Bukefalos 28 år!

Sv: Åsikter

Det var en hel sida idag om den här artikeln i VLT... Blandade åsikter kan man säga... Jag tyckte jag såg en bukefalist med... :confused:
 
Sv: Åsikter

Vad jag har hört så kommer Bäck att delta vid Hästens dag i Västerås (tror att det är i Aroshallen, men är inte säker) i helgen. Vore intressant att passa på att fråga henne då om detta utspel, om att distansritt borde försvinna som ridsportgren under Ridsportförbundet, har något att göra med att det har diskuterats att distansritt kan bli en OS-gren om fälttävlan utgår. Distansen är m.a.o. ett hot (även om jag inte tror att det är ett så stort hot) mot en tävlingsgren som fått ännu mer kritik, väl, än distansen.

Och kanske finns ett personligt intresse för just fälttävlan hos fam. Bäck eftersom, enligt ett tidigare inlägg, dottern Bäck tävlar i fälttävlan... Konspirationsteori ;-) men vad skall man tro om så dålig journalistik..?

Annette
 
Sv: Åsikter

till er som läst hela artikeln som skrevs senast , kanske någon kan se till att vi som bara har tillgång till den förkortade nätupplagan får läsa allt. hoppas att någon som har tillgång till VLT kan hjälpa till. tack
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Åsikter

JAg skrev till Bäck o frågade om tillgången till artikeln på nätet - VLT gör som många andra tidningar, de nätpublicerar långt ifrån hela tidningen. Så det blir till att gå till Bibliotekets dagstidningsavdelning! Eftersom VLT tydligen citerat mina synpunkter så lovade hon dock att skicka en papperstidning till mig - ser fram mot posten i morgon med viss spänning!
 
Sv: Åsikter

jag kan svaller skriva när vi har fått hem tidningen som vi tydligen ska få..
pappor är tydligen bra ibland :p

ska bli intressant att läsa ska de bli!
 
Sv: Åsikter

Eftersom denna journalist och dess tidning bör följa de pressetiska reglerna som bland annat strävar efter saklighet och korrekthet har jag anmält Elisabeth Bäck och VLTs artikel till Pressombudsmannen för granskning.

Dessutom anser jag att detta är en sk artikel, publicerad på nyhetssidan, ej en debattartikel på en debattsida. Detta gör att artikeln saknar grundläggande journalistiska värderingar såsom objektivitet, kvalitet, nyhetsvärde och källkritik.

Vi får se om detta leder till något. Förhoppningsvis kan Elisabeth Bäck lära sig något journalistik och dess grundregler. Såsom jag skrev förut, vi måste bli granskade, men det ska ske korrekt och sakligt utan personliga intressen.
 
Sv: Åsikter

Tack för komplimangen - jag är inte så van vid såna! :bump: :rofl: :banana:
 
Sv: Åsikter

Det tycker jag var ett väldigt bra initiativ. Jag håller helt med dig om att artikeln inte var en debattartikel utan skall följa de journalistiska kriterier du räknade upp. Man studsar när man läser Bäcks artikel p.g.a. osakligheten och oseriositeten. Skall bli spännande att se vad det blir för resultat av din anmälan. Hoppas du håller oss underrättade?
 
Sv: Åsikter

Toppen Dessert Wind, jag hade samma tanke själv men har inte haft energi att skrida till handling. Tack, bra att du gjorde det, jag tror att detta är rätt väg att gå.
 
Sv: Åsikter

Hej

Har iallafall fått svar att de mottagit och läst igenom anmälan till PO. De ville ha lite kompletteringar och det ska de gladeligen få. Vet inte vad de vill ha, är på jobbet till måndag.

Ja, pressetiska regler är viktiga, helt klart.
 
Sv: Åsikter

Ja... jag vet inte vad jag ska säga ensingång..... synd om henne som inte förstår naturligheten i denna gren...
 
Sv: Åsikter

Hur gick detta med anmälan? Har ni hört något?

Jag kom att tänka på det nu när det har dött en häst efter en unghästtävling i fälttävlan... Inte för att försvara distansen genom att visa på dåliga exempel i andra grenar, men just för att EB ju var fälttävlansintresserad och att det är lite småtaskigt att kasta sten i glashus.

/Camilla
 
Sv: Åsikter

Jo den har lagts ner,

anledningen är att det måste vara den person som känner sig kränkt och är utpekad som anmäler. Har pratat med M om detta och lovat att skicka henne papper som hon bara kan skriva under och skicka. Då borde det gå, hoppas jag, att få en ursäkt.
 
Sv: Åsikter

Asså, jag blir så :devil: förbannad på folk som uttalar sig och kastar åsikter, kommentarer och påståenden omkring sig även om dom inte vet att j*vla sh*t om det!

Om dom nu vill förbjuda distans så kan dom ju plocka bort fälttävlan också som nästan har en ännu högre riskkurva än distans med tanke på att det rids över fasta hinder, ut över "stock och sten" och om hästen tar ett felsteg så kan det i värsta fall vara ute med både häst och ryttare. (Inget illa menat till er som håller på med ft)
 
Sv: Åsikter

Asså, jag blir så förbannad på folk som uttalar sig och kastar åsikter, kommentarer och påståenden omkring sig även om dom inte vet att j*vla sh*t om det! Om dom nu vill förbjuda distans så kan dom ju plocka bort fälttävlan också som nästan har en ännu högre riskkurva än distans med tanke på att det rids över fasta hinder, ut över "stock och sten" och om hästen tar ett felsteg så kan det i värsta fall vara ute med både häst och ryttare. (Inget illa menat till er som håller på med ft)

Men hallå!???

Men nu gör du precis samma sak som du säger dig vara emot? Jämför inte sporterna på det sättet tycker jag. Distans- fälttävlan.
Vi vet att fälttävlan är ett riskmoment. Distanshästar skadas de med, gemensamt är att alla jobbar för att utveckla sporterna till att bli säkrare och få snabbare indikationer på ev skador.

( Ska själv testa lite fälttävlanshinder på träning, för skojs skull.)

Lägg ner!
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Scannade papper KU25 jag fick från Wolksvagen för mitt billån. Försöker lägga in den i deklarationen, men får felmeddelande "Kontrollera...
Svar
7
· Visningar
387
Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
2 507
Senast: Badger
·
Utrustning Är det någon som har selen Drive out Duo Plus? Är ni nöjda? För- och nackdelar? Ska mäta lite i helgen och kanske klicka hem en sådan...
Svar
0
· Visningar
191
Utrustning Hej, tänkte kolla med er om ni tycker benlindor är nödvändigt, och när det isåfall blir nödvändigt? Är det endast vid hårdare träning...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 683
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bilsätesskydd
  • Valp 2023 -den andra
  • Katter med olika foderbehov

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp