Årets nykomlingar, 2012!

Sv: Årets nykomlingar, 2012!

Här är några av våra.

Rakel från Änghaga e. Dalvar frá Auðsholtshjáleigu u. Dád frá Árbae

DSC_7177.JPG


DSC_6471.JPG


Samba från Änghaga e. Dalvar frá Auðsholtshjáleigu u. Raudhetta fra Stenholt

Stillbild%202.jpg


ronja%2019.jpg
 
Sv: Årets nykomlingar, 2012!

Teó från Änghaga e. Hektor fra Engholm u. Nina vom Ravenstein

teo%209.jpg

DSC_7359.JPG


Simon från Änghaga e. Hektor fra Engholm u. Prud frá Strandarhöfdi

Stillbild%207.jpg


simon%201.jpg
 
Sv: Årets nykomlingar, 2012!

Lóa från Änghaga e. Magnus fra Moslundegård e. Frán frá Vidiföllum

loa%2012.jpg

loa%2010.jpg


Leó från Änghaga e. Magnus fra Moslundegård e. Ástsael från Aconaqua

Leo%2021.jpg

Leo%2017.jpg
 
Sv: Årets nykomlingar, 2012!

Och den sista än så länge (ska komma 2 till).

Han stå på Island.

Lexus e. Gári frá Audsholtshjáleigu u. Kleopatra frá Feti
DSCN1674.JPG
 
Sv: Årets nykomlingar, 2012!

Alltså, föder du bara upp och säljer eller?
Vad hände med det svarta stoet du hade förut? Samt fölet?
Silversvarta stoet du köpte?
 
Sv: Årets nykomlingar, 2012!

Fast det är det ju faktiskt fler som gör, föder uppför att sälja alltså, så jag vet inte om det skulle vara något särskilt "fel" med det?
 
Sv: Årets nykomlingar, 2012!

Nej jag förstår det också men det var bara en enkel fråga eftersom jag undrar vart det svarta stoet tog vägen efter att hon sålt stoet+föl samt vad planen är med dom hästarna (6?) som hon har nu.
En simpel fråga bara.

Eyjaros: My bad, skäckstoet är det såklart jag undrar över.
 
Sv: Årets nykomlingar, 2012!

Nej jag förstår det också men det var bara en enkel fråga eftersom jag undrar vart det svarta stoet tog vägen efter att hon sålt stoet+föl samt vad planen är med dom hästarna (6?) som hon har nu.
En simpel fråga bara.

Eyjaros: My bad, skäckstoet är det såklart jag undrar över.


Kaela mitt svarta såldes 2009 eftersom jag inte fått henne dräktig och själv var gravid och inte kände att hon kunde stå och inte göra något så länge.
Var sjuk under graviditeten och orkade helt enkelt inte.
Hon kom till en jätteduktig tjej hon har bla importerat Jor fra Kjartansstödm ( eller hennes mamma har).
Kaela fick föv föl i år efter Jor :d
Saknar henne sååå mycket men vet att hon har det superbra!
Hennes avkomma Glaesir sålde jag ju vid 1,5 års ålder till en duktig tjej som fortfarande har kvar honom och i år ska han ridas in :love:

Fjolårets föl Díva sålde jag vid avvänjningen, hon var då åtta månader.
Till en tjej som var helt underbar! Har aldrig sett någon bli så glad över att få köpa en häst! :love:

Så är sååå nöjd med alla mina hästköpare :)

Du kanske också sett att Dans är till salu? Så det är därför du undrar?
Han är till salu därför att han är hingst, jag är inte intresserad utav ridning i dagsläget så en vallack är inte intressant för mig.
Men hade han vart ett sto hade jag solklart behållt honom, därför ska hans mor vilken är det silversvarta stoet som du undrade över tillbaka till Hörgull :love:

Stássa mitt andra sto (skäcken) ska nog säljas beroende på om hon lämnar ett fint stoföl till mig. ;)
Kommer dock sätta igång henne först tror jag..)

Det viktigaste tycker jag är att man hittar bra köpare, seriösa köpare.
Som älskar sina djur.

Jag har ju även en shetlandsponny(renrasig med stamtavla) som är dräktig med en Welsh Mountainhingst, och nu har vi även ett Welsh Mountainföl på g så det är spännande :)
 
Sv: Årets nykomlingar, 2012!

Hade vart kul om man kunde få någon positiv feeedback på sina inlägg nångång :) Jag vill ju också höra att min fölis är fin o liknande....:(
 
Sv: Årets nykomlingar, 2012!

Hade vart kul om man kunde få någon positiv feeedback på sina inlägg nångång :) Jag vill ju också höra att min fölis är fin o liknande....:(

Vi föder med upp och säljer förutom några få som få stannar.
Lite svart att bedöma fölet om det är det du vill. Vinklarna på bilderna gör det svårt. Han stå antingen med huvud ner eller så är bilden tacken för mycket upp ifrån. Han ser ut att har bra bogar och ett vackert huvud. Som du skriver så kommer ögonen inte vara blåa senare. Nästa alla föl har blåa ögon när de födds.

Mer kan man inte säga. Kanske inte värdens längsta ben om du kolla på tex Isabellfölen eller våra Fuxföl (inte Simon) som har långa ben. Men inte korta heller. Hur han bärs sig och hållningen går inte att bedöma på bilderna.
 
Sv: Årets nykomlingar, 2012!

Galopp bilderna kan jag inte bedömma det är full fart. Han ta för sig i bra men korsgalopp på båda bilderna.
Uppställningen tro jag inte gör honom rättvist. Om du ta nya bilder har honom utan grimma och se om du kan få honom att stå naturlig och har uppmärksamheten mot något framför. Han ser annars väldigt lågrest utt.

Har han vita ben eller är det ljuset som luras?
 
Sv: Årets nykomlingar, 2012!

Jag har för mig att om ett föl springer mkt i korsgalopp så har den mkt lateralt i sig?:idea:
Har läst det innan.

Han är byggd i "rätt form" precis som jag vill ha , han bär sig naturligt i alla gångarter.

Men intressant att höra.
 
Sv: Årets nykomlingar, 2012!

Jag har för mig att om ett föl springer mkt i korsgalopp så har den mkt lateralt i sig?:idea:
Har läst det innan.

Han är byggd i "rätt form" precis som jag vill ha , han bär sig naturligt i alla gångarter.

Men intressant att höra.

Korsgalopp visa att fölet har svårt med balansen när den ökar farten och är styv i sin galopp inte att den har mycket lateral. Det visa den genom att tölta eller passar. Det är ok att ett föl faller i kors galopp efter att har ökat tölten eller pass.

Jag bedömde honom utt från de bilder du har lagt in och de gör honom som jag även skrev inte rättvist. För han hänger med huvudet eller springer i full fart med huvudet framåt på alla bilder. Lägg gärna in bilder där han inte har grimma på eller ska nosa på saker och bilder som inte är full fart. För han ser ut att har en bra överlinje och fina bogar men det går inte att bedömma helt.
 
Sv: Årets nykomlingar, 2012!

Han har för det mesta vart i full fart ;)
Han är en buskille :grin:

Har inga bilder där han går i lugnare takt men ska försöka få det framöver...
svårt när hans mamma också är en racer och älskar att springa fort och busa :p

Kanske får hägna av ett mindre område då...
 
Sv: Årets nykomlingar, 2012!

Vårat tema för i år verkar vara isabell, hingst... Nu 6:e juni kom den tredje!! :D
Han vill dock inte vara helt lik de andera så minimal skäck är han också med vita strumpor och stjärn. Så söt.
Kunde ju önskat att ett av dem var ett sto!!

Lite trott...
003_bifrstfl_205701688.jpg


Uppe på de långa benen. Hänger lite i knäna men det kommer rätta till sig. Det har varit trångt i magen,
007_bifrstfl_205701838.jpg


Ojoj, det är långt ner till backen,,
015_bifrstfl_205701954.jpg


Hmmm, vad luktar det här?
008_bifrstfl_205701897.jpg



I natt ska vi vaka på Þalia och där kan det inte bli en till isabell! ;)
Silvermusblack mamma och Gneisti, rödskäck som pappa. Det ska bli spännande.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 200
Senast: manda
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 083
Senast: Mabuse
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 547
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp