Bukefalos 28 år!

Att näta in balkongen?

Sv: Att näta in balkongen?

Insynskydd. Men de hjälper inte alls, ska bygga på med växter och så allteftersom.

Katterna är ute typ jämt :D Sitter och spanar :rofl: Och granntanten bredvid är jättenöjd för nu kan hon prata med dem på dagarna :)
 
Sv: Att näta in balkongen?

En allmän fråga.

Måste man ha tak över. Ska näta in våran altan till när kattungen kommer i sommar och vi hade tänkt att sätta nät över altanräcket. Det kommer bli ca 2 meter högt. inte kan en katt hoppa ut då?
Tänker också på detta med glipor. Det kommer att bli en liten glipa vid grinden på kanske 2 cm. Det måste väl vara ok?
 
Sv: Att näta in balkongen?

Hoppa - förmoligen inte, men med all säkerhet klättra!
2 cm torde vara för litet för att den ska kunna trycka sig ut.
 
Sv: Att näta in balkongen?

tänkte inte alls på att de kanske klättrar på galler. :( min ras ska ju vara klätterapor också.
 
Sv: Att näta in balkongen?

Två av mina klättrar så tak var självklart, senast idag var den ena uppe i taket :eek:
 
Sv: Att näta in balkongen?

Inte alls säkert du behöver nät-tak.
Det har inte jag och mina katter har aldrig ens försökt klättra i mitt nät.

Jag har satt ett lager svetsnät runt balkongräcket helt enkelt. Fäst med buntband och två krokar på väggen. Finns ett inlägg längre upp med bilder.

Nätet når ca en meter över balkongräcket och svetsnätet är antagligen alldeles för rangligt för att de ska gilla att klättra i det.
 
Sv: Att näta in balkongen?

Mina klättrar i rådjursnätet, och är uppe i taket som är ca 130cm över balkongräcket. Jag skulle INTE chansa :eek:
 
Sv: Att näta in balkongen?

Är det riktiga cirkuskatter du har? :D

Jag hajar riskerna men grejen med svetnät är att om de börjar klättra så böjer sig nätet över katten och den kommer ingen vart.
 
Sv: Att näta in balkongen?

Alldeles vanliga "huskatter" som trivs med att vara överallt, utan överdrift :crazy:
 
Sv: Att näta in balkongen?

Nätet som lil-sis och jag använt kostade 400 kr för en rulle som var 1,5 x 20 m.

Min balkong:
Totalkostnad: < 1 000 kr
(Inkl. färg, beslag, lås, hel rulle nät, extra hönsnät, virke, skruv, häftstift (till häftpistol) och buntband.)
Det är min vansinnigt händige bror som fixat det och jag kan t.o.m. öppna mittensektionen om jag behöver. :bow:

002.jpg


003.jpg


004.jpg


013.jpg


007.jpg


En av mina katter är en sk "flygande ap-huskatt", så varenda liten glipa är täckt av nät.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Katt Hur nätar man in balkongen på bästa sett? Skicka gärna bilder på era lösningar :)
2
Svar
21
· Visningar
1 912
Senast: gul_zebra
·
Övr. Katt För knappt en vecka sen fick jag och min sambo hem en katt, han är bara 10 månader så fortfarande väldigt nyfiken och busig kring det...
Svar
4
· Visningar
3 255
Senast: purity_666
·
Övr. Katt Jag har flyttat nyligen, och med det lämnat katternas innätade altan. Bor numera 4 våningar upp och har en gigantisk balkong - den ska...
2 3
Svar
41
· Visningar
14 377
Senast: MissFideli
·
Hemmet Jag ska glasa in min balkong för att kunna nyttja den en större tid av året. När det är varmt så vill jag dock kunna öppna upp så mycket...
Svar
1
· Visningar
932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp