Att fylla 30

Jag har inte fyllt 30 än, men ställer mig bredvid @Springsteen och säger att jag inte heller firar mina födelsedagar, sedan flera år tillbaka. Att bli äldre är inte värt att fira i mina ögon.
 
Jag har inte fyllt 30 än, men ställer mig bredvid @Springsteen och säger att jag inte heller firar mina födelsedagar, sedan flera år tillbaka. Att bli äldre är inte värt att fira i mina ögon.
Jag har inte fyllt 30 än, men ställer mig bredvid @Springsteen och säger att jag inte heller firar mina födelsedagar, sedan flera år tillbaka. Att bli äldre är inte värt att fira i mina ögon.
Jag firade min 30 årsdag i London tillsammans med sambon. Vi shoppade på dagen och åt på fin restaurang på kvällen. Några veckor innan hade jag fest och 5 kamp för närmsta släkten. Egentligen skulle jag velat ha fest för vännerna, men var dels sent ute och dels bor jag så trångt så hade isf fått hitta annan lokal. Tyckte det var härligt att resa iväg!
 
Jag älskar födelsedagar och har alltid gjort. Inte siffran i åldern, utan tanken att det är min egen dag som jag bestämmer helt själv hur jag vill ha den (bortsett från om det är en vardag och man måste gå till jobbet såklart).

Hade inget extra ståhej när jag fyllde 30, det var familjen som var bjudna på kalas bara som vanligt. Började dock dagen med att bränna ena handen på spisen och fick sen försöka förklara för syskonbarnen (4-åringar) varför jag inte kunde hålla dem i handen. Tjejen reagerade med att se väldigt bekymrad ut och säga "gjorde du det när du var liten?". Mja, fyller man 30 räknas man nog inte som liten och borde veta bättre. :p
 
Ni som har (eller ska fylla 30) Hur firade ni eran dag?

Jag går från att ena dagen vilja ha en större fest med alla mina vänner samlade, till att andra dagen vilja fly ut till stugan och inte bli firad överhuvudtaget.

Mina vänner tycker att jag ska ha kalas, dom tror att jag kommer ångra mig annars...
Och ja, jag tycker det är lite ångestladdat att fylla 30, jag stannade i ålder när jag fyllde 25 :D
Jag är nog en sån där som inte bryr sig, har inget direkt vännesumgänge längre så det blir väl mest som det brukar lite fika med föräldrarna och sen är det bra. Har ingen ångest över att bli äldre heller, för det är något man blir oavsett om man vill eller inte... :/
 
Jag jobbar på dagen och sen tänker jag åka till stallet och sen är den dagen slut. Har inte min födelsedag på fejan för att slippa massa grattis och kommer verkligen inte ha någon fest.
Födelsedagar intresserar mig inte alls.
Jag har inte heller min födelsedag på fejjan, och håller inte på att grattar hit och dit heller... Men av någon anledning är det så konstigt för min familj.

För min del blir det ingen sommarfest iaf. Min pappa opereras i morgon, och även om det inte påverkar mig så mycket så känns det inte som rätt tillfälle att kalla till fest. Däremot har jag börjat kolla om jag och sambon inte ska åka på vandringsresa utomlands precis efter nyår istället, för att liksom fira oss själva
 
Ehm, jag var oerhört deprimerad då jag var väldigt sjuk och väldigt långt borta från all familj och alla vänner. Jag åkte och besökte en vän i ett annat land och vi gjorde egentligen inte särskilt mycket, det var mest skönt att ha en vecka utan en massa press på mig.

När jag väl var i Sverige några månader senare var jag fortfarande i för dåligt skick för att anordna något (fick panik av hela tanken, jag tycker om ordna partyn i vanliga fall) och sa knappt till någon att jag var hemma i 1.5 månad.

Däremot åker jag hem om några veckor och håller på och anordnar "Världens mest försenade 30 års party". Det är precis exakt en månad innan jag fyller 31. Mest ser jag framemot att träffa alla jag inte sett på över 18månader. Var också orolig att ingen skulle vilja komma men de flesta har faktist sagt ja (till och med personer som aldrig kommer på grejer), känner mig alldeles rörd! Verkar bli över 20pers, men möjligtvis över 30 (svårt det där när en i familjen säger att de kommer, kommer maken och barnen också? eller bara maken, eller kommer personen själv?).

Jag har gjort det lätt för mig, så det blir knytis (det brukar bli lite roligare också). Vi har som tur är en stor äng nedanför huset så jag hoppas på sol :D Det blir femkamp men också en skattjakt (med en massa tacky turist grejer som priser från de länder jag varit i under våren :rofl: )

En annan vän är värsta glad över party och tyckte "jag fick ju inget party så det ska bli så kul att komma på ditt". Så jag gjorde en deal med henne, hon bakar en tårta till mig och jag en till henne. Så vi ska ha tårt bake off dagen innan :D

I slutändan gör man vad som känns bra för en själv :) För mig kändes det bra att ha ett party 11 månader senare ;)
 
Ni som har (eller ska fylla 30) Hur firade ni eran dag?

Jag bjöd våra "närmsta" 30 vänner, på mingelkväll, bjöd på snittar och snacks. Alkohol fick de ta med själva, även om det fanns lite extra vin om nån ville ha.
Det blev en jättekul kväll/natt som jag kommer minnas! :)
 
Jag har redan börjat spåna inför min 30årsdag. Folk får gärna komma och fira men då får de ta sig till *valfri najs semesterort* först, för där tänker jag befinna mig ihop med mannen. Eller så köper jag bara något fint (och dyrt) till mig och hästarna i ridsportsaffären :D
 
Jag firade inte alls och det var några som blev typ helt förskräckta för att inte ens min närmaste familj gjorde något men det var för att de visste att jag inte ville då jag har haft fruktansvärd ångest för att fylla 30. Jag fick dock ett kuvert tillsmygt när vi hade vanlig familjemiddag en vecka senare och resultatet av det kuvertet ligger nu och sussar bredvid mig :love:
11218168_926021027461140_8826525728410062536_n.jpg
 
Jag hade en lugn födesedag med lite vänner hemma och fika och sånt, ingen alkohol alls faktiskt. Hade ingen direkt ångest över det hela och ångrar inte att jag inte gjorde någon stor fest heller. Men jag är inte så mycket för stora fester i vanliga fall så det hade nog inte gjort skillnad.
 
Jag och mina två närmaste vänner fyllde 30 samma år så vi hittade ett trevligt datum, bjöd in de släktingar och vänner vi önskade se på plats och hyrde en anläggning på en bondgård. Maskerad och liveband, jag hade jättekul. Vi lagade all mat själva och bjöd på mat och alkohol köpt i Tyskland. Blev ca 5000/person och vi var närmare 60 personer. Så himla lyckat!
 
Jag tänker att jag ska sitta i en förgylld fåtölj under några timmar och bevilja audiens så folk kan lämna sina gåvor vid mina fötter, samtidigt som min sambo fläktar mig med palmblad och serverat drinkar... :D Helt rimligt tycker jag...
 
Jag tänker att jag ska sitta i en förgylld fåtölj under några timmar och bevilja audiens så folk kan lämna sina gåvor vid mina fötter, samtidigt som min sambo fläktar mig med palmblad och serverat drinkar... :D Helt rimligt tycker jag...
Vet du va! Jag har en bild på mig i en guldtron från min födelsedag. Det var en såndär skämtbild då vi råkade traska förbi :D J
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 719
Senast: Badger
·
Mat Jag fyller snart 30 år och ska anordna en fest för familjen. Då jag bor 60 mil från alla andra i familjen lånar jag brorsans hus och...
Svar
8
· Visningar
829
Senast: mamman
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 121
Senast: Acto
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag fyller min älskade under bara fantastiska Voffi ett år 💙💙💙 Jag kan inte ens tänka hur det skulle vara om jag inte hade haft min...
2
Svar
28
· Visningar
1 560

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp