Att tävla ponny mot stora hästar

@KarinP Jag vet faktiskt inte om en kan ändra hästens kategoristatus fram och tillbaka. Det ÄR ju en ponny och borde ju även stå som det i TDB kan jag tycka. Vet inte om du kanske riskerar att tappa bort alla mätningar på den om du ändrar den till häst dessutom, och det är kanske onödigt. Att ni står som ponny i TDB på PnR/PnJ spelar ju ingen roll alls. Och om du vill anmäla till P60, hade jag helt enkelt kontaktat arrangören så de lägger in er rätt :).
 
Tack för svaret. :) det är ju inte precis superenkelt...

Jag har kontaktat supporten i TDB som hänvisar till SvRF (lite konstigt då just vad/hur som går/ska göras i TDB borde ligga på supporten och inte förbundet tycker jag iallafall). Så jag har slängt iväg frågan till förbundet och hoppas dom kan/vill svara (snabbt).

Är inne på att låta d-ponny stå kvar när jag löser licensen. På riktiga tävlingar (dvs lokal och uppåt) är det ju oftast inte kombinerad anmälningsklass ponny och häst, utan antingen är det bara en häst-tävling eller så är det separata anmälningsklasser (ex klass 1 LA:1 ponny, klass 2 LA:1 ridhäst), och då kan jag ju anmäla som häst.

....Utan mest problem på klubbtävlingar med placeringar där jag vill tävla mot häst, eller om det finns några begränsningar då tex att det inte finns en hästklass i P60... Jag kanske ska se det som en fördel att jag nu kan anmäla till ALLT :D

I vilket fall superbra att tråden finns och tack igen för svaret!

Detta finns inget svar på i FAQn på TDB. Ska lämna in som förbättringsförslag.

Ha en bra dag!
 

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
1 728
Skola & Jobb Är sjukskriven sen en tid tillbaka (gått in i väggen pga överbelastning) sköter om stallet och hästarna som vanligt. Rider hemma men...
Svar
17
· Visningar
1 092
Senast: escodobe
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 112
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 128
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp