Bukefalos 28 år!

Årets julkalender: Storm på lugna gatan

Jag älskade förra årets julkalender! Men minns att jag barn ganska ensam om det i julkalendertråden förra året 😞. I år tycker jag det känns lite småtrevligt men inte så spännande som förra året.

Jag gillade förra årets, men tyckte inte den var någon riktig fullträff.

Selmas saga däremot, den följde jag och pappa och vi såg även om den förra året och den var lika bra då!

Nu har jag sett tredje avsnittet av årets och tyckte det var bra! Kul att sonen heter Sylvester (som en av mina cyklar :p) och kallas Sylten :p.
 
Jag såg ikapp de tre avsnitten igår och tyckte väl inte den var jätteintressant. Lär kolla avsnitt fyra också pga sjukskriven men sen är inte säkert att det blir mer. Kan tänka mig att den går hem hos barnen dock.

Jag tyckte förra årets var helt okej men Selmas saga har för mig varit den bästa på många år! De två innan dess som jag inte velat missa ett enda avsnitt av var Allrams höjdarpaket (2004) och Jul i Kapernaum (1995). Jag är rätt kräsen :o
 
Jag såg ikapp de tre avsnitten igår och tyckte väl inte den var jätteintressant. Lär kolla avsnitt fyra också pga sjukskriven men sen är inte säkert att det blir mer. Kan tänka mig att den går hem hos barnen dock.

Jag tyckte förra årets var helt okej men Selmas saga har för mig varit den bästa på många år! De två innan dess som jag inte velat missa ett enda avsnitt av var Allrams höjdarpaket (2004) och Jul i Kapernaum (1995). Jag är rätt kräsen :o
Jag tyckte också Selmas saga var supermysig!
 
Jag gillar julkalendern i år, den är ju supermysig. Har dock inte hunnit se avsnitt tre och fyra så blir att kolla ikapp med en hink ben and jerrys i kväll :love:
Ska även öppna ikapp luckorna (ja, min mamma köper fortfarande julkalender till mig. Är det nåt fel med det eller??? :cautious::D)
 
Jag tycker den är jättegullig och mysig än så länge! Gillar att familjerna inte är så typiska, även om det känns som något man borde kunna ta för givet år 2018. Men tidigare har det ofta varit lite mycket stereotyper.
Nu är det på gränsen att jag tycker att är det BARA tjejer och kvinnor som är drivna/familjens chef/etc där i Järnkroken. Men, hellre det!
 
Jag tycker de är lite... Sega... :D Har inte heller fattat vem som är vem i den familjen. Är de tillsammans, de tre? Är de tre vänner som bor ihop? Är de biosläkt?
(Sånt här kan jag snöa in på och bara MÅSTE veta :o)
I mina ögon är de bägge ihop med henne och hon vet inte vem som är pappan till barnet, typ (för visst är hon gravid?). Typisk flower-power-fördom :angel:.
 
Jag tycker de är lite... Sega... :D Har inte heller fattat vem som är vem i den familjen. Är de tillsammans, de tre? Är de tre vänner som bor ihop? Är de biosläkt?
(Sånt här kan jag snöa in på och bara MÅSTE veta :o)

Spelar det så stor roll då? :p
De är en familj och väntar barn, vem som är pappan är ointressant i mina ögon. Behöver ju inte ens vara någon utav dom två. Tycker att de är så härligt överdrivna :D
 
Spelar det så stor roll då? :p
De är en familj och väntar barn, vem som är pappan är ointressant i mina ögon. Behöver ju inte ens vara någon utav dom två. Tycker att de är så härligt överdrivna :D

Nej, det är ju just det. Det spelar INGEN roll alls, men min hjärna fastnar vid det och så kan jag inte släppa det, hur onödigt det än är! :banghead::arghh: Kanske blir mer så för att i de andra familjerna är det så tydligt mamma pappa barn eller mamma barn. Så då vill min hjärna liksom kunna sortera dem också :o Mamma pappa pappa? Pappa pappa syster? Mamma kompis kompis? Syster bror kusin? HUUUR??

Vem som är pappa till barnet skiter jag i, jag vill bara veta hur deras relation är liksom :p

Nu ska jag försöka släppa det här och kolla på dagens avsnitt :D
 
Nej, det är ju just det. Det spelar INGEN roll alls, men min hjärna fastnar vid det och så kan jag inte släppa det, hur onödigt det än är! :banghead::arghh: Kanske blir mer så för att i de andra familjerna är det så tydligt mamma pappa barn eller mamma barn. Så då vill min hjärna liksom kunna sortera dem också :o Mamma pappa pappa? Pappa pappa syster? Mamma kompis kompis? Syster bror kusin? HUUUR??

Vem som är pappa till barnet skiter jag i, jag vill bara veta hur deras relation är liksom :p

Nu ska jag försöka släppa det här och kolla på dagens avsnitt :D
Jag förutsätter nog att de är ihop alla tre bara.
 
Efter att ha tittat ikapp avsnitt 3 och 4 är jag ännu mer fast och kommer definitivt se hela. :love:
Gillar båda familjerna på fula gatan. Flowerpowerfamiljen är underbart överdrivna och det är teknikfamiljen med. Vill se hur julpyntet blir sedan i slutet ju, kommer ju bli helfestligt!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 213
Senast: SiZo
·
Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 644
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 130
Relationer Hej, jag är helt ny på forumet som jag hittade av en slump. Verkar vara en trevlig stämning med ärliga människor. I försök om att hålla...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
21 702
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp