Bukefalos 28 år!

Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har jag hittat en härlig annons!
Pris angivet som 5000kr, födelseår finns med (2004).
I övrigt är annonsen kopierad i helhet:

Då min förra annons blev borttagen av nåt skäl, vet ej varför men lägger ut en igen, är ni intresserade så skicka mail, vill som sagt byta mot en annan häst, kom med förslag.
 
Här har jag hittat en härlig annons!
Pris angivet som 5000kr, födelseår finns med (2004).
I övrigt är annonsen kopierad i helhet:

Då min förra annons blev borttagen av nåt skäl, vet ej varför men lägger ut en igen, är ni intresserade så skicka mail, vill som sagt byta mot en annan häst, kom med förslag.
:rofl:
 
Här har jag hittat en härlig annons!
Pris angivet som 5000kr, födelseår finns med (2004).
I övrigt är annonsen kopierad i helhet:

Då min förra annons blev borttagen av nåt skäl, vet ej varför men lägger ut en igen, är ni intresserade så skicka mail, vill som sagt byta mot en annan häst, kom med förslag.

Ha ha. Om man ändå vill skriva få ord kanske de ska läggas på en beskrivning av hästen.
 
Här har jag hittat en härlig annons!
Pris angivet som 5000kr, födelseår finns med (2004).
I övrigt är annonsen kopierad i helhet:

Då min förra annons blev borttagen av nåt skäl, vet ej varför men lägger ut en igen, är ni intresserade så skicka mail, vill som sagt byta mot en annan häst, kom med förslag.
Såg den också. Undrar om annonsören antar att man läste den tidigare annonsen eller om det var lika lite info i den.
 
Intressant när en häst ökar och minskar i pris. Finns en ute som varierar mellan 45 och 50 upp och ner.
Att man sänker priset efter ett tag förstår jag men ökar på det igen blir ju bara konstigt.

Kanske.
Eller så resonerar man som så att potentiella köpare kanske tror att hästen är sämre än den är, om priset är för lågt satt.
 
Men det är väl inte en anledning till att sänka, höja, sänka och höja igen?
Eller?
Speciellt inte när det sker ganska ofta.

ja känns konstigt, en häst tycker man kan höjas i pris när den utbildats/presterat, men ofta tar det ju lite tid och då känns det nästan bättre att lägga ut en ny annons skulle jag tycka. Men att man skulle höja priset för att man fick många spekulanter som vill köpa känns ju nästan osannolikt - fast har själv tänkt på att "högstbjudande" väldigt sällan används i annonser nuförtiden och känns nästan för "girigt". men samtidigt om man får väldigt många som är intresserade kanske man faktiskt skulle vilja ha en "budgivning" om man har flera som känns lika "rätt".

det är ju inte ovanligt att man kan ju sänka om man inte får några svar och har bråttom att bli av med hästen.
 
Ännu bättre när man ser att en "seriös räddningsverksamhet" uttryckt sitt intresse för att ta hem och omplacera hästarna. Den yngre är väl kanske inte helt omöjlig att få bort som sällskapshäst, men att ens tänka tanken att flytta för att sedan återigen omplacera en 22-årig stressad och svår märr... :(

Bara det att man behöver skriva att man är en seriös räddningsverksamhet gör att jag drar öronen åt mig.. Hon vill säkert väl, det är ju en ung tjej som håller på. Men det verkar inte särskilt seriöst... Tigger pengar, utrustning och foder..
 
Men det är väl inte en anledning till att sänka, höja, sänka och höja igen?
Eller?
Speciellt inte när det sker ganska ofta.

Gissar på att vid den lägre summan får säljaren en del svar och då provar lite högre summa för att den vill få mer men det går inte sä sänker denne igen?
 
Varför lägger man ut annonser utan pris undrar jag - som den här fd tävlingshästen inom western:

"Han är inte den billigaste valacken på marknaden, men garanterat en av de mest utbildade och välridna."

Säljaren undanber sig mailkompisar och snackare och skriver att seriösa ringer - hm, jo men det är ju lite svårt att veta om man är seriöst intresserad eller inte när man inte vet vad hästen kostar?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
567
Senast: Enya
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
63 64 65
Svar
1 280
· Visningar
48 917
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
2 053
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
34 35 36
Svar
711
· Visningar
53 496

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp