Att sälja tavlor, hur går jag till väga?

Det blir kanske så att jag behåller dom då, gillar dom mycket! Men givetvis lite irriterande att försäljaren inte sagt att de är kopior. Det gör inget för egen del, men ärlighet skadar ju inte :)
 
Det blir kanske så att jag behåller dom då, gillar dom mycket! Men givetvis lite irriterande att försäljaren inte sagt att de är kopior. Det gör inget för egen del, men ärlighet skadar ju inte :)

Om du gillar dem skulle jag behålla dem. Är alltid svårt med konst, kan ju finnas nån därute som känner att de bara måste ha tavlorna kosta vad de kosta vill. Men generellt tror jag att mer än 1500 kr per tavla blir mycket svårt - och risken är att du inte ens får det.

Köper en del tavlor på auktioner, alltså vanliga auktioner ute runt om i landet, där dödsbon och allsköns krams säljs. Det är helt ologiskt var buden hamnar. Har två stoora tavlor jag älskar. Den ena är signerad och numrerad, svensk konstnär. Trodde den skulle bli dyr - jag betalade tio spänn. Sen har jag en annan i olja som också är signerad men utländsk konstnär, inte känd-känd men inte svår hitta info om. Den fick jag ge 300 för.

Sen kommer nåt massproducerat tryck av solnedgång och folk bjuder ihjäl sig. Eller en ful repig duk går för 1500 kr för att budgivarna vill komma åt ramen. Etc.

Så det gäller ju hitta någon som vill ha just de tavlorna. Och du får nog inte ens hälften av vad du lagt. Så är de favoriter - behåll dem tycker jag!
 

Liknande trådar

Hemmet Jag behöver hjälp!!! För sisådär 15 år sedan, flera år innan vi flyttade hit, var vår gård ett dödsbo och ägarinnorna var aldrig här...
Svar
16
· Visningar
4 418
Senast: Dorinda
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 062
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp