Bukefalos 28 år!

Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aldrig begripit fenomenet med att kommentera en annons med att det är synd att det bara nästan, men inte riktigt vad man själv söker. Varför gör man det? "Åh, vad synd att den inte stod närmare/att jag precis köpt häst/att den inte är yngre".

Färskt exempel: Valack på 168 cm säljes. En av kommentarerna under annonsen är "synd att det inte är ett sto och några centimeter högre".

Jaha?!
 
Aldrig begripit fenomenet med att kommentera en annons med att det är synd att det bara nästan, men inte riktigt vad man själv söker. Varför gör man det? "Åh, vad synd att den inte stod närmare/att jag precis köpt häst/att den inte är yngre".

Färskt exempel: Valack på 168 cm säljes. En av kommentarerna under annonsen är "synd att det inte är ett sto och några centimeter högre".

Jaha?!
Kanske är ett sätt att ge en komplimang, att visa att varan verkar vara väldigt bra och fin. Jag kan ju känna igen mig när jag tex ser ett superfint sto till salu och verkar vara exakt det jag vill ha förutom att jag inte kan tänka mig att skaffa just ett sto. Då skulle jag nog kunna skriva en sån sak.. :love::rofl::o
 
Ja det beror ju lite på vad man räknar som en ras. Palomino har ju ett eget register, egna bedömningar och godkända hingstar. Vet dock inte om de räknas som avelsorganisation och gör EU-godkända pass eller om alla hästar även måste vara reggade hos någon annan rasförening.
 
På tal om annonser. När folk frågar om utannonserad vara finns kvar och säljaren svarar att den är tyvärr såld. Det ska väl vara tyvärr, den är såld i sånna fall, för man beklagar väl inte att man sålt sin vara :meh::grin:
Fast så kan jag svara. Om jag inte hunnit ta bort annonsen och så ringer någon på den. Då blir det ett "tyvärr den är såld". Tyvärret är ju menat för den som var intresserad av varan, för min del är det inget tyvärr, annat än möjligen "tyvärr har jag inte hunnit ta bort annonsen".:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
574
Senast: Enya
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
63 64 65
Svar
1 282
· Visningar
49 314
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
2 056
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
34 35 36
Svar
711
· Visningar
53 518

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp