Antligen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jillybean

Trådstartare
...sa verkar det som om jag lost smutstvattsproblemet! :banana: *knackar mig sjalv i pannan* :angel:

Som nagra av er kanske minns sa var det det typiska tonars-slanga-tvatten-pa-golvet som Em (12 1/2) holl pa att driva mig till vansinne med.

Haromveckan sa hade jag en AHA!-upplevelse. Ibland ar det ju sa att losningen till ett problem finns mitt framfor nasan pa en men som foralder tanker man tyvarr ibland i for snava banor. Iaf jag ar skyldig till det, undermedvetet ar det kanske for att jag vill att mina barn ska vara sma, gulliga gosebarn for alltid, inte vaxa upp till finniga, truliga tonaringar alltsa blundar jag ibland for hur mycket de utvecklats och mognat.

Men jag hade som sagt min lilla snilleblixt som ledde till att jag kopte en tvattkorg at Em och larde henne att tvatta sjalv! :idea: Det ar ju nastan genant att jag inte tankt pa det tidigare :angel: Jag forsvarar mig med att hon ar ganska olycksbenagen och aningen forvirrad till och fran :D Nu ansvarar hon iaf for sin egen tvatt; att den hamnar i tvattkorgen och inte under sangen, att hon tvattar det hon behover INNAN hon behover det och att det gors ordentligt. Hon ar ganska noga med att lasa tvattradslapparna men sorterar kanske inte alltid sa noga men hon far lara sig att ta konsekvenserna sjalv. Det sitter ett minneslapp pa vaggen bredvid tvattmaskinen sa det ar bara att lasa hur man ska gora om hon glomt bort.

Hittills (ca tva veckor) har det fungerat galant, hon har redan fatt ta konsekvenserna av att glomma bort att tvatta gympakladerna :devil: Men nu kan hon iaf inte skylla pa mig langre! :banana: :D
 
Sv: Antligen...

:bow:

Ibland finns lösningen närmare än man tror, som sagt... :D
(fast kanske tur att MIN mamma aldrig kom på den varianten.... :angel: )
 
Sv: Antligen...

Jag borde nog skaffa brillor....... :o
Jag läste smutsvatten! En tonåring som håller på och kastar vatten på golvet, tänkte jag........ hmm.. skicka på henne moppen då, så kan hon skura golven när hon ändå ska blöta ner :rofl:

Sen läste jag tvättkorg, och då gick det upp för mig att jag läst fel :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Eller den regelbundna ledighet du har, beroende pa jobbschema? Jag ar nyfiken da jag nastan varje helg brottas mellan att vilja gora sa...
2
Svar
24
· Visningar
2 045
Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 034
Senast: niardasp
·
Småbarn Jag har tva funderingar jag behover hjalp med eller kanske snarare asikter om. Sonen har précis fyllt tva ar och ar précis som en tva...
2
Svar
24
· Visningar
2 928
Skola & Jobb Forlat for att vara jobbig och posta en trad dar jag borde kunna lasa till mig svaret sjalv. Jag har forsokt, och ar fortfarande lite...
Svar
9
· Visningar
1 348
Senast: sky_fly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp