Bukefalos 28 år!

APT i förskolan, hur ofta?

Sv: APT i förskolan, hur ofta?

Vilka är "alla andra"? Det finns många verksamheter där man inte kan räkna med att samla hela styrkan på arbetstid, i vården tex. Eller i butiker och företag med långa öppettider/kundservice. Förskolan är dessutom en rättighet vi har i Sverige. Man har alltså rätt att få barnomsorg när man behöver den.

Vi har barnomsorg på min arbetsplats (skola). Aldrig att vi skulle ha APT en tid som kräver att föräldrarna skall hämta tidigare. Det går att lägga schema så att alla kan vara med.

Om tiden är bekymret så kan man lätt ha två APT i månaden och kortare tid.

Jag förstår inte hur en förskola kan resonera som så att föräldrarna måste hämta.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 197
Senast: mars
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 937
Vab
Småbarn Jag jobbar som tjänsteman inom privat sektor och har ett stort mått av flexibilitet i mitt jobb, jag kan åka hem på lunchen om förskolan...
2
Svar
30
· Visningar
4 635
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
787
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp