Bukefalos 28 år!

Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, den semantiska innebörden är helt olika.
Exempel: "den är tyvärr såld" betyder "tyvärr har jag inte kvar den", "det är tråkigt att den är såld" vilket i en salu-annons blir ganska komiskt. Syftet med en salu-annons är ju att bli av med föremålet.

"tyvärr, den är såld" betyder semantiskt att "tyvärr får du inte köpa den, för jag har redan sålt den", det vill säga säljaren beklagar spekulanten men inte sin egen situation.
Jag ska försöka komma ihåg detta! Vet inte om det "går" irl när jag tydligen sagt fel så många gånger. Säkert även skrivit fel med. Lägga ut annonser och svara på dessa är något jag verkligen avskyr, för vill inte att det ska bli fel, men så blir det fel ändå. Det skiter sig i slutet :cautious:
 
Sedan undrar man lite om ponnygränserna är annorlunda för just islandshästar? För det är ganska många d-ponnyer i just den kategorin som är under 140 cm.
Vi islandsfolk har nog inte precis kolla på gränserna för de olika ponnykategorierna eftersom vi inte har dem indelade alls. Så jag gissar att man bara väljer något där på Hästnet, man skriver ju ändå mankhöjden och räknar nog inte med att islandsfolk filtrerar på kategori på det viset så då kvittar det ju.
 
Rubriken handlar om att söka (köpa) täcken medan tanken är att sälja täcken.

Ok, men var ser du det?

Söker täcken

Söker ofodrat regntäcke, gärna billigt.........

Jag fattar fortfarande inte. Det står ju söker i båda meningarna.
Jag måste vara helt dum i huvudet. :o:(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
2 964
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 225
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
68 69 70
Svar
1 382
· Visningar
54 607
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
2 108
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp