April April, jag kan lura dig vart jag vill!

Emtherlia

Trådstartare
Har ni läst några roliga aprilskämt än? Eller hört?

Jag har läst om att "Billy Bult" pratar om att en ny bro till Öland ska byggas i Oskarshamn, även en "Erik Långe" pratar om att det är perfekt eftersom norra Öland är det riktiga Öland.
 
Sydsvenskan idag. Gissar att en del kränkta människor kommer bli ganska upprörda á la ”nej nu har det faktiskt gått för långt”.

https://www.sydsvenskan.se/2017-04-01/efter-metoo-pagatagen-dops-om-och-blir-jamstallda-skanetagen

Jodå, i HDs kommentarsfält så blev en del mycket riktigt kränkta. Och efter dem kommer en kränkt kommentar över att man alls skämtar med något som berör metoo och jämställdhetsfrågor. Och sedan är vi igång.

Jag - som flitig pågatågsresenär - tyckte i alla fall det var kul och utvecklat med olika berättelser om olika "kränkande" nuvarande tåg (och då tycker jag ändå att både metoo och jämställdhet är viktigt). :laugh:
 
Jag tolkar annorlunda, att författarna spelar lite på metoo-motståndarnas argument och sen förlöjligar dem.
Så kan det också vara, tänkte själv i samma banor och skrev kanske för sättet de skriver på gör att det känns dubbeltydigt.
 
Ray Stråhle är orolig över att fiberutbredningen kommer att leda till att virus från internet tränger ut i marken och sprids bland djur och människor. Han försöker dock själv ta fram ett skydd mot detta:

"Jag har märkt att om jag skärmar av vänstra delen av mitt huvud med aluminiumfolie mår jag mycket bättre. Livet är helt enkelt lättare för oss foliehattar om vi skärmar av den vänstra hjärnhalvan och dess inriktning på logik, resonemang och analys."

www.ystadsallehanda.se/ystad/nergravda-kablar-kraver-nya-folieskydd-for-stralningskansliga/
 
Det enda är att bussförares kör- och vilotider skulle anpassas efter hur ljust/mörkt det är ute. Dvs kortare arbetsdagar på vintern eftersom mörkerkörning generellt är jobbigare än körning i dagsljus.
 
https://www.facebook.com/arelavince...22799966937/10155469245281938/?type=3&theater
Åre Lavincenter
Nu är vi klara med de årliga mätningarna av fjälltopparna i området. Vi kan konstatera att vinterns stora snömängder från framförallt östliga strömningar har ackumulerat snö på ovanliga platser. Västerskutan är därför nu högre än Åreskutan.

Våra provtagningar visar att snötäckets nedre delar kring Västerskutans topp är utsatta för ett extremt högt tryck och snöomvandlingen till isformer går 10-15 gånger fortare än normalt. Glaciologer konstaterar därför att vi kan ha en fullt utvecklad glaciär på Västerskutans nordsida redan till nästa år.
 
Bokus på facebook - det hade väl varit något :D ?! :
"Läs medan du sover! Nu lanserar vi funktionen Sleepread i vårt ljudboksabonnemang Bokus Play.
1f3a7.png
1f634.png
1f4da.png


Med Sleepread kan du lyssna på ljudböcker i sömnen. Tack vare en helt ny uppspelningsteknik av J.T. Aprilo kan du som ljudbokslyssnare äntligen läsa hela nätterna - medan du sover.

Bokens ljudvågor lägger sig helt enkelt överst i ditt medvetande i sömnen, så att du drömmer dig igenom handlingen i din ljudbok. Vakna upp varje morgon med en helt ny läsupplevelse i minnet!"
 
Bokus på facebook - det hade väl varit något :D ?! :
"Läs medan du sover! Nu lanserar vi funktionen Sleepread i vårt ljudboksabonnemang Bokus Play.
1f3a7.png
1f634.png
1f4da.png


Med Sleepread kan du lyssna på ljudböcker i sömnen. Tack vare en helt ny uppspelningsteknik av J.T. Aprilo kan du som ljudbokslyssnare äntligen läsa hela nätterna - medan du sover.

Bokens ljudvågor lägger sig helt enkelt överst i ditt medvetande i sömnen, så att du drömmer dig igenom handlingen i din ljudbok. Vakna upp varje morgon med en helt ny läsupplevelse i minnet!"

Shit, världens bästa för studenter ju! Tänk att vakna varje morgon med massa ny kunskap utan att behöva lägga tid på att läsa!:rofl: Hoppas de fixar det på riktigt nån gång! :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 473
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 404
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 006
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 497
Senast: Bortglömd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp