"Ardenner" fläta - hur gör man?

Sv: "Ardenner" fläta - hur gör man?

*lånar knapp*

Svarar alla: Man flätar inte in halm, man flätar in bast. Halmen går av. Det är tradition och man gör flätan, både i man och svans för att framhäva halsen och den välmusklade rumpan. För att få fram rastypen på ardennern helt enkelt. Titta gärna på ardennerföreningens hemsida.

Den sista stumpen flätar man ner i en vanlig fläta som man kyter en gummisnodd om längst ner och låter hänga. Om du har sadel, så är dert inte säkert att du behöver fläta ända ner, för de sista strån gömmer sig under sadeln. ;) Ja, det lät ju kul... :rofl: OM DU HAR SADEL... klart du har det när du ska tävla..... Vad tänker jag ned idag??? :idea:

För att få flätan fin, så är det bara att träna på.
Och ett litet annat tips, om han har tjock man och du ändå vill göra knoppar så kan man dela manen, så att man har lika mycket på varje sida och göra två rader med knoppar. Det ser ganska häftigt ut faktiskt!!!!

Häls Embla
 
Sv: "Ardenner" fläta - hur gör man?

Aha okej! Så det är DET som är i manen! Måste säga att det gör sig väldigt snyggt!

aha okej men då får det bli en fläta som hänger ner för manen allra längst ner är för kort för att fläta tyvärr :p
 

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 320
Senast: LiviaFilippa
·
Träning När hästen går i korrekt form så trampar den in bakbenen in under kroppen, höjer ryggen och spänner bålen. Känslan blir ju då att hästen...
Svar
3
· Visningar
870
Senast: Tilly_85
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
821
Senast: Rosett
·
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
1 610
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp