.png
❤ han är 50% amstaf och 50 % rottis
2764.png


Spermaprov på hälsoundersökning för hund ?????
Hur ofta görs ens spermaprov rent generellt på avelshanar? Borde ju behöva skickas till lab och allt. Lite roligt att hans sperma är den enda hälsoaspekten som preciseras förutom "han mår bra"
 
Jag kollade TDB,och han har gått godkända rundor i MsvC/B - men varför lägga ut en film med så "luftiga" byten? :)

Jättelustigt... Alltså man kunde ju ha lagt ut en film utan byten - eller typ klippt in ett klipp där den byter riktigt.
Finns en tävlingsfilm med - lika luftigt där.
 
Såg annons på jämthund som säljes p.g.a. den inte duger till jakt. Den är trevlig, snäll osv osv men vill inte jaga.
Annonsen avslutas med:
Symbolisk summa vid övertagande, vill man ha med stamtavlan får vi diskutera ett pris. Han ska dock inte avlas på oavsett eftersom han inte besitter de jaktegenskaper som är önskvärda att föra vidare.

Personen förklarar sig med att de inte vill att man avlar på hunden och verkar tro att man bara kan avla om man har stamtavlan i handen. Är väl bara att beställa en ny när man registrerat sig som ny ägare?
 
Någon säljer två travarston på grund av tids- och "resurs"brist: Ett 22-årigt som beskrivs som "en väldigt stressad dam med stort temprament samt väldigt oupfostrad" (sic) och ett 15-årigt som behöver ridas in från början igen och är jättefin förutom att hon är reserverad samt "rädd för de flesta sakerna".

Man kan ju inte beskylla säljaren för att skriva förskönande annonser i alla fall...
 
Någon säljer två travarston på grund av tids- och "resurs"brist: Ett 22-årigt som beskrivs som "en väldigt stressad dam med stort temprament samt väldigt oupfostrad" (sic) och ett 15-årigt som behöver ridas in från början igen och är jättefin förutom att hon är reserverad samt "rädd för de flesta sakerna".

Man kan ju inte beskylla säljaren för att skriva förskönande annonser i alla fall...

De lär ju vara lättsålda... :crazy:
 
En 5 årig swb till salu för ca 130k.
Aldrig tävlad och ingen stam utskriven samt en länk på en film som visar hela 5 sekunder.
Vill man inte sälja hästen är det ett utmärkt sätt att annonsera på. 130k är ändå ganska mkt pengar tycker jag så det borde inte vara så svårt att filma ordentligt och ta ordentliga bilder. :cool::meh:
 
Hej Google translate!

"Underbar Shih Tzu flicka tillgänglig. Hon är ett utmärkt exempel på rasen, hennes papper är här och hon kommer att komma med dem. Vi ringde henne (namn borttaget) och hon har blivit veterinärkontrollerad och är helt passformig och frisk, en bra, solid, klumpig valp. Hon har fått fullmaskning och loppbehandling, kommer inte att vara microchipped på rådgivning om veterinärmedicin, hon avnjutas för närvarande på fast mat. Hon är nu 16 veckor och är tillgänglig för att gå nu, kontakta nu för mer information"
Den tyckte jag ändå var bra för att vara google translate isf :up:
 
De lär ju vara lättsålda... :crazy:
Ännu bättre när man ser att en "seriös räddningsverksamhet" uttryckt sitt intresse för att ta hem och omplacera hästarna. Den yngre är väl kanske inte helt omöjlig att få bort som sällskapshäst, men att ens tänka tanken att flytta för att sedan återigen omplacera en 22-årig stressad och svår märr... :(
 
Ännu bättre när man ser att en "seriös räddningsverksamhet" uttryckt sitt intresse för att ta hem och omplacera hästarna. Den yngre är väl kanske inte helt omöjlig att få bort som sällskapshäst, men att ens tänka tanken att flytta för att sedan återigen omplacera en 22-årig stressad och svår märr... :(

Åh man blir bara så beklämd av sånt :( Ibland kan jag nog tycka att man drar lite långt i det här att djuren ska få leva. Tror 22-åringen eg skulle fått somna in, även om hon säkerligen lika gärna kan hamna på ett toppenställe. Sannolikheten för det senare är nog ganska låg tyvärr.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
58 59 60
Svar
1 188
· Visningar
44 012
Senast: Scandi
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 974
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
51 024
Senast: Puffindog
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 918
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp