Bukefalos 28 år!

Att trappa ner - djur

Denna tråden kom väldigt lägligt för mig. Jag är så trött på allting!
Svarar mig själv med en uppdatering. En häst såld och gotlandskaninerna är helt avvecklade så nu finns det inga kaniner alls på gården. Det är tomt, men faktiskt ganska så skönt. Hästarnas dymanik blev dock inte helt bra och istället för ett surt sto och ett rätt lättsam, så har jag numer två sura ston och det lättsamma stoet som alltid varit snällast och gulligast har börjat göra utfall i hagen. Så jag behöver kanske köpa eller låna in en till för att gruppdynamiken ska bli bättre igen.
 
Svarar mig själv med en uppdatering. En häst såld och gotlandskaninerna är helt avvecklade så nu finns det inga kaniner alls på gården. Det är tomt, men faktiskt ganska så skönt. Hästarnas dymanik blev dock inte helt bra och istället för ett surt sto och ett rätt lättsam, så har jag numer två sura ston och det lättsamma stoet som alltid varit snällast och gulligast har börjat göra utfall i hagen. Så jag behöver kanske köpa eller låna in en till för att gruppdynamiken ska bli bättre igen.
Låna mitt avelssto jag behöver dra ner på hästar 😄
 
Låna mitt avelssto jag behöver dra ner på hästar 😄
Ja, det behövde ju jag också göra. :D Dessutom har min bästa granne tillika höbonde dött, så nu får jag inte balarna hemkörda och inlastade i foderhäcken i priset som jag fått innan för nu är det en annan granne som kör hem balarna åt mig och han tar 200:-/gången, vilket egentligen inte är dyrt på något vis, men det är ju pengar som tottar upp och grannen är inte jätteglad åt extraarbetet utan säger att det är max över denna vintern, men till sommaren och nästa vinter får jag klara mig själv. Så nu behöver jag köpa en traktor också...eller om jag kan köpa en balvagn till fyrhjulingen, men kan jag lasta in balen med balvagnen in i foderhäcken tro....
 

Liknande trådar

Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
14 15 16
Svar
307
· Visningar
19 023
Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
26
· Visningar
923
Senast: tuaphua
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 708
Senast: Myrten
·
Hemmet Hej! Är det någon händig själ där ute som svara på lite frågor angående slipning av bord. Det här bordet (se bild) skulle jag vilja...
Svar
2
· Visningar
314
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp