April April, jag kan lura dig vart jag vill!

För några år sedan arbetade en vän till mig på en mindre lokaltidning. Deras aprilskämt för det året var en artikel där man kunde läsa att Transportstyrelsen skulle utfärda "VIP-körkort" för särskilt duktiga bilförare. Om man klarade ett teori- samt fartprov fick man därefter tillstånd att köra 20-50 km/h över tillåten hastighet på samtliga vägar i landet.

Min vän stod som författare av artikeln och fick en drös med seriösa mail från människor (endast män! :rofl:) som frågade hur man gick till väga för att ansöka.
 
För några år sedan arbetade en vän till mig på en mindre lokaltidning. Deras aprilskämt för det året var en artikel där man kunde läsa att Transportstyrelsen skulle utfärda "VIP-körkort" för särskilt duktiga bilförare. Om man klarade ett teori- samt fartprov fick man därefter tillstånd att köra 20-50 km/h över tillåten hastighet på samtliga vägar i landet.

Min vän stod som författare av artikeln och fick en drös med seriösa mail från människor (endast män! :rofl:) som frågade hur man gick till väga för att ansöka.

Jag hade nog förstått att det var ett skämt... ;) men annars hade jag sökt :o :D

/Mvh fartgalningen (kvinna)
 
Bokus på facebook - det hade väl varit något :D ?! :
"Läs medan du sover! Nu lanserar vi funktionen Sleepread i vårt ljudboksabonnemang Bokus Play.
1f3a7.png
1f634.png
1f4da.png


Med Sleepread kan du lyssna på ljudböcker i sömnen. Tack vare en helt ny uppspelningsteknik av J.T. Aprilo kan du som ljudbokslyssnare äntligen läsa hela nätterna - medan du sover.

Bokens ljudvågor lägger sig helt enkelt överst i ditt medvetande i sömnen, så att du drömmer dig igenom handlingen i din ljudbok. Vakna upp varje morgon med en helt ny läsupplevelse i minnet!"
Den där funktionen hade varit något, tänk om det gick med böcker man behöver läsa för att plugga vore perfekt. Win-win ju. :D
 
Har ni läst några roliga aprilskämt än? Eller hört?

Jag har läst om att "Billy Bult" pratar om att en ny bro till Öland ska byggas i Oskarshamn, även en "Erik Långe" pratar om att det är perfekt eftersom norra Öland är det riktiga Öland.

Min tik är hos sin uppfödare, högdräktig med sin första kull som förväntas om lite mindre än en vecka. I morse skickade uppfödarna en bild på en nyfödd valp... Gissa vad jag trodde det handlade om? Men nädå, det var en gammal bild. Ale jäser fortsatt.
 
Jag hade nog förstått att det var ett skämt... ;) men annars hade jag sökt :o :D

/Mvh fartgalningen (kvinna)

Haha, jag satt liksom soffan och tänkte att det ju faktiskt kunde vara en bra idé för de som sköter sig. :D
Jag hade garanterat sökt. Om jag hade fått det är en annan fråga men jag har aldrig krockat med annat än en vägg när jag lade i backen istället för driven och det räknas väl inte?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 474
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 416
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 006
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 497
Senast: Bortglömd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp