Bukefalos 28 år!

Att hjälpa någon med åldersdepression

Jag har aldrig hört talas om att personaltätheten skulle vara lika i servicehus som på äldreboende, det kan ju tänkas att din mor har ett beslut om väldigt mycket hemtjänst (och hemtjänsten utgår från servicehuset) så det i praktiken fungerar väldigt lika. Men sen är det förstås som du säger, att det kan fungera i olika kommuner.

Nej, hemtjänst är det inte.

Boendet kallas servicehus på skylten utanför, men när jag googlar det heter det vård- och omsorgsboende. Det hette även det första stället mamma var på.

Att de är skyldiga att låta dem bo tillsammans vet jag, det var vi barn som sa nej till lösningen på mammas dåvarande boende. Lägenheten de kunde få där var 39 kvm. Vi frågade om det inte fanns någonstans där de kunde få bo större, och då blev det boendet där de är nu. De har en lägenhet på 68 kvm så det är stor skillnad. Båda går med rollatorer och är förstörda av värk och mamma är dessutom dement. De hade förmodligen slagit ihjäl varann på 39 kvm.

Enhetschefen på det nya boendet försäkrade också att de skulle få samma vård och omsorg som på mammas första.
 
Nej, hemtjänst är det inte.

Boendet kallas servicehus på skylten utanför, men när jag googlar det heter det vård- och omsorgsboende. Det hette även det första stället mamma var på.

Att de är skyldiga att låta dem bo tillsammans vet jag, det var vi barn som sa nej till lösningen på mammas dåvarande boende. Lägenheten de kunde få där var 39 kvm. Vi frågade om det inte fanns någonstans där de kunde få bo större, och då blev det boendet där de är nu. De har en lägenhet på 68 kvm så det är stor skillnad. Båda går med rollatorer och är förstörda av värk och mamma är dessutom dement. De hade förmodligen slagit ihjäl varann på 39 kvm.

Enhetschefen på det nya boendet försäkrade också att de skulle få samma vård och omsorg som på mammas första.
Som sagt, det är möjligt att det var en lösning för att få det att funka och det är ju alltid det viktigaste. Men jag vill påstå att det inte är en ingen vanlig lösning och hur det brukar fungera. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 222
Senast: Jahaja
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 736
Senast: Saigon
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 813
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 227
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp