Bukefalos 28 år!

att sy sin egen kavaj

saltopeppar

Trådstartare
Vet inte om denna hamnade helt rätt, men har en snabb fråga.

Jag skulle vilja prova att sy min egen kavaj, men undrar om det finns några speciella bestämmelser som man måste anpassa sig efter?
Jag hittar inget i TR, men tänkte om fanns regler och förordningar om tex knappar, dragkedjor, kragen eller liknande.

Nu är ju detta bara lite pyssel från min sida för att se om jag ens kan, men blir jag nöjd vore det ju kul att man faktiskt fick använda sig av den, även fast risken är liten med tanke på mina sykunskaper:D

tacksam för svar eller om någon vet vart jag ska vända mig:)
 
Sv: att sy sin egen kavaj

I TR3 (hoppning) står det bara "ridkavaj" utan specifikation på hur den ska se ut

I TR2 (dressyr) står
Ridkavaj är en figurskuren kavaj av tyg, knäppt fram och försedd med öppet sprund
i rygg eller båda sidor. Jacka som slutar vid midjan räknas ej som ridkavaj.
 
Sv: att sy sin egen kavaj

Tack för svar!

Det var det jag hittade med, och jag tar det som att det bara är att köra på:) jag får väl ha med mig en extra kavaj ifall någon skulle klaga.. OM jag ens vågar ha på mig min eventuella skapelse:D
 
Sv: att sy sin egen kavaj

Ifall du tänkt hoppa i den så glöm inte att du måste lägga till mer tyg i ärmhålet på ärmen. Annars kommer den spricka om du inte syr i stretchigt tyg.
 

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 532
Senast: Hedinn
·
Bukefalos Jag postade ett nästan identiskt inlägg i en tråd tidigare men tänkte att det nog förtjänade en egen tråd. Det kan finnas fler sätt som...
Svar
0
· Visningar
666
Senast: Gunnar
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
13 664
Senast: LenaH
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 479
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp