Ardennergrimma??

Avalon

Trådstartare
Är det någon som vet var man kan få tag på en ardennergrimma, alltså en riktigt grov lädergrimma, ja tror dom ska kosta upp mot en 800:- eller nått sånt.
Jag tycker att alla lädergrimmorna som finns i typ hööks ect är alldeles för tunna och inte håller för min nordis, så om nån skulle kunna tipsa mej om nått ställe så skulle ja ble jätteglad. Helst nere i skåne....
 
Jag köpte en på en järnaffär för 375:-, kan kanske finnas på Odal eller liknande? Järnaffärer på mindre orter har ofta saker för jordbruk o dyl.
 
ska du ha en riktigt bra så får du nog specialbeställa från england.
det har en i mitt stall gjort.
 
En tjej i mitt stall har en Ardenner och hon har köpt en grimma i råhud från börjes och den är helt perfekt! Den är inte nå tunn och fjollig som de ofta är... Såg oxå att Börjes även fått "vanliga" nylon grimmor till Ardenner...
Känner även till ett Överskottsbolag för hästsaker från armen och de har MASSOR med grejer så som huvudlag, selar och sånt till Ardenner.. här är adressen...
http://www.flobyoverskottslager.nu/
Lycka till
Colombia Girl :bump:
 
Jag hittade en grimma till min kallblodstravare i Falsterbo i somras. Hon har storlek X-full och det har varit svårt att hitta grimmor och träns som räcker till.
Men det finns - ge inte upp! :D

Immer
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 230
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: Wille
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 045
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundhantering
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp