Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har varit på min första hoppträning på 1,5 år! :P Och Roxi har varit på sin första ;)
Det blev en rejäl miljöträning då det var 12 hästar på ridplanen och på granngården så höll 2 maskiner på att göra väg.
Blev lite passage när jag ledde henne runt på ridplanen med alla hästar men efter en stund lugnande hon ner sig och jag kunde hoppa upp =)
Hon var väldigt duktig sen, värmde upp med dom andra i trav och galopp och avslutade med att hoppa två små räcken. Ca 5-6 språng. Ingen tvekan utan det var bara att styra på =) Supernöjd! Blev några foton men då det var vid 20.30 så var ljuset inte det bästa =)
12527_10152401955018460_2604353822715967328_n.jpg

10633318_10152401954893460_2124373165002051972_o.jpg
10548867_10152401954823460_7240250527468980937_o.jpg
1548194_10152401954553460_573509678885822951_o.jpg
10583052_10152401955453460_3998888479583321835_o.jpg

Tummen ska kollas imorgon på 90dagar om hon fortfarande ärdräktig! Håll en Tumme! ;)

Självklart håller vi en tumme!!! :D

Kl: Idag har Calle och jag varit på utflykt och förberett oss inför körkursen som infaller på lördag. :) Och på¨plats träffade vi på bekantingar!!
10665301_10204940402456222_4555970081648765268_n.jpg


En annan fux som är med i den här tråden. :D Jätteroligt!! (@tengstrom )
 
Quimero: Va trevligt att träffas och få se din fina Calle på riktigt! Riktigt fin fuxherre! :D

Flyttade Ninjas till nya stallet i lördags och har sens dess bara fått gått i hagen och kika in de nya stallet, fick även en ny hagkompis i onsdags som hon verkar trivas med :) Hovis var och verkade hennes långa tassar i går och idag va hon jätte ömfotad :( Vet inte om hovis råkat tagit för mycket i tårna eller om hon reagerar eftersom hon hade så långa tassar innan? Någon som vart med om liknande? Hon ömmar rätt rejält..
 
Börjar dra ihop sig till premieringen.
Jag försöker intala mig att jag inte har några förhoppningar men det är ju bara bullshit ;)

Hon ÄR inte riktigt diplomklass. Men klass 1 borde hon skrapa ihop iaf.

Imorgon kanske Lime åker, jag vet inte, de har inte hört av sig igen sedan i början av veckan, jag hoppas det innebär att de tänker åka hela vägen, för LITE behöver jag faktiskt planera om det är meningen att jag ska köra halvvägs till Tjörn imorgon och tillbaks...

X åker till inridaren direkt efter premieringen på söndag, sen blir det bara två gamla skröppel kvar i hagen :rofl:
 
@oanki grattis till tummen och dig!

Kl.
Liten fråga hur är det egentligen med överben? Det är nu 3vrckor gammalt och han har varken haltat eller varit varm från start, reagerar inte när man rör de heller. Går det bra att rida ändå? Tg en kort skogstur i förregår för å se om han haltade då men nej inget, är det någon fara? Överbenet är rätt rejät ändå :/
 
Tack! =) Se till att skydda överbenet om du rider, med skydd eller linda. Har haft många hästar med överben som dom inte reagerat på. Eller blivit halta av och kan ridas fullt ut =)
 
Quimero: Va trevligt att träffas och få se din fina Calle på riktigt! Riktigt fin fuxherre! :D

Flyttade Ninjas till nya stallet i lördags och har sens dess bara fått gått i hagen och kika in de nya stallet, fick även en ny hagkompis i onsdags som hon verkar trivas med :) Hovis var och verkade hennes långa tassar i går och idag va hon jätte ömfotad :( Vet inte om hovis råkat tagit för mycket i tårna eller om hon reagerar eftersom hon hade så långa tassar innan? Någon som vart med om liknande? Hon ömmar rätt rejält..

Det kommer säkert att ge med sig när hoven har vuxit ut lite. Calle som är plattfot blir så varenda gång hovis har varit ute. Därav skorna fram. Men det kan ju också vara så att hovis har tagit lite mycket denna gång. (Calle visade dock inget på mjukt underlag efter verkningarna. Bara på grus.)
 
@oanki grattis till tummen och dig!

Kl.
Liten fråga hur är det egentligen med överben? Det är nu 3vrckor gammalt och han har varken haltat eller varit varm från start, reagerar inte när man rör de heller. Går det bra att rida ändå? Tg en kort skogstur i förregår för å se om han haltade då men nej inget, är det någon fara? Överbenet är rätt rejät ändå :/
Ingen aning, funderar över Nangijalas liknande bekymmer :p

Vi är nu inne på 4v med svullnaden insåg jag idag när jag började räkna. Pratade med min duktiga ridlärare i måndags och hon tyckte jag kunde avvakta lite till men... jag tror jag plockar med Nangijala på måndag när syrran har lektion och så får hon kika på det och säga vad hon tycker. Men jag tror jag ska ringa veterinären och kolla upp det om de tycker det.

En rolig sak har jag dock att berätta! Jag ville se Nangijala trava runt på ridbanan för att försöka (för tusende gången) hitta någon hälta. På denna månaden har hon ju mest stått och rundat till sig så jag hade longerpisken i handen men hästen lös. Jag smackar på, säger trav och viftar lite med spöet... och håller på att dö av skratt och lycka när min ponny lydigt travar runt i en ring kring mig :love: lite väl liten volt kanske, men hon lyssnade så bra så i båda varven oavsett gångart och stannade snällt när jag bad om halt. Överröste henne med beröm och godis och kände mig strålande glad att hon valde att springa runt mig stället för att smita bort till gräset i hörnorna :D filmbevis fick jag med
 
@Exotizc visst är det en härlig känsla att träna löst med sina hästar! Walle e så dålig ned både longering löst och godis så har inte kommit dit med honom ännu ^^

@oanki sitter på ett rätt dumt ställe för att man ska kunna linda de bra tror jag, för högt upp för skydd med. Men har ridit idag igen utan reaktion så tror det är lugnt :) överbenet sitter inte heller över en sena eller mitt på knät utan precis under på sidan nästan(svår förklarat) men de verkar helt lugnt för honom, blir vila två dagar sedan skogsskrittåtravtur på söndag kväll :)
 
Inte ett pip från ev nya fodervärden. Så jag antar att russet inte åker idag...

Xanadu åker iaf garanterat imorgon.

Jag planerar nog för att russet blir kvar, så dags att börja tömköra!
 
Här går det framåt. Dunder är hoppad för första gången i galopp över hinder. Har bara kört trav innan. Igår hoppade vi över ett litet dike i skogen. Superkul :D

Har mest ridit ut i skogen sista tiden.
Försöker få upp kondisen lite. Körde löshoppning innan i veckan för första gången sen treårs. Han fick känna på 80 cm och det är nog vad han ligger på nu utan någon träning alls. Hoppas det kommer igång lite löshoppningsträningar snart igen så vi kan åka på det. Är ju bra att hålla igång och dessutom få möjligheten att göra det för en tränare.

20140829_153917_54084273e087c33673a21038.jpg


img_20140903_172616_540737429606ee38d0cc1806.jpg

img_20140831_172355_5403446ce087c3796fd3ae4c.jpg


20140830_180051_54021e172a6b223b7345508d.jpg


Känner att han är mogen för nästa steg nu, så nu är det dags att köra in honom. Spara ihop till sele och vagn först.
 
Nu är vi uppe i nästan 2000 inlägg om våra fina 11-or. Därför stänger jag tråden och öppnar en ny.

Görel moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
647
Senast: Liten
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
645
Senast: Ketrawzc
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
249
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 024

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp