Bukefalos 28 år!

Årets födda föl!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Årets födda föl!

Fick igår ett stoföl e: Good as Gold :bump:
Hon är två veckor för tidig, brun med en liten vit stjärn. Bilder kommer
 
Sv: Årets födda föl!

Inatt på dygn 348 kom äntligen ett litet stoföl till världen.

Stam Feliciano - Ganesco - Flamingo

Bedårande söt tycker jag!
3044833.jpg
 
Sv: Årets födda föl!

Inatt (060615) kl 02.05 föddes en liten hingst e. Artist-Goldgraf-Diamant. Ljust, ljust brun med stor stjärna och lite vitt på nosen. Namn inte klart, och ska försöka lägga in bild senare om jag kan.
 
Sv: Årets födda föl!

i natt, lurades mitt sto, och nedkom (vet inte när..) med en liten hingstunge 3,5 v för tidigt.
svart ädel sak som vi nu hoppas ska växa sig stor och stark.
Lasandos-Cortez-Amiral:love:
bilder kommer..
/Helena
 
Sv: Årets födda föl!

*Knapplån*

Igår kväll kl 23.15 nedkom Nieszpora (Chock - Nianka/Figaro) med en riktigt fin hingstunge efter Alegro (Probat - Algeria/Celebes). Han är född svartbrun (blir skimmel), helt utan vita tecken.

Han är den första svenskfödda avkomman efter Alegro, som under ett antal år stod som "chief sire" på de statliga stuterierna i Polen. Såvitt jag vet finns det endast en till Alegro-avkomma i Sverige och det är en import från Polen som är 17 år. Så lite stolta är vi allt... :love:

Carina på Silver Arabians

Nieszporacolt3.jpg
 
Sv: Årets födda föl!

IMAG0012.jpg


Ridponny hingstföl född 060616 e. Bocaccio Arden u.e Prince River xx 5 timmar gammal på kortet.
 
Sv: Årets födda föl!

Vårt första föl är fött!
Hon hade vit mjölk i morse. Vit, droppande i kväll. Tog in vid 22 och när jag kom ut och tittade till dem vid 23 så stod de redan upp båda två.
Fick precis vad jag önskade mig - ett gulsvart sto med en liten stjärn. Ser jättefin ut!:love:
Har bundit upp "släpet" därbak i väntan på efterbörden. Var bara en pytteliten navelstump som jag duttat med jodopax.
Daisy (fölis) har bajsat och börjat leta mat. Ska ut om någon timme och se hur det går för dem.
Mamma: helsvart shettis sto (Maya av Friheten), pappa gulsvart welshmountain (Stendyssens Siban).
Är hon inte UNDERBAR????:rofl:

daisy.jpg

daisystar.jpg
 
Sv: Årets födda föl!

Danielle (E: Casir Ask - Little Boy) Föddes inatt på 329 dygn kl. 23.15.:bump: :banana: :bump: :banana: :bump:
22.55 kollade jag stoet och hon var genomsvettig. 23.15 var fölet ute och 23.30 stod hon upp:D

Hon har ätit, bajsat, gnäggat och ystrat och efterbörden har gått på stoet. Nu kan jag slappna av lite grann iallafall.

Bilder kommer när jag vet hur man gör...:angel:

//granger
 
Sv: Årets födda föl!

Vårat älskade älskade sto gav oss en fin liten hingst inatt. Själva fölningen gick snabbt men hon levde bara ca en timme efteråt. Vila i frid vår älskade Sunny.
Fölet är u: Sunny Day e: Lasandos
th_flister.jpg
 
Sv: Årets födda föl!

Fick igår morse på dygn 337 ett helbrunt stoföl efter Métall - Bernstein. Liten men väldigt pigg och glad från första stund!
 
Sv: Årets födda föl!

Igår klockan 2310, På dag 323. Fick Sunrise ett hingstföl e Elegant.
.:banana: :banana: :banana: hur söt som helst:bump:
 
Sv: Årets födda föl!

Den 11/6 kl 22.40 på dag 327 så föddes Brichelle e.Briar-Chapman helt underbart vacker med 4 höga vita strumpor och en fin bläs. Mitt o stoets förstfödda.
 
Sv: Årets födda föl!

Ikväll kom då årets tredje och sista föl här hemma...och detta bara en stund efter att vi börjat vaka...
Klockan 20 ställde vi in kameran eftersom vi insåg att det verkligen var dags...och klockan 22.50 föddes hon...ett brunt stoföl med bläs, en vit framkota och höga strumpor båda bak..Precis vad vi hade önskat oss...

Hon kommer att heta TsingTao och är e. Don Romantic-Maraton-Gaspari
 
Sv: Årets födda föl!

Har i natt fått en underbar liten stoflicka. Mamman är efter Maraton-Labrador och fölets pappa är Santa Cruz. Hon kom på dag 325. Ska snart komma ut veterinär och kolla på dom. Den är så gullig, bilder kommer!!:) :) :)
 
Sv: Årets födda föl!

Här kommer bild påvår lilla skrutta, e Thor-Robin-Merrie Master
DSC00590.jpg
 
Sv: Årets födda föl!

Knapp lån

Här kommer Nobbeleds lilla ängel.

Corvette ND född 20060612 (bilden är tagen 18/6 när de hade kommit hem från
djursjukhuset)
e.Last Liberty u.Corsair ND ue.Nactus

CorsairoCorvettebetarganskabra.jpg
 
Sv: Årets födda föl!

På natten den 16:e juni (omkring 3-tiden) födde First Class denna tuffa lilla hingst, e. Minotauros. Allt gick mycket smidigt, han föddes på dag 339.
Namnet är stort problem just nu, men det lutar mot Alonso!
Såklart ska detta bli en kanonhoppare ;)

Han har lite långa öron men enligt T*d Nä***qvist så blir föl födda med långa öron kloka hästar...

annasbilder267.jpg




/annmik
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
6
· Visningar
1 302
Avel Här är tråden med födelseannonser för årets föl. Lägg gärna in stam och ras, det är många intresserade av, och någon/några bilder...
Svar
17
· Visningar
4 351
Senast: Mira
·
Avel Tråden för födelseannonser över fölen som föds i år. Skriv gärna stam och namn, det är många intresserade av, och lägg in en bild eller...
2
Svar
29
· Visningar
7 169
Senast: Hedwig
·
Avel Här är årets födelseannonser för fölen som föds i år. Skriv gärna kön, stam och ras och lägg in bilder. Här kommenterar vi inte...
Svar
12
· Visningar
4 107
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp