Återbetalning

WBanna

Trådstartare
Jag anmälde min häst till en tävling där det stod i proppen att betalning görs i samband med anmälan, men det stod inget om att anmälan var bindande. Det stod heller ingenting om återtagande av anmälan. Vi beslutade oss sedan för att det var onödigt att göra denna start, så ca 3 veckor före tävlingen så återtog/avanmälde jag i TDB, detta var även före den ordinarie anmälningstiden gått ut. Nu säger arrangören att jag inte får tillbaka pengarna, men från annat håll så har jag hört att man har rätt till återbetalning när det inte står något i proppen om att anmälan är bindande.

Någon som har koll på vad som egentligen gäller?
 
Det står i TR. "
Arrangör får i propositionen ange att anmälningsavgiften ska betalas i samband med anmälan. I sådant fall utgår moment 131.4 det vill säga det går inte att återta anmälan"
 
Anmälningsavgiften har mig veterligen aldrig varit återbetalningsbar om inget annat angets i proppen. Endast startavgiften betalas tillbaka (ifall startavgift skal betalas vid anmälan) om avanmälan görs innan startanmälan eller enligt prop.
Det är också brukligt att startavgift förverkats om avanmälan görs senare än 24 timmar innan start och veterinär/läkarintyg inte kan visas.
 
Anmälningsavgiften har mig veterligen aldrig varit återbetalningsbar om inget annat angets i proppen. Endast startavgiften betalas tillbaka (ifall startavgift skal betalas vid anmälan) om avanmälan görs innan startanmälan eller enligt prop.
Det är också brukligt att startavgift förverkats om avanmälan görs senare än 24 timmar innan start och veterinär/läkarintyg inte kan visas.
Nej men pengarna dras ju inte förrän på sista anmälningsdag/likviddag (om det inte är betalning vid anmälan alltså) så innan dess går det att avanmäla sig utan att behöva betala. Jag antar att det var det trådskaparen tänkte på.
 
Nej men pengarna dras ju inte förrän på sista anmälningsdag/likviddag (om det inte är betalning vid anmälan alltså) så innan dess går det att avanmäla sig utan att behöva betala. Jag antar att det var det trådskaparen tänkte på.

Ja precis, för ofta brukar man ju kunna återta anmälan utan kostnad (om man gör det i tid) och när jag först mailade och frågade arrangören, så fick jag till svar att det gick att återta. Men när det väl kom till kritan så gick det bara att avanmäla.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 840
Hästvård Jag har säkt bland trådarna men kan inte hitta någon som riktigt besvarar min fråga och mina funderingar... Jag vet att stons cykel inte...
Svar
16
· Visningar
2 839
Senast: Docka
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 664
Dressyr Lägger den här på dressyr eftersom det är en dressyrtävling det handlar om, och dressyrtävlingar är ju lite speciellt eftersom det är...
Svar
0
· Visningar
736

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Annonsera mera VII
  • Magsår eller kolik?

Omröstningar

Tillbaka
Upp