Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där är så störande!! Och tyvärr vanligt :meh:

Såg en sadel som låg ute för dyrare än nypris. I och för sig nyskick och med några tillbehör men ändå.

Ja, som en som precis letat sadel så blir man så trött på det. Även när man skriver sökes-annonser och är jättetydlig med att man t.ex. behöver en spikrak och bred sadel så får man tips om jättesvängda och smala sadlar. Och folk vill verkligen inte inse att en sadel inte passar alla, när jag svarat artigt att den nog inte skulle fungera så är det många som svarar att 'jooooo, den har passat på massa olika hästar'. Massa olika hästar som var för snälla för att protestera då....
 
Det där är så störande!! Och tyvärr vanligt :meh:

Såg en sadel som låg ute för dyrare än nypris. I och för sig nyskick och med några tillbehör men ändå.
Det är faktiskt ganska konstigt att folk tror det. Visserligen kan det variera, till exempel köpte jag rätt nyligen en dressyrsadel av en bekant. Hon hade haft den till en av sina araber, den passar fint på min fjording :)
 
Ja, som en som precis letat sadel så blir man så trött på det. Även när man skriver sökes-annonser och är jättetydlig med att man t.ex. behöver en spikrak och bred sadel så får man tips om jättesvängda och smala sadlar. Och folk vill verkligen inte inse att en sadel inte passar alla, när jag svarat artigt att den nog inte skulle fungera så är det många som svarar att 'jooooo, den har passat på massa olika hästar'. Massa olika hästar som var för snälla för att protestera då....
Hästar är nog för snälla för sitt eget bästa..
 
Har en häst tillsalu(som inte hamnat här än😋)

Och idag läser jag en annan hästannons på Facebook, på en annan häst men den är väääldigt bekant. Nån har kopierat min annonstext och bara ändrat detaljer som stam och höjd samt tagit bort nån del och lagt till en annan men det går inte alls att missta att det är samma text från början.

Alltså va?! 😱
 
Har en häst tillsalu(som inte hamnat här än😋)

Och idag läser jag en annan hästannons på Facebook, på en annan häst men den är väääldigt bekant. Nån har kopierat min annonstext och bara ändrat detaljer som stam och höjd samt tagit bort nån del och lagt till en annan men det går inte alls att missta att det är samma text från början.

Alltså va?! 😱
Med andra ord var den välskriven och hyfsat anonym :D
 
Det KAN också vara så att den som säljer ponnyn nu TROR att den är skadefri för att det var kanske den beskrivningen de fick när de köpte.
Man hör ju både nu och då hur skadehistoriken försvinner mellan ägarbyten :(
Jag skulle nog aldrig skriva "skadefri" oavsett, drar öronen åt mig när jag ser det i en annons. En häst som ALDRIG någonsin haft minsta lilla problem? Det måste vara mkt ovanligare än antalet "skadefria" hästar som annonseras ut. Mer troligt är det att ägaren bara inte uppmärksammat ev problem...
Fast... jag har ägt min häst i 4,5 år av sitt 8 åriga liv (haft en ägare innan, vi red in honom). Han har aldrig varit skadad mer än en gång när han fick ett blåmärke på hoven och haltade en dag eller två (vet och hovis kollade på det). Och sen fick han jättemycket mask som åring och fick kolik. Men jag tolkar han som skadefri. Och jag är väldigt uppmärksam på minsta lilla och arbetar dagligen för att förebygga skador osv.

Nä juste, han bröt sönder en tand häromåret. Kanske inte bör räkna han som skadefri. :p
 
Fast... jag har ägt min häst i 4,5 år av sitt 8 åriga liv (haft en ägare innan, vi red in honom). Han har aldrig varit skadad mer än en gång när han fick ett blåmärke på hoven och haltade en dag eller två (vet och hovis kollade på det). Och sen fick han jättemycket mask som åring och fick kolik. Men jag tolkar han som skadefri. Och jag är väldigt uppmärksam på minsta lilla och arbetar dagligen för att förebygga skador osv.

Nä juste, han bröt sönder en tand häromåret. Kanske inte bör räkna han som skadefri. :p
Jag sa inte att det inte finns hästar som faktiskt är "skadefria", beroende på vad man räknar in i det, men knappast så många som det ser ut om man krattar igenom ett gäng annonser.
 
Jag är med i en bortskänkes/önskas-grupp i området där jag bor, och det är lite underhållande att se vad folk vill ha kontra vad folk vill ge bort.

Folk vill ha hela möblemang (någon skriver att man är nyinflyttad och just har fått jobb och därför inte råd att köpa något, och jag undrar om man var helt utan möbler och husgeråd innan) och får svar att någon kan skänka bort örngott.
Folk skänker bort urvuxna barnkläder vilket jag tycker är bra, men även saker som inte ens Myrorna skulle vilja ta emot. Fula lampor från 70-talet, inaktuella böcker med mera.

Roligast var tjejen i somras som verkade ha sett ut vad hon ville ha i Ikeakatalogen vilket hon bad om att få till skänks. Dessutom ville hon ha det en speciell dag då hon kunde få hjälp med att hämta det. Hon annonserade i flera veckor men igen svarade någonsin.
 
Jag är med i en bortskänkes/önskas-grupp i området där jag bor, och det är lite underhållande att se vad folk vill ha kontra vad folk vill ge bort.

Folk vill ha hela möblemang (någon skriver att man är nyinflyttad och just har fått jobb och därför inte råd att köpa något, och jag undrar om man var helt utan möbler och husgeråd innan) och får svar att någon kan skänka bort örngott.
Folk skänker bort urvuxna barnkläder vilket jag tycker är bra, men även saker som inte ens Myrorna skulle vilja ta emot. Fula lampor från 70-talet, inaktuella böcker med mera.

Roligast var tjejen i somras som verkade ha sett ut vad hon ville ha i Ikeakatalogen vilket hon bad om att få till skänks. Dessutom ville hon ha det en speciell dag då hon kunde få hjälp med att hämta det. Hon annonserade i flera veckor men igen svarade någonsin.

Kan ju tyckas vara lite konstigt men samtidigt så tänker jag att det kan ju vara värt att försöka. Det finns massor med folk som gärna ger bort hela möblemang om någon hämtar det. Sedan kan man ju tycka att vissa krav är lite väl svåra att leva upp till som bortskänkare.
 
Kan ju tyckas vara lite konstigt men samtidigt så tänker jag att det kan ju vara värt att försöka. Det finns massor med folk som gärna ger bort hela möblemang om någon hämtar det. Sedan kan man ju tycka att vissa krav är lite väl svåra att leva upp till som bortskänkare.
Jag hamnade i en helfestlig FB-grupp som hette något i likhet "var fan är fläskkarrén?" Det var en tjej som behövde få skänkes hundmat till sina hundar, eftersom hon inte hade pengar, och till en början så var folk väldigt generösa. Någon satte även in en slant på kontot, men det urartade något när det visade sig att hon hade satt det i system.
Bl.a. hade hon sagt till någon att hon kunde bytte mot fläskkarrén som hon hade hemma, vilket de hade gått med på, men någon fläskkarré hade aldrig dykt upp.. Lede till många skratt. :D

Jag kan tycka det är trevligt, ibland dyker det upp "min flicka önskar sig ridkläder/ hästsaker, men p.g.a. knaper ekonomi undrar jag om någon har ett par urväxta ridbyxor hemma i strl xx". Det brukar bli både ryktborstar och diverse kul att ha saker som skänkts. Det känns fint!
 
Angående skadefria hästar så min ena blev stucken av en tagg som unghäst och fick en varböld. Men även strålröta som tog ett år att bli av med, men som numer är borta. Det är inget jag räknar till "skadehistorik". Meddelar muntligt till ev. köpare absolut, men inget jag hade skrivit ut i annons.
 
I den lokala medryttargruppen på Facebook är det en person som annonserat efter en medryttare i över ett år nu tror jag. Hästen verkar inte vara helt igång, men i övrigt ser jag inget större "fel" som gör att hon inte får napp. Jag är SÅ nyfiken på vad det egentligen är som felas, att jag nästan vill svara på annonsen själv :D
 
I den lokala medryttargruppen på Facebook är det en person som annonserat efter en medryttare i över ett år nu tror jag. Hästen verkar inte vara helt igång, men i övrigt ser jag inget större "fel" som gör att hon inte får napp. Jag är SÅ nyfiken på vad det egentligen är som felas, att jag nästan vill svara på annonsen själv :D

Låter nästan som om det är min annons du sett :angel: Jag har annonserat ett år ca utan att få napp...
 
Kan ju tyckas vara lite konstigt men samtidigt så tänker jag att det kan ju vara värt att försöka. Det finns massor med folk som gärna ger bort hela möblemang om någon hämtar det. Sedan kan man ju tycka att vissa krav är lite väl svåra att leva upp till som bortskänkare.

Absolut får man försöka, det var kontrasten mellan de som söker dyra kapitalvaror som Iphones och de som skänker enkla saker som örngott som fått mig att reagera.

Har dessutom reflekterat över vissa som verkar återkomma och söka dyra saker gratis med historier där man vill att folk ska tycka synd om dem och tänker att de sedan säljer dem vidare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
34 35 36
Svar
704
· Visningar
51 969
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 986
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 790
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp