Arabhingsten Notariat

neywaz

Trådstartare
Ni som har avkommor efter honom och/eller har sett hingsten, kan ni inte berätta vad ni tycker om honom, sådär allmänt, både bra o dåligt :)

Gärna via pm om ni inte vill skriva offentligt :)

:banana:
 
Visst är han till salu nu va?

Jag har sett flera avkommor, bl.a. en i mitt gamla stall. Hon fick även ett föl när jag stog med min häst i detta stallet, och hon har fått fina föl innan med. :) Detta sto var verkligen jättefint, jag har några bilder, men dem får du PM:a för att få. Fölet blev också jättefint, helt bedårande! :love: :smirk:

"BJÖRKIS" här på forumet tror jag har en avkomma eller två, av Notariat.

Om jag hade pengarna och möjligheterna hade jag gärna slagit till kan jag säga. :)
 
Å tack för svaret! :)

Jovisst är han till salu, det har jag nog sett ;) Ska fråga björkis om hur hennes avkommor är, kul att veta hur de blir i temperament osv. Var stoet i itt stall visat någon gång och fått bedömning?

:bump:
 
Som kuriosa kan du få Notariats poäng från Kumla i somras:

Arabtyp 17 17 17
Aktivitet i skritt och trav 16 16 17
Korrekthet i ben 16 16 15
Huvud och hals 16 16 17
Överlinje och kropp 17 17 16
Totalt 82,33 och en andra plats (hingstar 8 år och äldre)

Ser att det visades några avkommor efter honom också, men de poängen kanske inte är intressanta?
 
Jo jo tack det är jätteintressant :) Andra plats bland hur många då?

Vilka avkommor var med o hur gick det för dem? Är så nyfiken!!! Om du orkar får du gärna skriva vad avkommorna hade för mamma o morfar ;)

Tack snälla!
 
I Notariats klass visades även Cazar (Da Capo x Zamiola, 5:e plats), Alzo (Zobat x Alaska, 3:e plats), Emerald (Eukaliptus x Etopa, 1:a plats) och Gimmick (Ghazal x Galadriel, 4:e plats).

De avkommor jag hittar är dessa:

Chamsin u Celenka e Euben
Arabtyp 16 16 16
Aktivitet i skritt och trav 16 15 16
Korrekthet i ben 16 16 16
Huvud och hals 16 16 16
Överlinje och kropp 17 16 16
Totalt 80,0 och en 4:e plats i klassen hingstar 2 år.
I samma klass deltog Notariat-avkomman Gredos u PC Gaylee e Proceder. Han fick dessa poäng:
Arabtyp 16 17 18
Aktivitet... 16 15 17
Korrekthet... 14 15 16
Huvud... 17 17 18
Överlinje... 16 17 18
Totalt 82,33 och en 3:e plats.
Övriga deltagare i klassen var Authentic Shaji (Nabel 11 x Sajida, 2:a plats) och OKS Bimaal (LM Limaal x OKS Bitcha, 1:a plats).

I klassen hingstar 4-7 år deltog Notice, u Narcyss e Nadzin.
Arabtyp 15 16 16
Aktivitet... 17 15 16
Korrekthet... 14 16 16
Huvud... 15 16 16
Överlinje... 15 17 16
Totalt 78,67 och en 4:e plats.
Övriga deltagare var Dakirs Desmond (Dakir x Dessie, 3:e plats), Grojdon (Espri x Grojma, 2:a plats) och Kormant (Kaiser x Kukorica, 1:a plats).

Vill minnas att Chamsin och Gredos visades i Kumla i fjol också, och jag har deras poäng därifrån. Om du vill ha?
 
oj oj vad snäll du är :) Verkligen intressant info för mig :) Mitt sto är ju efter Metat (etat) så jag är ju förstås extra nyfiken på hur dessa avkommor blir, med etats blod i sig.

Har du lust får du förstås jättegärna skriva ner avkommornas resultat från kumla i fjol :)

tusen tack igen!
 
Okej, från Kumla 2002:

Chamsin, klass hingstar 1 år
Typ 16 17 16
Rörelser 15 16 15
Ben 15 16 15
Huvud & hals 17 17 17
Överlinje & kropp 16 16 16
Totalt 80 p, andra plats. (Endast han och Gredos deltog i denna klass)

Gredos
Typ 17 16 16
Rörelser 16 16 16
Ben 16 15 16
H & H 17 16 17
Ö & K 17 16 16
Totalt 81, segrare.
Gredos blev även Res. Champion unghingst.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 014
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan En sak som slagit mig är att hästägare både offentliga och icke offentliga nästan alltid, när deras häst gått bort skriver att man inte...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 543
Senast: __sofia__
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 086
Senast: Karro-Lina
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 277
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp