Årgång 2011 del 8

Att kompisen gnäggar tillbaka gör ju saken inte bättre heller :p shettisen kan inte gnägga typ så han var tyst så då blev det lugnare, men syrrans ponny svarade ju hela tiden.
Haha nej det gör det hela värre, min kompishäst kunde heller inte gnägga, kanske därför hon ledsnade till sist:p
 
Hittade Nangijala med en svullen bakkota idag :down: kändes inte varm, ömmade inte, haltade inte i skritt och verkade inte heller halta i traven även om hon var något motvillig att trava. Vet att hon slog i ett par bommar igår när hon travade över så det kanske är från det.
 
Lika svullen idag. Ville inte att jag skulle röra henne idag. Skrittade utan att halta men vägrade travan (ridbanan dessutom jättelerig och blöt). Så typiskt. Och imorgon är det såklart hovslagardags men vi får väl se om hon går med på att verka det benet. De fick börja sova inne i natt så jag tror inte hon är vidare rolig imorgon...
 
Det där med att åka iväg med kompis är ngt man måste träna på har jag märkt. Red en tävling en gång med mitt ena sto, hon gnäggade efter kompisen exakt 11 ggr under min runda. (har det på film) när sedan kompisen skulle hoppa så hör man henne från transporten, 6 gnägg fick hon ihop då:p numera är hon fröken cool:) men då åker jag med två hästar till ridhus minst 4 ggr i veckan också!

Jag åker bara med en i taget :grin: Men det är ju lättare när alla är ens egna :)
 
@windloop Så trist!

Ponnyn var som som ättika mot hovis igår men lyfte snällt alla hovar tills hon kom till det skadade benet. Då bad jag att få ta benet själv med tanke på N:s min :p snäll då och sen överräckte jag det till hovis. Tyckte svullnaden var något bättre igår men har inte hunnit kolla idag. Tur i oturen hade N ändå inte kunnat följa med på lektion idag. P.g.a. ett flertal kvarkafall i länet isolerade sig vår klubb idag för att förhindra att smittan tar sig dit så jag fick låna ridskolehäst och försöka få fram ren ridutrustning :meh: inte det lättaste kan jag säga när man är stressad och sen.
 
Monsterponnyn var odräglig idag :meh: en äldre, hästvan, gammal man kom in i stallet och hon uppförde sig på sitt värsta humör så fort han tittade på henne. Strök öronen bakåt, ruskade ilsket på huvudet och visade tänderna. Gubben flinade glatt åt henne men ponnyskrället vägrade sluta försöka skrämma honom! :banghead: Svullnaden är inte helt borta men hon visar fortfarande inte hälta så nu sätter jag igång henne på tisdag. Skrället behöver komma ner på jorden igen!
 
Red lite lätt i tisdags och konstaterade att hon var fräsch och mjuk. Sen vilade hon två dagar till och idag skulle jag då rida. Banan är en sjö efter två dagars hällregn (och mer ska det komma) så blev ut i skogen. Tack gode gud att lilltjejen inte red med mig idag! Ponnyn livrädd för allt möjligt, skakade konstant på huvudet av all bubblande energi hon hade inombords och ägnade halva galoppsträckan åt att bocka! Kom liksom 15m i galopp, sen bockade hon minst lika länge innan jag fick upp huvudet och fattade ny galopp och sen började allt om igen :grin: har aldrig varit med om att hon varit så pigg innan!
 
Förra veckan höll Nangijala på att driva mig till vansinne. Var jävulsk jobbig måndag-onsdag: gav mig en spark, vägrade gå på stigen, ville bestämma stig själv (där flög jag av), rymde när min syster bytte hage och trängde in ett besökande ekipage i ett hörn och pep och sparkade. Avslutade med att ta sönder grinden och vara stollig halva ridlektionen :yuck: Men sedan dess har hon varit gudasnäll igen så all lagrad energi från vilan använde hon nog upp under lektionen. Igår blev det premiär med en ridtur i mörka skogen med pannlampa (med sällskap) och det fixade hon bra.
 
Mina öppnade munnen och blev vaccinerade igår. 1917kr/ponny gånger tre :cry:

Nåja, nu är det gjort för i år. Synd bara att det blev samma månad som grovfoder och ett par månaders mineraler skulle betalas :crazy:

Funderar på att ta av X skorna, Hovis hann inte igår och nu är det blötsnö överallt så hon smyger fram på styltor :(
 
Mina öppnade munnen och blev vaccinerade igår. 1917kr/ponny gånger tre :cry:

Nåja, nu är det gjort för i år. Synd bara att det blev samma månad som grovfoder och ett par månaders mineraler skulle betalas :crazy:

Funderar på att ta av X skorna, Hovis hann inte igår och nu är det blötsnö överallt så hon smyger fram på styltor :(
Åh det blev dyrt :o Men du rider inget just nu va? Och ingen annan rider X heller?

N är inte så billig denna månaden heller. Hon svettas floder vid lite ridning så måste klippa henne lite så det blev till att beställa täcken :meh:
 
Åh det blev dyrt :o Men du rider inget just nu va? Och ingen annan rider X heller?

N är inte så billig denna månaden heller. Hon svettas floder vid lite ridning så måste klippa henne lite så det blev till att beställa täcken :meh:

Ingen ridning, det går inte. Och medryttare här ute är bara bökigt och jag vill inte låna ut :D
 
@lil-sis Kan tänka mig det. N hade hellre fått stå än att jag skulle lånat ut henne :p har svårt med kontrollbehovet med henne. Den enda jag hade kunnat låna henne till hade varit min syster (och lilltjejen om hon hade varit äldre).
 
Mina öppnade munnen och blev vaccinerade igår. 1917kr/ponny gånger tre :cry:

Nåja, nu är det gjort för i år. Synd bara att det blev samma månad som grovfoder och ett par månaders mineraler skulle betalas :crazy:

Funderar på att ta av X skorna, Hovis hann inte igår och nu är det blötsnö överallt så hon smyger fram på styltor :(
Margarin? Det funkar i ett tag iaf
 
Nangijala är mer vild än tam igen :meh: frusen knölig mark och minusgrader sen en vecka och ponnyns energi lagras i kroppen. Var helt knäpp på lektionen i onsdags (gick inte att ha henne i närheten av en stor skimmel som är ny i gruppen för hon skulle bara sparka honom) och det var inte förrän igår som jag lärde mig att ponnyn är rädd för vita hästar :eek::confused::laugh: Åkte till ridhuset och där var såklart skimlen från vår grupp + en c-ponny skimmel. Stackarn blev så rädd och stressad så fort de rörde på sig i närheten av henne och skyggade som bara den i början. Helst ville hon springa bakom stallkompisen och kom de för nära skulle hon sparkas.
 
Min Tussas ben börjar sakta men säkert bli bättre. Dumma bakterier. Nu taggar vi om inför nästa års tävlingar. Nästa år kommer jag nog dock (motvilligt) lämna över till den yngre generationen ryttare för att ta över tävlandet. Nu hoppas jag att det går fortsatt åt rätt håll med bakterierna på benen och att vi kan sätta igång henne och även åka på träningar lagom till årsskiftet.

För att summera detta år så hann vi med c 15 starter, från LE-LB varav 8 st av dessa var felfria rundor och resten 4 felare med nån 8 fels runda. Vi kvalade in till championatet och prövade även på att åka på meeting.
 
Prinsessan är äntligen nere i skåne med mig och resten av gänget sedan en tid tillbaka :love:
Lite lurvig och VÄÄÄLDIGT pigg har vi nu börjat skritta (hon gör lilla skrittrundan på 30 min, de andra två gör samma runda på 40 min :p). Hjärtat låter fortsatt bra, magen bra och inga tendenser till fångåterfall samt såret vid kotan som syddes läker fint. :banana:
Så nu behöver jag egentligen bara tålamod för igångsättningen. Sist jag red henne var i slutet av april!! Längtar helt vansinnigt mycket efter att rida och träna henne igen. Så håll alla tummarna att det kanske äntligen är hennes tur :bump::bow:
 
Prinsessan är äntligen nere i skåne med mig och resten av gänget sedan en tid tillbaka :love:
Lite lurvig och VÄÄÄLDIGT pigg har vi nu börjat skritta (hon gör lilla skrittrundan på 30 min, de andra två gör samma runda på 40 min :p). Hjärtat låter fortsatt bra, magen bra och inga tendenser till fångåterfall samt såret vid kotan som syddes läker fint. :banana:
Så nu behöver jag egentligen bara tålamod för igångsättningen. Sist jag red henne var i slutet av april!! Längtar helt vansinnigt mycket efter att rida och träna henne igen. Så håll alla tummarna att det kanske äntligen är hennes tur :bump::bow:
Så härligt :D vet precis känslan.
 

Liknande trådar

Ridning Efter 25 års riduppehåll så gav jag mig tillbaka upp på hästryggen och av en ren slump så blev det en ridtravare som jag återupptog min...
Svar
12
· Visningar
1 797
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Gah, nu är jag farligt nära ett nervsammanbrott. (Nya) equiatrkern var ju här i onsdags, och rättade snedhet på bägge hästarna...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 792
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 144
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 589
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp