Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det finns faktiskt folk som tycker att hästar är mer/annat än ridning. Folk som älskar att umgås med djuren och t ex jobba dem från marken. Det är inte alla som vill rida, men som gärna spenderar delar av sin fritid med en häst utan att för den skull behöva köpa en egen. Har en sådan person i vårt stall. Hon är inte intresserad av att rida men vill gärna hänga i stallet och göra annat.
Visst är det så, jag skulle absolut tacka ja till kravlöst hästpyssel om jag hade tid men eftersom annonsen ligger under "medryttare" och personen hade sådana specifika krav antar jag att de antingen vill ha betalt för att någon jobbar med deras häst, eller att man ska dit och slava med grovarbete för nöjet. Eventuellt båda delarna.
Å andra sidan är jag kanske cynisk och dömer efter andra annonser. :angel:
 
Visst är det så, jag skulle absolut tacka ja till kravlöst hästpyssel om jag hade tid men eftersom annonsen ligger under "medryttare" och personen hade sådana specifika krav antar jag att de antingen vill ha betalt för att någon jobbar med deras häst, eller att man ska dit och slava med grovarbete för nöjet. Eventuellt båda delarna.
Å andra sidan är jag kanske cynisk och dömer efter andra annonser. :angel:
Precis kravlöst pyssel på lite mer personens egna villkor kan vara en annan sak.
 
Visst är det så, jag skulle absolut tacka ja till kravlöst hästpyssel om jag hade tid men eftersom annonsen ligger under "medryttare" och personen hade sådana specifika krav antar jag att de antingen vill ha betalt för att någon jobbar med deras häst, eller att man ska dit och slava med grovarbete för nöjet. Eventuellt båda delarna.
Å andra sidan är jag kanske cynisk och dömer efter andra annonser. :angel:
Jag tycker att det är lite strunt samma under vilken rubrik annonsen ligger faktiskt. Det kanske inte fanns någon rubrik som passade bättre än den de lade den under. Hur som helst - de skriver exakt vad de vill ha och sedan är det ju upp till läsaren att nappa eller inte liksom. Jag tror, som sagt, att många skulle gilla det där upplägget och att annonsören vill ha betalt är ju inget som framgår här i alla fall, vad jag förstått. :)
 
Jag tycker att det är lite strunt samma under vilken rubrik annonsen ligger faktiskt. Det kanske inte fanns någon rubrik som passade bättre än den de lade den under. Hur som helst - de skriver exakt vad de vill ha och sedan är det ju upp till läsaren att nappa eller inte liksom. Jag tror, som sagt, att många skulle gilla det där upplägget och att annonsören vill ha betalt är ju inget som framgår här i alla fall, vad jag förstått. :)
Fast ändå, det de vill ha är ju i Bästa fall en gratis stallskötare och "gofer" på tävlingar. Tycker det är rätt sniket att tycka att någon ska offra sin fritid på det viset bara för att göra livet lättare för den som tagit sig vatten över huvudet. Jag skulle som sagt gärna pyssla, men att hålla häst en hel dag och typ höja hinder på framhoppningen på tävling utan att få någonting i gengäld är ju rätt långt ifrån att pussa mule och borsta. Jag tycker att det är en rätt absurd och fräck annons!
Sedan gäller det ju alla annonser som diskuteras här - att det är upp till var och en att svara eller låta bli. :)
 
Fast ändå, det de vill ha är ju i Bästa fall en gratis stallskötare och "gofer" på tävlingar. Tycker det är rätt sniket att tycka att någon ska offra sin fritid på det viset bara för att göra livet lättare för den som tagit sig vatten över huvudet. Jag skulle som sagt gärna pyssla, men att hålla häst en hel dag och typ höja hinder på framhoppningen på tävling utan att få någonting i gengäld är ju rätt långt ifrån att pussa mule och borsta. Jag tycker att det är en rätt absurd och fräck annons!
Sedan gäller det ju alla annonser som diskuteras här - att det är upp till var och en att svara eller låta bli. :)
Fast fortfarande - jag tror att det finns folk som inte ser det som att "offra sin fritid", utan som faktiskt skulle tycka att det vore roligt. Och om det inte finns det, så får de inga svar. Jag tycker inte att annonsen är fräck. Vi ser på det på olika sätt, helt enkelt. :)
 
”Med många krokodiltårar och brustna hjärtan hemma har vi beslutat oss för att sälja…”

Får känslan att säljaren missuppfattat innebörden av ordet ”krokodiltårar”😄
Jag reagerade också på den. Överlag är många lite osäkra på uttryck.

Till exempel skrev någon att hon ville ha en "björntjänst". Inte i annons, minns ej var det var jag läste det.

Men det är sällan man önskar den tjänsten.

:angel:
 
För övrigt så har annonsen på hästen som reds av två små kvinnor, den ena äldre med skador i fotled och rygg, uppdaterats med info om att hästen har en rörelsestörning fram som inte påverkar honom. Och filmer när han rids och man ser tydligt att han är halt. Dessutom är priset förmånligt!
Kanske det trots allt var hästen som hade skador i fotled och rygg? 😅
 
Screenshot_20220328-215941_Samsung Internet.jpg

Känns ju seriöst... För en häst som kostar en bra bit över 100- tusen...
 
20årigt travare sto:
4652e7e5f046845c9ed5d306fecc3df0.png


"har endast ett öga då hon förlorade ena ögat för några år sedan. Men det är inget som märks på henne. Hon funkar bra i hagen med andra hästar och att leda eller rida henne är inga problem trots att hon endast ser på ena sidan."

Förstår inte man inte då tar bort en sån häst, tycker fruktansvärt synd om hästen som återigen skall behöva slumpas bort till någon.:crazy::(
 
20årigt travare sto:
4652e7e5f046845c9ed5d306fecc3df0.png


"har endast ett öga då hon förlorade ena ögat för några år sedan. Men det är inget som märks på henne. Hon funkar bra i hagen med andra hästar och att leda eller rida henne är inga problem trots att hon endast ser på ena sidan."

Förstår inte man inte då tar bort en sån häst, tycker fruktansvärt synd om hästen som återigen skall behöva slumpas bort till någon.:crazy::(
Varför skulle man ta bort den? Sålänge den är frisk kan den ju ha många år kvar i livet, och den kan ju ha ett jättebra liv även med ett öga.
 
20årigt travare sto:
4652e7e5f046845c9ed5d306fecc3df0.png


"har endast ett öga då hon förlorade ena ögat för några år sedan. Men det är inget som märks på henne. Hon funkar bra i hagen med andra hästar och att leda eller rida henne är inga problem trots att hon endast ser på ena sidan."

Förstår inte man inte då tar bort en sån häst, tycker fruktansvärt synd om hästen som återigen skall behöva slumpas bort till någon.:crazy::(

Vad menar du? Ska man ta bort den för att den saknar ett öga eller att den är "trött i benen" (vilket jag för övrigt undrar vad det betyder)?
Var står det att den slumpas bort? Är den billig? Det står inte i texten.

Om det är ögat så kan jag inte se varför man måste ta bort en häst med bara ett öga. Jag känner minst två sådana hästar och de fungerar alldeles utmärkt i vardagliga livet och som tävlingshästar.
Är det de trötta benen så kan man undra varför. Är det ett överträningsproblem så kan ju stoet fortfarande vara av avelsintresse förutsatt att den tillför något i aveln.

Jag vet många ston, av vår ras, som "åker runt" till olika uppfödare. Några år där, några år på nästa ställe, får några föl och åker vidare. Tänker att det är ganska vanligt inom avelsarbetet på häst.
 
20årigt travare sto:
4652e7e5f046845c9ed5d306fecc3df0.png


"har endast ett öga då hon förlorade ena ögat för några år sedan. Men det är inget som märks på henne. Hon funkar bra i hagen med andra hästar och att leda eller rida henne är inga problem trots att hon endast ser på ena sidan."

Förstår inte man inte då tar bort en sån häst, tycker fruktansvärt synd om hästen som återigen skall behöva slumpas bort till någon.:crazy::(
"... som alla gamla hästar öm i hovarna"?? Hästen är 20 år och inte lastgammal, alla gamla hästar är verkligen inte ömma i hovarna och om den här är det - sko den då, för guds skull!
Och vad är "trött i benen"?
Jättekonstig annons.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 150
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 386
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 128
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 779
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp