Årets nykomlingar, 2012!

Sv: Årets nykomlingar, 2012!

403524_3256929142583_1247746935_32248987_518604437_n.jpg

Gud va fin bild! :love:
Lilla Dans är ljuvlig!!
 
Sv: Årets nykomlingar, 2012!

Du kör med Hingsttema i år ser jag. Det hade vi föra året med 8 hingstar (12 om vi inte hade såld 4 av damerna).

Men de ser riktig fina ut. Långa ben på alla.
 
Sv: Årets nykomlingar, 2012!

:love: Är så sjukt avis på dina isabell föl, älskar isabeller :love:


Nya bilder på Dans från idag :love: Nu 12 dagar gammal.

224967_3304562533388_1000446625_n.jpg


552860_3304586893997_40513239_n.jpg
 
Sv: Årets nykomlingar, 2012!

Tack :)

Idag hittade jag ett dött rådjur inne hos hästarna :eek:
Den var biten i halsen och var halvt uppäten, tror det rör sig om lodjur, det trodde spåraren också.
Men enligt honom var det ingen fara för hästarna?
 
Sv: Årets nykomlingar, 2012!

Söt han är! Heter han Dans "på riktigt"?
Han hänger lite i knäna, men det brukar rätta upp sig. Det är väl bara halsen jag skulle vilja ha mer naturlig resning på, men annars är han välformad och har ett himla sött huvud!

Valvis: Eran årgång är ju helt magisk. Önskar att jag var rikare, då hade absolut någon fått flytta hem till mig :D Hoppas på att komma bort och träna för dig i sommar, då tittar jag gärna på dem live om jag får!
 
Sv: Årets nykomlingar, 2012!

Det borde ju inte bli något problem eftersom det finns flera hästar som heter Dans enligt WF :)
 
Sv: Årets nykomlingar, 2012!

Söt han är! Heter han Dans "på riktigt"?
Han hänger lite i knäna, men det brukar rätta upp sig. Det är väl bara halsen jag skulle vilja ha mer naturlig resning på, men annars är han välformad och har ett himla sött huvud!

Valvis: Eran årgång är ju helt magisk. Önskar att jag var rikare, då hade absolut någon fått flytta hem till mig :D Hoppas på att komma bort och träna för dig i sommar, då tittar jag gärna på dem live om jag får!

Du är så välkommen med och utan häst. Ja årets ungar blev väldigt bra. 2 kvar att föla.
 
Sv: Årets nykomlingar, 2012!

Den 4e Juni föddes här ett fuxsto mamma Ögn från Eline Hof och pappa Bodi från Åleby:) Världens finaste:D
 
Sv: Årets nykomlingar, 2012!

Ja jag ska försöka få igenom Dans som hans riktiga namn :)

Dans är inga problem vi frågade om de namnet föra året när vi började få slut på dans namn till våra hingstföl.

Nu ser man mycket bättre. Han har en mjuk och fin rygglinje och som "Muninn" skrev är det benen något som rätter sig själv- kan dock ta lite tid.
Bogarna är bra, även proportioner. Bra längd på halsen för att vara föl.
Halsen har en något bredd hals och bredd övergång till huvudet (det har mamman med) och lite låg rest. Är det Orri i honom?

Men just överlinjen och ryggen ser ut att blir riktig bra.
 
Sv: Årets nykomlingar, 2012!

Dans är inga problem vi frågade om de namnet föra året när vi började få slut på dans namn till våra hingstföl.

Nu ser man mycket bättre. Han har en mjuk och fin rygglinje och som "Muninn" skrev är det benen något som rätter sig själv- kan dock ta lite tid.
Bogarna är bra, även proportioner. Bra längd på halsen för att vara föl.
Halsen har en något bredd hals och bredd övergång till huvudet (det har mamman med) och lite låg rest. Är det Orri i honom?

Men just överlinjen och ryggen ser ut att blir riktig bra.

:bump::) Vad glad jag blir!! Tack då hoppas vi på att det går igenom :)

:bow: Tack :)

Vad tror ni om lodjur? Det är bekräftat nu att det var LO som hade tagit rådjuret inne hos hästarna, hade ni tagit in på nätterna?

Nä mamman är ju ett så kallat "blodsto föl" från sölvholt, så stammen där är delvis okänd och inga visade hästar.
Men hon är väldigt snygg att se på och rör sig mkt trevligt, tyvärr skadade hon ju sig ganska illa på transporten hem från Island, så hon har en rörelsestörning, dock inget hon har ont av.

Pappa är ju Hörgull och han har inte Orri i släkten väl?
 
Sv: Årets nykomlingar, 2012!

Jättefin! Rör hon sig fint?

Hon är väldigt mjuk och är en liten racer unge.
Full fart i pass och galopp. Flott tölt i övergångerna. Börja visa lite trav.
Hon har så mycket energi så hon är mer i luften en på marken. Precis som sin mor.
 
Sv: Årets nykomlingar, 2012!

Jag efterlyser givetvis bilder. Hon tilltalar mig verkligen med sin uppsyn. Som sagt, fin!
 
Sv: Årets nykomlingar, 2012!

ny%202.jpg


ny%209.jpg


rakel%207.jpg


ny%203.jpg


ny%205.jpg


ny%2010.jpg


Lite bilder, alla från idag förutom passbilden. Hon är inte i sin vackraste fas just nu. Och överbyggd.
 
Sv: Årets nykomlingar, 2012!

Du kör med Hingsttema i år ser jag. Det hade vi föra året med 8 hingstar (12 om vi inte hade såld 4 av damerna).

Men de ser riktig fina ut. Långa ben på alla.

Vi fortsätter på vårt hingsttema i år! ;)

8/6 föddes denna lilla pudding. E.Gneisti från Hvidagården, u.Þalia från Hvidagården. Årets busfrö!!

036_aliafl_206364382.jpg


032_hej_mamma_206364270.jpg


008_aliafl_206364178.jpg



Instämmer med Brolinskan, din Rakel ser jättefin ut. Det gör de andra också men hon är något extra!!
 
Sv: Årets nykomlingar, 2012!

Här är vårt enda föl för året som föddes natten till lördag. Vi är så nöjda med henne!

Líf från Snäcksjön
e. Kjarni frá Kalfsstödum (hans sista föl)
u. Frenja från Västergården (fyrgångssto bedömt till 8,42 för ridegenskaper)

sto14-650x918.jpg

sto22-650x975.jpg

sto02-650x975.jpg

sto03-650x975.jpg

sto07-650x433.jpg


Fler bilder finns här.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 200
Senast: manda
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 083
Senast: Mabuse
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 547
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Diarré
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp