Årgång 2011 del 8

Hopplektion idag. Åh vad ponnyn blev glad när hon såg alla bommar! Hon var väldigt pigg och ruskade glatt på huvudet när vi travade fram. Bomserien klarade hon fint men de enstaka bommarna var så roliga att hon skulle hoppa dem idag igen. Framhoppningen gick bra, men idag var det en serie mitt på ridbanan och när hindren började fyllas på knöt det sig i huvudet på henne. De första i kombinationen var två stuts (första hindret hade vi hoppat) och ponnyn hann lyfta innan hon häpet stannade när hon fick syn på andra hindret. I backandet drog hon med sig bommarna och sen ville hon inte alls gå i närheten ett tag. Dessutom satte ridläraren upp två sockerbitar att rida mellan precis innan hindret som N glodde på. Med lirkande och envishet lyckades vi ta oss över och efter en paus kom vi två gånger till och då klarade vi hoppa både stutsen och ett hinder till.

Nästa veckas helg är det pay and jump på vår klubb. Tänkte att vi kan knata runt 30 och ta det lite som en miljöträning:D
 
X omskodd så jag får väl dra på mig ett par mjukis idag och rida.

Nästa gång blir full vintrerskoning, kändes jättekonstigt att boka när det är +15 ute!
 
X omskodd så jag får väl dra på mig ett par mjukis idag och rida.

Nästa gång blir full vintrerskoning, kändes jättekonstigt att boka när det är +15 ute!

Det är bra med min hovis. Man bokar inte vinterskoning utan man säger bara när han är här "jag vill ha broddhål med". Annars skulle det känts hemskt nu...
 
Det är bra med min hovis. Man bokar inte vinterskoning utan man säger bara när han är här "jag vill ha broddhål med". Annars skulle det känts hemskt nu...

Vi ska ev testa guldskor. Iofs har hon med grejer också ifall att.

Däremot kan ju en ruskig vinter resultera i tre vintrerskoningar istf en och då behöver tiden planeras om. Och plånboken gråta lite.
 
Jag fed i vinterridbyxorna, gick precis att knäppa. Ponnyn var inte oväntat stel och kantig och tråkig. Men hon blir ju så av att vila.

Så idag blir det töm och bommar istället och nästa tur ut i skogen, är ju snart älgjakt här :eek:
 
Själv räknar jag ner till de obefintliga vinterverkningarna :D

@lil-sis Fy för älgjakten. Tyvärr lär det ju börja lagom tills älgflugorna lämnar skogen tror jag :(
 
Indra är ute på annons som avelssto då ursprungsplanen att kunna betäcka själv nästa år tyvärr föll igenom :(. Har fått flera svar men ffa ett som jag hoppas som himla mycket på! Hon har fått gå i vinterhagen i en månad för att hon inte ska rejsa runt en massa, hagen är inte liten, men på en yta med träd och sten i en backe så de kan inte få upp fart och bralla omkring. Häromdagen lät jag dem få gå upp i sommarhagen igen och de blev så glada även om det viktigaste var att äta :D.

14316963_10209149230039765_1549465956313067619_n.jpg
 
Indra är ute på annons som avelssto då ursprungsplanen att kunna betäcka själv nästa år tyvärr föll igenom :(. Har fått flera svar men ffa ett som jag hoppas som himla mycket på! Hon har fått gå i vinterhagen i en månad för att hon inte ska rejsa runt en massa, hagen är inte liten, men på en yta med träd och sten i en backe så de kan inte få upp fart och bralla omkring. Häromdagen lät jag dem få gå upp i sommarhagen igen och de blev så glada även om det viktigaste var att äta :D.

14316963_10209149230039765_1549465956313067619_n.jpg
Såg att du hade delat det i en grupp :) hoppas du hittar ett perfekt hem till henne!
 
Jag fed i vinterridbyxorna, gick precis att knäppa. Ponnyn var inte oväntat stel och kantig och tråkig. Men hon blir ju så av att vila.

Så idag blir det töm och bommar istället och nästa tur ut i skogen, är ju snart älgjakt här :eek:
Tipsar om starriderridbyxor för gravidmagen, hade mina hela vägen, och dessutom Efteråt när magen fortfarande var som en ballong.

Har varit ute på en lb3 med min Alpha. Lite småmissar men jag är i stort sett nöjd, slutade på 62,7%. Fick avdrag för för låg form och det är vad vi får kämpa med i vinter, hon är byggd i nedförsbacke så vi har en del att kämpa med. Fick otroligt fina vitsord längst ned, "fantastisk häst" osv. Blir ändå orolig, känns som att hon aldrig kommer orka bära sig i en högre form.

Glänza har jag börjat hoppa in så smått, tittig men glad häst kan man sammanfatta det hela med:)
 
Ni som hoppar, vad har ni för sadlar? Blir galen! Var och provade ut en sadel till Alpha, fanns en ynka som passade men självklart så fick jag ont i ryggen det första jag fick när jag provade den på hemmaplan:( vad kan det vara som gör att man får ont i ryggen av en hoppsadel men inte av en dressyr? Ska tillägga att jag inte ens hoppade:)
 
Ni som hoppar, vad har ni för sadlar? Blir galen! Var och provade ut en sadel till Alpha, fanns en ynka som passade men självklart så fick jag ont i ryggen det första jag fick när jag provade den på hemmaplan:( vad kan det vara som gör att man får ont i ryggen av en hoppsadel men inte av en dressyr? Ska tillägga att jag inte ens hoppade:)

Jag har en Bates Caprilli men den passar inte så bra längre tyvärr.
För mig passar den perfekt men Walle behöver ett vidare järn och då blir den för svängd för honom.
 
Jag har en Bates Caprilli men den passar inte så bra längre tyvärr.
För mig passar den perfekt men Walle behöver ett vidare järn och då blir den för svängd för honom.
Vilket evigt bekymmer sadlar är! Och så hör man folk som har samma sadel till alla sina 75 hästar typ?
 
Ni som hoppar, vad har ni för sadlar? Blir galen! Var och provade ut en sadel till Alpha, fanns en ynka som passade men självklart så fick jag ont i ryggen det första jag fick när jag provade den på hemmaplan:( vad kan det vara som gör att man får ont i ryggen av en hoppsadel men inte av en dressyr? Ska tillägga att jag inte ens hoppade:)
Jag minns inte :rofl:O_o:confused: gud, det står helt still i huvudet haha! :angel: Efter att ha sökt runt och läst bland alla sadelmärken har jag kommit fram till att jag tror jag har en Globus (Esperanza???). Hjärnan har visst gått i strejk :o
 
På söndag ska föresten jag och Nangijala knata runt 30cm på pay and jump hemma på vår klubb :) Anmält till två rundor i 30cm. Hindren lär inte vara några bekymmer, men allt runomkring... ser redan framför mig hur hon glor storögt på folket på läktaren och går på tvären på läktarlångsidan :p
 
På söndag ska föresten jag och Nangijala knata runt 30cm på pay and jump hemma på vår klubb :) Anmält till två rundor i 30cm. Hindren lär inte vara några bekymmer, men allt runomkring... ser redan framför mig hur hon glor storögt på folket på läktaren och går på tvären på läktarlångsidan :p

Ändra mindset =) Se hur hon okomplicerat och glatt skuttar över varenda hinder helt fokuserad på dig. Funkar bättre så ;P
 
Jag tror min ponny brunstar O_o hon som aldrig visar nåt. Lite småseg och grinig, stannar och bara lyfter på svansen. Plockade väck manflätorna i veckan för styngflugorna verkade ha gett med sig men såklart vaknade de till liv igår igen så jag fick skrapa flugägg för glatta livet och klippa av från manen :cautious: Så flätade upp närmast manken igen

dsc02456_57e69657e087c302bcac0c83.jpg

dsc02453_57e6964be087c302bcac0c82.jpg
 
Nu har vi varit on/off i över 2 månader pga utslagen på benen som blir bättre för att sedan bli sämre igen.. :( Nu har vi fått nå mirakelmedel och tagit alla möjlig tester för att försöka komma underfund med hur vi ska bekämpa det..

Det blev ju pga detta ingen start i championatet som har varit målet under året, men jag får nöja mig med att vi iaf lyckades kvala. Nu är planen att hon ska bli helt bra och sen måste vi komma igång med träningen igen. :)
 

Liknande trådar

Ridning Efter 25 års riduppehåll så gav jag mig tillbaka upp på hästryggen och av en ren slump så blev det en ridtravare som jag återupptog min...
Svar
12
· Visningar
1 796
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Gah, nu är jag farligt nära ett nervsammanbrott. (Nya) equiatrkern var ju här i onsdags, och rättade snedhet på bägge hästarna...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 791
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 140
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 588
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp