Att vara Jessica

IMG_4491.jpg

Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid.
Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna.
Det var en ganska kall natt runt 21 tiden.
Jag hade tagit beslutet. och ringde en god vän och jag tror (för jag mins inte riktigt) att jag stor bölade min vän i örat ett bra tag innan jag kunde säga att jag var trans till min vän. Hon svarade med lite frågor. men jag jag mins inte vad. vi pratade i 3 timmar om olika saker som vi ofta har gjort. kom hem och la mig i sängen. Sickade några sms till olika betrodda vänner. somnade. och sov länge.
detaljerna är tyvärr glömda. Men det var starten. i de närmsta dagarna kom jag ut till flera. jag var så nevös för varje person. Men det finns så mycket kärlek i denna värd. Jag kan inte känna att jag förtjänade det. det var en annorlunda tid som var euforisk utan dess like. En av mina kompisar undrade om jag gick på några droger. Men jag var bara hög på livet. för första gången på mycket länge var jag lycklig.
Kom ut här på buke något senare. Och ni alla har vart underbara.
När någon frågar varför jag heter Jessica så säger jag att jag fick det som en gåva av vänner. ( @skiesabove ) ska ha all kred. för det! Tack :heart
Börjare med hormoner i juli och det blev en total kortslutning av hjärnan. Hela om värden förändrades på någon månad. Hur jag upplever värden blev annorlunda, hur jag fungerar är annorlunda. ni förstår. Jag lever ett nytt och bättre liv. Jag fick ett nytt liv!
Det har verkligen inte varit lätt. Det kommer verkligen inte vara lätt någonsin. Men nu har jag en anledning att leva och hantera mina problem och se ljust på livet. även om jag misslyckas katastrofalt ibland. Det är att resa sig upp. hitta balansen och gå vidare!
Visst skulle jag vilat startat detta tidigare. helst när jag viste vid 10 års ålder. Men jag kan inte göra något åt det förflutna. Jag kan bara se framåt. Och det är vad jag tänker göra.
 

Oj vilken kopiös skillnad utseendemässigt!
Och ännu större invändigt också förmodar jag?
Vilken resa du har gjort och gör! Och så fantastiskt att du går det så öppet ❤️
Tack, jag ser en lite skillnad men jag tror att det är svårare att se det på sig själv.
Den invändiga skillnaden är total. det skapar problem när man ser sig själv ibland.
Och hör sin röst. för det blir bara fel. men det blir bättre har jag hört av dem som har gjort resan en längre tid.
 
371538026_1658932764888567_8477893420654777114_n.png

Jag bytte tid som jag tar mitt östrogen från morgonen till kvällen.
Och mitt välmående när jag stiger upp på morgonen är mycket bättre än tidigare.
sover bättre och jag har verkligen ett bättre humör på jobbet.

Apropå jobbet.

När jag kom in senare idag för jag var hos psykologen under för middagen. Så låg det ett litet paket på min plats.
Stort som en kortlek och något högre. Inuti låg det 4 små praliner och en lapp från kollegan.
Att hon sparade 4 åt mig från chokladasken som kom till fika rummet.
Vad kan man säga, jag älskar mina medarbetare!
Jag ska föröka komma på något att göra för henne och mina andra medarbetare!

Ha det gott alla, Hoppas ni får en underbar helg! :heart
 
Hade en stor insikt ikväll att jag älskar mig själv. Den kom när jag var på väg hem från Buke träffen.
Inte bara mitt köns uttryck - det är en del av det - utan hela mig som får sitt uttryck genom mig.
Jag lever för mig, för att vara mig, och jag älskar det av mig jag upptäckt hittills.
Jag har haft dessa känslor tidigare men det är så skönt när de kommer som en överraskning.
På restaurangen fick jag en känsla av hur mycket jag avskyr min kropp och hur jag låter men det är inget ovanligt.
Det är vardag, vet inte vad som utlöste det den här gången. men det är så. men efter ett tag och så glömde jag det och jag verkligen fick känslorna över mig.
Det är så skönt att tycka om sig själv!
 
Tranan_photorelistic_unicorn_with_a_pride_flag_background_8937b82b-cc23-47a1-b677-5e21f88d257b.png

I dag har jag bara tagit det lugnt.
Tittar på kläder och bara slappar.
två vänner har ringt och jag behövde det verkligen.
det är lätt att man isolera sig och vill bara gömma sig.
men jag behöver komma ut och träffa folk, jag behöver exponera mig.
om jag inte gör det så är det lätt att jag stannar i utveckling rent socialt.
Jag kan inte leva resten av livet på jobbet och i lägenheten.
och ja det betyder att måste gå ut, måste träffa människor, prata med personer jag inte känner.
Spelet heter exponering och jag ska klara av det kan ta ett tag, men jag ska framåt!
 
Senast ändrad:
407117600_317077767866587_5358387457406868519_n.jpg

Tålamod, jag måste ha tålamod.
Mötte en ny person på jobbet idag.
Och denna person skulle installera min nya dator.
kl 9 i konferensrummet. Hej jag är Jessica.
Och jag får svar jag har ingen Jessica på listan! Jag har bara Deadname Tranåker på listan med Jessica.tranaker@f-tag-et:com
Så då är jag på rätt ställe svarade jag.
Välkommen Deadname!
Jag är ledsen men jag heter Jessica!
Så du är trans blev svaret.
Jag svarade inte ens på det.
Vad ska jag svara.
Så du är precis som Den där snickaren Björn eller vad han hette.
Nä jag är usel på att snickra blev mitt svar.
I 5 timmar pratade han om hur det är att vara trans till mig. En MtF som går på hormoner och bytt namn. Som identifierar sig som kvinna. Mig förklarade han för hur det är att vara trans.
för att han hade sett beccoming Lee och mött en annan transperson en gång.
Detta var en ny nivå av mansplaning! förtjänar nästan ett pris!
 
Oj nu är jag verkligen Jessica! :D
Till och med telefonförsäljarna frågar efter Jessica! :rofl:
Ja vet inte hur jag ska ta det men det är en upplevelse när man inte kör sin sin fem röst. (mest för att det är jobbigt).
i alla fall.
har haft en jobbig dag. vet inte vad det beror på. om det är för att jag är utmattad eller för att jag är den enda som inte får gå på jobbets AW. det känns som man att man är (ursäkta uttrycket) Ut mobbad.
Sen kan jag inte sluta övertänka allt och jag menar allt.
så jag har verkligen mått illa psykiskt. men har gott om vänner som hjälper så mycket. 😥 jag kan aldrig återgälda vad så många fina människor gör för mig. :heart

någon dag mina vänner ska jag bli "normal" hoppas jag.
 
så jag har verkligen mått illa psykiskt. men har gott om vänner som hjälper så mycket. 😥 jag kan aldrig återgälda vad så många fina människor gör för mig. :heart

någon dag mina vänner ska jag bli "normal" hoppas jag.
Fast det gör du redan nu, det dina vänner gör för dig ger dig styrka och den styrkan använder du till att visa andra vägen med din öppenhet. Att du är öppen med allt, även att du som idag mått illa- är att ge andra i din o liknande situationer hjälp.
 
ef5.jpg

En fråga jag ofta får (mest män) är hur mitt kärleks liv ser ut.
Vad är jag attraherad till. osv. Så för att ventilerar skriver jag lite här.

Nej jag dejtar inte. Vill gärna men känner att jag behöver lägga så mycket tid på mig själv just ny så det skulle vara nog vara ett lite tråkigt förhållande.

Ja jag har ett förhållande men det är inte ett förhållande. Vi var ett allvarligt par för ett par år sen men nu är det en av mina absolut bästa vänner och det är ett förhållande på något sätt. vi åker på resor och hjälper varandra etc.

Vad är jag attraherad till? Just nu kvinnor. vad kan jag säga. könsidentitet och partner preferenser är inte ihopkopplade. Problemet är att ofta vet jag inte om jag vill vara med henne, vara henne eller båda. men det har blivit bättre och är inte lika vanlig känsla nu när jag går på hormoner.

Sen finns det kvinnliga vänner som jag genuint älskar.
 
Senast ändrad:
Stackars McD chef. Jag väntade på maten och han började prata med mig som han kände mig. Och sen skulle han ge mig en komplimang, du ser ut som den där skådespelarn vad heter han.... Jag avbröt och sa jag tackar för komplimangen som du försöker ge men jag heter Jessica. Han blev röd och försvann snabbt. Kan inte säga att jag kan ta illa upp för detta. Han kunde inte veta. Jag tyckte att det var lite roligt. Jag tror att han syftade på weird al.
 
Stackars McD chef. Jag väntade på maten och han började prata med mig som han kände mig. Och sen skulle han ge mig en komplimang, du ser ut som den där skådespelarn vad heter han.... Jag avbröt och sa jag tackar för komplimangen som du försöker ge men jag heter Jessica. Han blev röd och försvann snabbt. Kan inte säga att jag kan ta illa upp för detta. Han kunde inte veta. Jag tyckte att det var lite roligt. Jag tror att han syftade på weird al.

Så himla sansat du reagerar och agerar!
 
"Will and Harper" hade premiär på Sundance FIlm Festival här om dagen. Will Ferrel gör en roadtrip tillsammans med sin nära vän Harper Steele som kom ut som transfeminin för tre år sedan. Verkar respektfull, genuin och lovande :heart

 
"Will and Harper" hade premiär på Sundance FIlm Festival här om dagen. Will Ferrel gör en roadtrip tillsammans med sin nära vän Harper Steele som kom ut som transfeminin för tre år sedan. Verkar respektfull, genuin och lovande :heart

Håller med, tror att den är gjord med mycket hjärta.
 
Jag har nog tidigare utryckt min frustration över att två nära släktingar inte accepterar min nya identitet och status i livet.
Jag har verkligen försökt under ett halvår ha tålamod med dem.
Där en av dem visade förbättringar.
I helgen träffades vi och firade min pappas 78 års dag.
Men dessa släktingar envisades att använda mitt gamla namn så mycket att jag inte kunde göra annat än att ta det som en provokation.
Jag blev inte arg i deras närvaro, visade inte att jag blev ledsen.
framåt 20:00 tiden så frågade jag min son om jag skulle skjutsa honom hem. Så blev det.
Sickade ett meddelande att jag sover hos min vän. som jag har gjort förut.
Detta var en lögn, jag tog in på ett enkelt hotell och sov natten där.
Det tråkiga var att jag fick ont i ryggen men annars var det så skönt att bara vara själv.
Tänkte över vad jag ska göra och med hjälp av en Buke vän så insåg jag verkligen att jag kan inte ha kontakt med så giftiga personer. Det har inte varit lätt att inse men tillslut fattade jag.
 
Arrrg!
Jag har pratat men min läkare och undrar om jag kan gå från gel till injeketioner av östrogen.
nope. måste vara på gel ett par månader till för att se att jag inte ångrar mig.
O_o

Ok då tar jag gel ett tag till.
hormonsvängarna är inte så farliga i alla fall.
Men att jag skulle ångra mig?
varför?
Jag har aldrig mått bättre i mitt liv.

Man får väl anpassas sig för högr makter ett tag till.

Annars har jag ätit lunch med mitt älsdta barn och köpt saker på IKEA.
Det var en bra dag.
 
När jag sitter hos kunden så är det ingen längre som säger fel, nå väl min kollega som går i pension snart kallar mig för han fortfarande men på franska. tänker mer whatever, bryr mig inte vad han säger fel då och då.
Det som blir lite komiskt är när det ringer folk från andra kontor och man hör den sedvanliga mental kortslutningen när de försöker koppla rös och namn! men det är så sällan så.

Men i natt, jösses. den var tuff. känslan var ungefär som när någon har försökt att ryka en arm ur axeln fast för höften och båda sidorna. Jag har haft denna smärta tidigare. vist det har gjort ont. men inte så ont. nå väl efter ett tag lugnade det ner sig. och jag fick sova några timmar i alla fall.
 
Arrrg!
Jag har pratat men min läkare och undrar om jag kan gå från gel till injeketioner av östrogen.
nope. måste vara på gel ett par månader till för att se att jag inte ångrar mig.
O_o
Har lite dålig koll på injektioner vs. gel, och har nog bara snappat upp att tablettform är sämre än de två alternativen pga. större risk för lever-och njurpåverkan. Men är det någon direkt skillnad mellan gel och injektion, förutom att jag antar att man måste smörja oftare än man tar injektioner?
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 250
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 529
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
753
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 938

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp