Bukefalos 28 år!

Ansökan till högskola hösten 2013

Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Har inte skickat in, men ska söka;
Projektledning och kommunikation för agronomer 20 hp
Biology of Lactation 10 hp

Läser Husdjursagronom, blir mitt fjärde år.
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

*KL*
Jag vill söka till Sjuksköterskeprogrammet men behöver läsa upp matten först. Måste den vara klar innan jag ansöker eller räcker det att den är klar innan kursstart?
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Jag är nästan säker på att jag ska söka juristprogrammet i första hand och lite olika kurser i juridik och/eller sociologi som reservplan. Har sökt polishögskolan till nästa vår men även om jag nu mot all förmodan skulle komma in så börjar inte den förrän VT-14, måste ha lite att göra medan jag väntar.
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Så länge du är klar innan sista kompletterings datumet så är det lugnt :) brukar vara där runt 20 juni tror jag :) men står på antagning.se :)
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Är jätte svårt att veta vad man ska söka!
Håller oxå på att fundera för fullt! Vet iaf att jag vill läsa inom det naturvetenskapliga området :) har funderingar på agronom bland annat.
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

KL


Finns det någon bra hemsida där man kan se alla kurser/program som finns?
är lite sugen på att läsa någon/några kvällskurser eller på distans... :)
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Gå in på antagning.se. Där kan du sedan välja "fler sökalternativ" och sen kan du sortera alla kurser som finns efter vilka du är intresserad av. Du kan till exempel välja att bara se distanskurser under höstterminen osv.
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Iiih, nu har jag sökt! Läser redan på heltid (KY) fram till december, men vill bredda min kompetens och göra mig lite mer attraktiv på arbetsmarknaden :angel: Hur som, sökte kurser inom pedagogik och arbetsledning. :)

Det var första gången jag sökte och mina betyg fanns ju inte inlagda (studenten 2010), kan jag kontrollera längre fram så att allt kommit in korrekt eller hör de av sig annars? Blir nojig :p

Tillägg: Distansutbildningar
 
Senast ändrad:
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Sök något du VILL jobba med, men ta även en titt på hur arbetsmarknaden ser ut.

Jag utbildade mig till hälsopedagog för några år sedan och det är tyvärr helt stendött på den arbetsmarknaden. Kan nog funka om man vill starta eget, men kanske inte som enda inkomst. Utbildningen var dock jätterolig och gav mig faktiskt det jobbet jag har idag, även om det inte är som just hälsopedagog.

Nu har jag i alla fall bestämt mig för att sadla om och utbilda mig till grundlärare åk 4-6! :) Jag har sökt distansutbildningen på Högskolan i Dalarna som förstaval! :bump:
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Jag valde att läsa något jag är intresserad av. Tog examen 2011 och inte sett röken av ett relevant jobb. Men jag ångrar inte för en sekund att jag valde som jag gjorde!

Kommer börja plugga igen i höst. Ska söka miljöanalytiker, distans tre år.
Funderar på att söka någon master, men vill inte flytta...
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Jag har haft jättesvårt att komma fram till vad jag vill plugga men nu känner jag att jag har hittat rätt. Det smarta hade nog varit att söka till socionom, men jag VILL INTE läsa socionom. :p[/QUOTE]

Varför vill du inte läsa socionomprogrammet? :)
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Varför vill du inte läsa socionomprogrammet? :)

Jag är inriktad på att jobba med barn och ungdomar som brottsoffer och/eller med psykisk ohälsa och även om det är socionomer arbetsmarknaden vill ha så kan jag inte motivera mig till att läsa kurser som inte känns relevanta för mig. Dessutom skulle jag behöva läsa upp matte b... :angel:
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Det såg jag och min skola anslöt sig 2000, så det ska nog vara lugnt :D Tack ändå!
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

halvknapp

jag har också tagit slut på mitt csn. Det blir lätt så när man först läser (nästan) ett kandidatprogram på ett universitet, och sen ändrar sig (för att arbetsmöjligheterna är små..) och hoppar på en 5-årig utbildning på ett annat ställe :angel:
Jag fick mina sista csn-pengar före sommaren, och hade då två år kvar. Lite skönt att läsa att det finns fler än jag som gått "all in" :D

för att hålla mig on topic så är jag inte helt säker på vad jag ska läsa till hösten. Det blir oavsett termin 9 av 10 på Landskapsarkitektprogrammet. Lutar åt att första 15 hp blir en praktikkurs "ute i verkligheten" och därefter en kurs som är inriktad mot planering i stor skala.

Om jag inte hittar en praktikplats till första perioden funderar jag på att antingen pausa pluggandet en stund eller dra igång exjobbet. Båda två alternativen känns dock läskiga :p


Edit: jag läser som en kratta och lyckas visst inte vara speciellt on topic ändå :D
Jag skulle nog om jag var i ts sits försöka hitta något som jag var intresserad av, men där det ändå finns rimliga chanser till jobb. I grunden förespråkar jag definitivt att utbilda sig till något som är roligt, snarare än något där marknaden ser bra ut eller lönen är hög, för marknaden kan alltid ändra sig och pengar spelar ingen roll om man vantrivs eller bränner ut sig....
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Jag kommer gå ut mitt kandidatprogram i vår, och prio ett är givetvis att få ett jobb, men arbetsmarknaden ser ju ut som den gör tyvärr. Därför kommer jag söka kurser fristående för att i alla fall få CSN i höst, om det fullständigt skulle skita sig med jobb. Jag har inte riktigt bestämt mig än bara. Alternativen är följande, rangordnade efter vad jag borde söka. (:grin:)

- Psykologi C, då jag har både A och B sen innan. Men jag är inte supermotiverad att skriva ytterligare en C-uppsats när jag precis skrivit klart den jag håller på med nu, inom programmet (sociologi).
- Pedagogik A. För att få bredden i att ha läst både psykologi, pedagogik och sociologi. Får jag inget jobb under hela hösten skulle jag kunna läsa B-kursen till våren.
- En distanskurs inom sociologin med fokus på idrott (vilket är det jag allra helst vill, den skulle jag nästan kunna läsa bara för att den verkar intressant, och skita i pengarna). Tyvärr går den bara på halvfart = mindre pengar, frågan är om man klarar sig?
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Okej, då är jag med. Jag läser nämligen till socionom men vet inte alls vad jag vill jobba med när jag är klar. Men om du redan vet vad du vill fokusera på så kan du ju inrikta dig på det och slippa matte b ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp