Bukefalos 28 år!

Arbetsförmedlingen - ny hemsida

Om det är någon tröst är det för arbetsgivare numera ett helt omöjligt verktyg. Där jag kunde få fram sökningar som gav 10 bra träffar, får jag nu som lägst 4000 träffar och kan alltså skrota hela upplägget från AF när det kommer till rekrytering.

De erkänner själva att de inte tänkt igenom innan lanseringen. No shit, Sherlock?!
 
Jag var en sväng på sidan igår och fy va dåligt de har gjort den!! När jag vill öppna annonserna i en ny flik så öppnas bara en sidan med Afs kontaktuppgifter, ingen annons... Öppnar jag det i samma flik, så när jag hoppar tillbaka till träfflistan så måste jag scrolla från högst upp på listan varje gång... Och då är ändå mitt yrke "lätt" att söka på och inte allt för många träffar... Hade väl varit tusen gånger värre om jag var ekonomiassistent eller så :meh:
 
Jag har fast jobb på statlig myndighet. Av olika anledningar kollar jag dock efter annat. Varje dag brukar jag ta fem minuter och gå igenom det utbud som finns på Arbetsförmedlingen. Jag gör det genom att frisöka på de yrkestitlar som passar mig. Smidigt.

Idag kan jag inte fatta hur jag ska göra! Allt är nytt och ett djävla konto efterfrågas! Jag kunde logga in mig med e-legitimation, men kom inte vidare. Jag måste skapa konto. Och så står det typ "Om du vill

- Jag vill inte ha något konto hos AF!
- Jag vill verkligen inte skriva in mig hos AF!

På Platsbanken kan jag söka, men sen måste jag gå in på varje enskild träff och ser inte alla samtidigt.

Vad gör jag? Ska det vara såhär? Det är ju fan i mig absurt att jag måste ha en inloggning för att kunna söka jobb på ett effektivt sätt! Det snackas om regelförenklingar inom staten och så gör AF såhär. "Det blir enklare för arbetsgivaren att hitta dig..." Jag vill inte att någon arbetsgivare ska hitta mig! Jag vill kunna söka själv!

Någon som har koll hur man beter sig?
Hur har det gått TS? Jag letar efter jobb. . Eller.. Jag försöker hitta jobb att söka men ja, sidan är totalt värdelös!!!
 
Ni får maila pressekreteraren. Driftig hästkvinna :D

Helt ärligt är jag övertygad om att de vet att sidan suger fetballe. Men det kan de inte erkänna och/eller åtgärda, efter att ha lagt de formidabla summorna på något som är så djävla dåligt att det inte går att använda.

De borde redan efter 10 dagar plockat ner den och återgått till tidigare.
 
Jag blev kopplad direkt till en av de som jobbar med systemet efter att ha pratat med en kundmottagare. Även kundmottagarna tycker systemet är katastrof.
Jag hittade två jobb nu, men det bör finnas några fler i min kommun. Gamla sidan hade ju flera flera sidor. Å andra sidan lär man få hitta andra sätt att hitta jobb och personal, jag har fått mer än tre utbrott de närmsta tio minuterna.
 
Nu var jag ju tvungen att gå in och titta på hur de ställt till det. Jag undrar om det är ett skämt? Jag sökte på ett område jag vill jobba inom och en ort och fick upp diversekorkade förslag. Det blev över 80 träffar varav några var idrottslärare, anestasisjuksköterksa (stavning), kock, homepartyförsäljare. Inget av de yrkena har något att göra med det yreksområde jag skrev in.
 
Även jag har varit inne för att söka jobb och jag fattade ingenting:confused:
Om man har ett specifikt yrke hade det varit lättare men jag söker allt möjligt som extraknäck för 3 månader. Det var helt omöjligt!
Klagade hos den handläggaren jag ska ha men hon svarade bara glatt "allt är krångligt innan man lär sig"
Jag anser mig normalbegåvad och van att surfa på nätet och jag höll på att få ett psykbryt. Tänk då hur omöjligt det måste vara för de som inte har någon större datavana eller de som inte behärskar Svenskan så bra :crazy:
Ville även kolla in deras kurs och utbildningsutbud men det var inte lätt det heller.
Har aldrig haft svårt för att söka sådant på deras gamla sida.

Afs nya hemsida får :turd::turd::turd::turd::turd: i betyg av mig :mad:
 
Även jag har varit inne för att söka jobb och jag fattade ingenting:confused:
Om man har ett specifikt yrke hade det varit lättare men jag söker allt möjligt som extraknäck för 3 månader. Det var helt omöjligt!
Klagade hos den handläggaren jag ska ha men hon svarade bara glatt "allt är krångligt innan man lär sig"
Jag anser mig normalbegåvad och van att surfa på nätet och jag höll på att få ett psykbryt. Tänk då hur omöjligt det måste vara för de som inte har någon större datavana eller de som inte behärskar Svenskan så bra :crazy:
Ville även kolla in deras kurs och utbildningsutbud men det var inte lätt det heller.
Har aldrig haft svårt för att söka sådant på deras gamla sida.

Afs nya hemsida får :turd::turd::turd::turd::turd: i betyg av mig :mad:

Jag hade nog strypt handläggaren om jag fått höra det (ja, jag var tvungen att in och testa sidan och jag tror det är en flock babianer som gjort den).
 
Har ni provat att söka på den ort ni är intresserade av, på hemsidan? :D
Hälften av de annonser som kom upp för mig är inte ens inom 1,5 timme från rätt plats...
Så jag gör som bor på en liten ort, skriver in där jag kan tänka mig att jobba och söker igenom listan om där är något för mig. Först tyckte jag inte om sidan men nu har jag inga problem med den, jag tycker den fungerar bra. Jag kan tänka mig att det är svårare om man söker inom en större stad och man då får upp en väldigt lång lista och kanske vill specificera lite.
 
Så jag gör som bor på en liten ort, skriver in där jag kan tänka mig att jobba och söker igenom listan om där är något för mig. Först tyckte jag inte om sidan men nu har jag inga problem med den, jag tycker den fungerar bra. Jag kan tänka mig att det är svårare om man söker inom en större stad och man då får upp en väldigt lång lista och kanske vill specificera lite.
Jag sökte för en liten ort. :D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
1 048
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 347
Senast: Enya
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 324
Senast: Rie
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 187
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp